• 2
  • 3
2025-07-18, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonmousse
Nu spekulerar jag endast.
Det var säkerligen något med knark inblandat, brukar ju ofta kunna ske sådana saker då. Antingen köp/försäljning av knark, som ”gick snett” eller eventuellt en skuld som inte betalats.
GMs tanke var troligtvis endast att (grovt) skada BO. Hade tanken varit att döda, då hade han nog varit död.

Tydligen någon som har försökt råna offret. Förstår det som att han har rätt mycket narkotikaklassade mediciner.
Citera
2025-07-18, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 861mannen
Tydligen någon som har försökt råna offret. Förstår det som att han har rätt mycket narkotikaklassade mediciner.

Verkar snarare som att han huggit sig själv.
Vore ju inte första gången. Någon stolle karvade upp hela magen inne på Citygross och en annan hugg sig själv till döds i bostadsområdet strax bortanför, inom förloppet av något år. Drogutlösta psykoser…
Citera
2025-07-18, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svallallare
Vore ju inte första gången. Någon stolle karvade upp hela magen inne på Citygross och en annan hugg sig själv till döds i bostadsområdet strax bortanför, inom förloppet av något år. Drogutlösta psykoser…

Jag hörde iallafall av en som går på samma mottagning (på sjukhuset) som offret, att det ska vara något rånförsök. Offret blev nästan ihjälslagen och att han hålls nedsövd.
Citera
2025-07-20, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensktjej89
Som jag förstått det så är det efter ett självmordsförsök.

Nej, inte pga självmordsförsök.
Citera
Idag, 07:00
Medlem
Bushido-95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svallallare

Det är en ganska enkel sak för en erfaren akutsjukvårdare, läkare, rättsläkare. Att bedöma om stick/huggskador är självförvållade eller inte. Att polisens "grova brotts" enhet håller i utredningen talar starkt emot det. Mer troligt med rån/grov misshandel/mordförsök m.m. Med nuvarande informationsmaterial enligt mig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in