Citat:
Ursprungligen postat av
Nunjapiznes
Fast du har fortfarande inte presenterat en enda egen observation, bara en teori om vad som måste ha hänt bakom kulisserna för att mina observationer ska vara ogiltiga. Det är ganska mycket posörballong och väldigt lite substans.
Jag säger inte att andra upplever samma sak. Jag säger att dina spekulationer inte motbevisar det jag faktiskt observerat. Vill du hävda att badplatserna ser annorlunda ut får du väl beskriva vad du själv sett.
Jag har absolut inställningen att det ska vara lite mer än bara närvaro för att jag ska känna något obehag. Har jag egna erfarenheter? Ja såklart. Av allt det jag nämnde.
Jag vet heller inte exakt vad du upplevt.
Och det spelar ingen roll egentligen för det finns alltid undantag.
Men jag tolkade din text som att du kutar förbi lite snabbt, kvällstid kanske, efter jobbet...på löprunda. Bara kvällsgästerna vid stranden då, kanske inte så många andra.
Och du är snabbt förbi och hinner inte ta in annat än en ögonblicksbild.
Jag hade inte skrivit en rad om detta ämne om jag inte hade haft flera dåliga erfarenheter och även hört andra ha det.
Finns liksom inget skäl till det.
Jag hävdar heller inte att badplatserna ser ut på ett speciellt sätt genomgående.
Det vore ju lite orimligt.
En del är lugna, andra inte så lugna.
Men ett beteende som jag inte varit bekant med tidigare har tillkommit, som är nytt, som är långt ifrån det jag känner mig trygg med.