2025-07-16, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Inte då.
Igår kväll fick jag ner henne på knä.
Gissa vad hon sa ?

Det var just vad jag kunde gissa herr dittling!
Citera
2025-07-16, 15:11
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Nu handlar inte tråden om mig även om jag är "missanpassad" (om än inte fyllda 65) i dina ögon. Men om du nu exkluderar gruppen missanpassade när du talar för alla kvinnor i trådarna på FB, så får du kanske vara tydligt med det så att du inte blir felaktigt förknippad med oss lägre stående. Eller äldre kvinnor, för den delen.

I trådstarten står det inte om Ts menar på nätet, irl eller båda, även om jag ser att han nu säger sig mena irl. Det är hur som helst ett ofog. Ingen kan tala för alla.

När en i ett par säger vi, kan det dock vara gulligt och fullständigt legitimt, även om frugan schappar när altanen väl ska byggas. Hon bidrar säker villigt i det gemensamma projektet när det ska piffas och puffas, så att det blir ett vi-projekt ändå.
Grattis i förskott då

Och nej, den exkluderade kvinnogruppen är typ pensionärer, utvecklingsstörda eller fula kvinnor. Jag talar ju om KVINNOR! Kvinnor som är fina och normala liksom.. relevanta. Fullt fungerande utan handikapp.

Du förstår väl att män som skriver trådar om kvinnor inte menar utvecklingsstörda kvinnor eller pensionärer? Det brukar i 99% av fallen handla om fullt friska normala kvinnor i spannet 20-45 när dom beskriver kvinnors beteenden. Det är rätt sällan Nisse 75 sitter och startar trådar om sin fru och drar alla tanter över en och samma kam. Det är oftast den yngre generationen.
Citera
2025-07-16, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Det samma gäller när det ska byggas altan, målas hus eller dylikt: "ska vi bygga en altan", när det de egentligen menar är "kan DU bygga en altan?"
Ja ha ha! 😂 "Ska VI bygga en altan?"
Ja det kan VI göra.

Vissa fruntimmer älskar man, dom som förstår att man gör det hårda jobbet ibland. ❤️
Citera
2025-07-16, 15:22
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Grattis i förskott då

Och nej, den exkluderade kvinnogruppen är typ pensionärer, utvecklingsstörda eller fula kvinnor. Jag talar ju om KVINNOR! Kvinnor som är fina och normala liksom.. relevanta. Fullt fungerande utan handikapp.

Du förstår väl att män som skriver trådar om kvinnor inte menar utvecklingsstörda kvinnor eller pensionärer? Det brukar i 99% av fallen handla om fullt friska normala kvinnor i spannet 20-45 när dom beskriver kvinnors beteenden. Det är rätt sällan Nisse 75 sitter och startar trådar om sin fru och drar alla tanter över en och samma kam. Det är oftast den yngre generationen.

Det är några år kvar, men detsamma.
Även du blir äldre, om du har tur.

Du är kraftigt offtopic nu.
Men allt smälter uppenbarligen ner till att de som säger "Vi" inte är starka nog att backa sina argument på egen hand. I sitt "Vi" har de en inbillad grupp av övermänniskor som lyfter upp dom och gör deras argument starkare, annars känner de att de inte blir lyssnade på.

Det är iallafall det jag kan utläsa av dina inlägg i ämnet.

Ska inte "förfölja" dig mer nu.
Citera
2025-07-16, 15:43
Medlem
Haha, rolig iakttagelse
Citera
2025-07-16, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Haha, rolig iakttagelse
Tycker du inte att det stämmer?
Citera
2025-07-16, 15:51
Medlem
Sqrbankens avatar
Beror på i vilket sammanhang men i en fungerande heterosexuell parrelation så är det alltid kvinnan som bestämmer. Om mannen tror han är den som bestämt i en given situation så har kvinnan låtit honom göra det. Manipulerande rackare! "Vi" är i de flesta fall av alla alltid "jag" (och så ska det bli). När ett par kommer på en visning så går mäklaren knappast in för att övertyga mannen om objektets förträfflighet utan kvinnan.

Att översätta kvinnospråk går förövrigt igen i de flesta sammanhang. Om ett par exempelvis ligger i soffan och kvinnan muttrar någonting om "Oj, tycker inte du att det är lite kallt?" så säger hon egentligen "stäng fönstret ditt jävla mähä innan jag skär kuken av dig". "Nä, tycker det är ok" är helt fel svar i denna situation.
Citera
2025-07-16, 15:52
Medlem
Citat:
Grattis i förskott då

Hehe det vet man inte. Glenn 50-55 sitter väl här och gnäller i alla fall
Citera
2025-07-16, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Beror på i vilket sammanhang men i en fungerande heterosexuell parrelation så är det alltid kvinnan som bestämmer. Om mannen tror han är den som bestämt i en given situation så har kvinnan låtit honom göra det. Manipulerande rackare! "Vi" är i de flesta fall av alla alltid "jag" (och så ska det bli). När ett par kommer på en visning så går mäklaren knappast in för att övertyga mannen om objektets förträfflighet utan kvinnan.

Att översätta kvinnospråk går förövrigt igen i de flesta sammanhang. Om ett par exempelvis ligger i soffan och kvinnan muttrar någonting om "Oj, tycker inte du att det är lite kallt?" så säger hon egentligen "stäng fönstret ditt jävla mähä innan jag skär kuken av dig". "Nä, tycker det är ok" är helt fel svar i denna situation.
Ta en kvinna som aldrig fryser så slipper du det problemet. Dock kan en sådan ha problemet med att alltid vara varm istället
Citera
2025-07-16, 15:58
Medlem
Citat:
För att dä ä läskit att va sääälv 🐼

Vi vi vi vi!!! Vi kvinnor är en enhet.

Vi är många som inte helt delar er verklighetsanalys.
Citera
2025-07-16, 16:04
Medlem
Citat:
För att dä ä läskit att va sääälv 🐼

Vi vi vi vi!!! Vi kvinnor är en enhet.
Är det därför ni alltid måste pinka i grupp? Ett av de mest löjliga Beteenden kvinnor har.
Citera
2025-07-16, 16:06
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funky-monkey
Hehe det vet man inte. Glenn 50-55 sitter väl här och gnäller i alla fall
Upplever ändå att det ”värsta” gnället kommer ifrån män i åldrarna 22-40. Att säga ”vi” är en kvinnlig egenskap. Att säga ”jag” hela tiden är en manlig egenskap eftersom att kvinnor inte vill framstå ego. Det blir mjukare helt enkelt och inkluderar. Fullt normalt med andra ord.

På jobbet;
(1) Vad säger ni? Ska vi inte köpa en diskmaskin?
(2) Jag tycker att vi ska köpa en diskmaskin

Vad låter trevligast? Kvinnan har lärt sig tala på ett mer intelligent psykologiskt sätt för att få sin vilja igenom.

Det här är alltså ingenting annat än intelligent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in