• 3
  • 4
2025-07-17, 03:08
Medlem
KlappMungons avatar
Man kan gå till puben och dra några bira utan att behöva låtsas att man är intresserad av utvecklingsstöra männskors "konversation". Livemusik är iofs ännu bättre.
Citera
2025-07-17, 06:29
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Det är inte fel på mig era sär! Jag tittar på barn som slår sig på youtube! Som en normal människa!

Så till frågan:
  1. Tycker du också att pubquiz är som bordsunderhållning på en restaurang?
  2. Är det mig det är fel på? Är jag ensam?

Jo, det är fel på dig. Varför kolla såna videor? Sadist?

Ja, jag tycker pubquiz är en utmärkt underhållning på en halvtråkig pub/simpel krog.

Jag vet inte om det är fel på dig, men du har definitivt haft otur. För pubquiz brukar normalt bara vara varannan onsdag. Så du har hamnat på stället fel dag i veckan. Folk är DÄR just för pubquizet.

Det är musik, strandraggar-trubadur eller liknande. Det är folkligt. Och förbaskat mycket roligare än att chit-chatta med någon man har ingenting gemensamt med.
Citera
2025-07-17, 06:47
Medlem
Landsbygdens avatar
Det känns lite charter över pubquiz. Ja, det låter för jävligt. Typ, nu så allesammans, ska vi ha det riktigt kul ihop.
Ingen vågar gå, för att det skulle sticka ut och se otrevligt ut.
Citera
2025-07-17, 10:41
Medlem
JerryCottons avatar
Det är ganska tråkigt då jag alltid vinner.
Citera
2025-07-18, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cepel
Låter märkligt då det är förbjudet att dela ut alkohol som pris i tävlingar på krogen och har så varit sedan mitten av 90-talet.
Slutet sällskap
Citera
2025-07-18, 19:22
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Det känns lite charter över pubquiz. Ja, det låter för jävligt. Typ, nu så allesammans, ska vi ha det riktigt kul ihop.
Ingen vågar gå, för att det skulle sticka ut och se otrevligt ut.

Där jag bor så brukar de skylta ganska tydligt med att de ska ha det. Så de som inte vill typ chartermysa - däribland jag - väljer ju bara en annan pub.
Citera
2025-07-18, 21:38
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Där jag bor så brukar de skylta ganska tydligt med att de ska ha det. Så de som inte vill typ chartermysa - däribland jag - väljer ju bara en annan pub.
Ok, bra. Jag är extremt sällan på krogen/pub numera.
Citera
2025-07-20, 18:06
Medlem
Ja, pubquiz har definitivt ökat i monstruös effekt de senaste åren - särskilt efter Covid. Jag kan inte säga att jag råkar ut för skiten ofta dock, men det kanske beror på att jag sällan besöker dessa typer av barer.
Citera
2025-07-20, 18:54
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Jag har vunnit flera pubquiz så jag förstår inte alls problemet.

Det är klart att vissa gånger har man inte tid, ska äta middag eller snacka med polare. Då är det bara att avböja medverkan i quizet. Inte svårare än så.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in