2025-07-16, 23:47
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är jag den enda kärnvapenmakten i närområdet med obegränsat stöd av världens största krigsmakt även i detta scenario?
Du är lilleputtlandet som försvarade sig mot fem enorma länder som attackerade dig unisont
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-07-16 kl. 23:50.
Citera
2025-07-16, 23:51
Medlem
Ni kan fira i 24 timmar till innan Farbror Turkiet steppar in då kommer israel dra sig tillbaks, man ska inte leka med elden!
Citera
2025-07-16, 23:53
Medlem
ett svagt icke-land som syrien..
Det vore konstigt om dess grannländer inte utnyttjade detta, och börjar äta landets mark.
Israel och turkiet är hungriga..
Det bäste för syrien vore om landet återigen blir en koloni till frankrike.
Syrien behöver stabilitet, och dess nuvarande regering kan inte fixa det.
Ingen intern spelare kan fixa det.
Bespara mig kommentarer om att syrien är skit idag, pga kolonialismen....
det är såå passé
Citera
2025-07-16, 23:54
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Du är lilleputtlandet som försvarade sig mot fem enorma länder som i attackerade dig unisont
Så den enda kärnvapenmakten i närområdet med obegränsat stöd av världens största krigsmakt alltså.

Tja, jag hade väl fördrivit några miljoner människor i närområdet, monopoliserat alla vattendrag med färskvatten, och annekterat lätt försvarbar mark. Allt detta samtidigt som jag gråtit ut om hur det är grannarna som jag håller på att utplåna som faktiskt tvärtom försöker utplåna mig.

Det är gott att kunna ha och äta kakan samtidigt.

Men nu när jag svarat på din fråga kanske du kan berätta var gränsen går för Israel's försvarskrig enligt dig?
Senast redigerad av Teu 2025-07-16 kl. 23:58.
Citera
2025-07-17, 01:02
Moderator
farbror_barbros avatar
Rubrik justerad då attacken var ”nära” inte ”mot” presidentpalatset, vilket också framgår av TS.

Utgången rubrik: ”Syrien - Israelisk flygattack mot presidentpalatset i Damaskus (2025-07-16)”

/Mod
Citera
2025-07-17, 01:10
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Vad hade du själv gjort on du bodde i ett land där alla dina grannar ville förinta dig?
Vare sig Syrien, Jordanien, Libanon eller Egypten vill förinta Israel, vad snackar du om?
Citera
2025-07-17, 01:58
Medlem
dansquelcass avatar
Israels motiv att hävda skydd av den drusiska minoriteten är en del av dess bredare strategi att motverka iranskt och Hizbollah-inflytande.
Citera
2025-07-17, 02:02
Medlem
dansquelcass avatar
Varför ger inte säkerhetsrådet mandat till fn i Syrien att skydda druser?
Citera
2025-07-17, 03:59
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GarlicAlcoholic
Ni kan fira i 24 timmar till innan Farbror Turkiet steppar in då kommer israel dra sig tillbaks, man ska inte leka med elden!
Saker har inte riktigt gått Turkiets väg på sistone.

Efter att Israel attackerade Iran försökte turkarna utnyttja maktvakuumet för att leda den islamiska världen att skapa en militärallians under Turkiets ledning.

Man försökte även få muslimska länder att kämpa för att Turkiet skulle få permanent plats i FNs säkerhetsråd (som representant av muslimska världen).

Tyvärr för dem har inga av dessa trevare burit frukt. Så Turkiet får nöja sig med sina kolonier i Cypern, Syrien och Irak och hoppas på bättre enighet bland muslimer i framtiden.
Citera
2025-07-17, 08:43
Medlem
Bertillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Du måste samtidigt förstå drusernas historia och varför dom kallas det. Det är araber som fick namnet druser efter att deras klanledare för hundra år sen kidnappade unga tjejer. Sen är jag inte för Syriens nuvarande is regering som blivit tillsatta av väst.
Vad är det för påhitt du skriver om drusernas historia?

Läs på https://sv.wikipedia.org/wiki/Druser
Senast redigerad av Bertilla 2025-07-17 kl. 08:58.
Citera
2025-07-17, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GarlicAlcoholic

Ja för turkarna som alla andra muslimer väntar i sista sekunden på att visa vad man får för eller hur 🤣🤣🤣🤣
Citera
2025-07-17, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Israel har ju själva bidragit till att störta Assad och därmed öppnat upp för denna attack mot druserna.

Inte mördade Assad några druser inte!

Vem ger någon rätten att utföra attacker på någon ? Vilket idiotisk påstående
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in