2025-07-16, 22:03
Avstängd
Ksenia74s avatar
Funderar på att köpa en cykel att ta mig till jobbet med.

Funderar på denna

https://www.hemfint.se/mountainbike-...AaAk9pEALw_wcB

Hur kan cykeln vara så billig? Har ni handlat från hemfint.se ?

Gör jag ett bra köp ?
Citera
2025-07-16, 22:06
För att det är skräpkvalitet givetvis. Du får en lika billig cykel på Biltema.
Citera
2025-07-16, 23:35
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
För att det är skräpkvalitet givetvis. Du får en lika billig cykel på Biltema.

Jepp skulle nog lita på biltema mer än det där.

Herrcykel 28" 3 växlar - Biltema.se https://share.google/liUpzMq1BnoTGVD8b
Citera
2025-07-17, 09:22
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74

Funderar på denna

Gör jag ett bra köp ?

Sidan är med all sannolikhet kinesisk dropshipping. Det är inte nödvändigtvis värdelöst men jag hade inte köpt en MTB i aluminium därifrån eftersom jag vill kunna lita på kvaliteten.
Citera
2025-07-19, 18:29
Medlem
godboys avatar
Citat:

Funderar på denna

Gör jag ett bra köp ?
Jag hade inte köpt, låter lite för bra. Visst kan det vara en okej cykel, men jag hade hellre köpt en hoj på Biltema.

Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Sidan är med all sannolikhet kinesisk dropshipping. Det är inte nödvändigtvis värdelöst men jag hade inte köpt en MTB i aluminium därifrån eftersom jag vill kunna lita på kvaliteten.
Skulle gissa på att du har rätt. Kollade runt lite på hemsidan och de säljer ju lite allt möjligt. Kollade bara för skoj skull på dörrar och fönster och de stod ingenting om någon klassning någonstans. Är inte dörrar och fönster klassade? Jag har för mig att de är det.

Sen en annan sak som är en stooooor varningsklocka är att det verkar rätt besvärligt att komma i kontakt med företaget, de har bara mailkontakt där de i princip lovar att svara inom tre dagar. Det går alltså inte att ringa till företaget och det tycker jag är en stor varningsklocka.

Jag skulle också gissa på att det är någon droppshipping -variant.
Citera
2025-07-20, 10:54
Medlem
towbs avatar
Någonting extra kostar det ju för att det står shimano på bromsarna, men litar mer på det billigaste dom har att erbjuda än på de okända komponenter den här cykeln är ihopsatt med. Lägger du tre gånger pengarna hos en vanlig cykelaffär (online eller inte), så kommer du få en cykel med garanti och som det finns reservdelar till.
Senast redigerad av towb 2025-07-20 kl. 10:56.
Citera
2025-07-20, 13:55
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Någonting extra kostar det ju för att det står shimano på bromsarna, men litar mer på det billigaste dom har att erbjuda än på de okända komponenter den här cykeln är ihopsatt med. Lägger du tre gånger pengarna hos en vanlig cykelaffär (online eller inte), så kommer du få en cykel med garanti och som det finns reservdelar till.

Tre ggr det priset är ju tre sådana cyklar som kostar lite över 2000 och jag tror den cykeln håller för att ha bara till att ta sig till jobbet med på landsväg. Läser recensionerna från folk som köpt cykeln .
Citera
2025-07-20, 14:52
Medlem
towbs avatar
Citat:
Tre ggr det priset är ju tre sådana cyklar som kostar lite över 2000 och jag tror den cykeln håller för att ha bara till att ta sig till jobbet med på landsväg. Läser recensionerna från folk som köpt cykeln .
Frågan är ju om den håller, kanske blir väldigt mycket besvär efter ett tag. Tänker också på hur länge den håller, 2000 kr kanske bara håller ett år?

Det är för många frågetecken på den där cykeln, man har slängt ihop en med såna delar man har fått ihop, billigast möjliga. Det enda vi vet om cykeln är att framgaffeln är budget budget, dämpare är dyrt (och skall hållas efter). Den har skivbromsar enligt bilden och beskrivningen men v-bromsar enligt specifikationen, så vem vet vad man får? Är det hydrauliska bromsar eller mekaniska? Däcken är inte precis mountainbike. Är den din storlek?

Gillar också en bra deal men tvekar på att det här är en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in