2025-07-17, 02:12
Medlem
Jag ska köpa säng för första gången och har bestämt mig för en 160-säng, men jag är lite osäker på vilket material jag ska välja. Jag står och velar mellan sammet och vanligt möbeltyg, och det känns faktiskt ganska svårt att bestämma sig, haha.

Jag tycker att sammet ser väldigt fint och lyxigt ut, men alla runt omkring mig säger att jag borde välja tyg istället. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra.

Vad tycker ni? Har ni haft både sammet och tyg, och vilket föredrar ni? Jag funderar på att ta en beige färg, men måste först bestämma mig för vilket material som är bäst. Stämmer det att folk tycker sammet är outdated.
Citera
2025-07-17, 02:48
Medlem
Känns ju rätt onödigt med sammet då man inte sover endå direkt på tyget, vill ju ha något lättskött som tålnatt tvöttas ordentlig. Även viss kroppsvätskor syns ju tydligare på sammet.
Citera
2025-07-17, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av An0nym3s
Känns ju rätt onödigt med sammet då man inte sover endå direkt på tyget, vill ju ha något lättskött som tålnatt tvöttas ordentlig. Även viss kroppsvätskor syns ju tydligare på sammet.
Förståeligt men tänkte mest på vad som är
Finast också. Sänggaveln kommer ju synas och prisskillnaden är enbart 1.000kr.
Citera
2025-07-17, 06:59
Medlem
Är det tyget på sängen eller sänggaveln du frågar efter?
Citera
2025-07-17, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Är det tyget på sängen eller sänggaveln du frågar efter?
Sänggaveln och sängen ju. Sen består sängen av 3 delar.
Citera
2025-07-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostatsea99
Jag ska köpa säng för första gången och har bestämt mig för en 160-säng, men jag är lite osäker på vilket material jag ska välja. Jag står och velar mellan sammet och vanligt möbeltyg, och det känns faktiskt ganska svårt att bestämma sig, haha.

Jag tycker att sammet ser väldigt fint och lyxigt ut, men alla runt omkring mig säger att jag borde välja tyg istället. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra.

Vad tycker ni? Har ni haft både sammet och tyg, och vilket föredrar ni? Jag funderar på att ta en beige färg, men måste först bestämma mig för vilket material som är bäst. Stämmer det att folk tycker sammet är outdated.

Jag skulle aldrig ta sammet eller beige färg, det är snyggare med lite mörkare färg och fläckar syns inte så väl!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in