Förmodligen har du Normally Open på golvvärmen, termostaten trasig eller uttaget till golvvärmen har förmodligen blivit strömlöst då ställer sig ventilerna på full öppet när den inte är strömmats.
Så det du kan göra är att stänga av vattnet till golvvärmen i golvärmefördelarskåpet. Ofta den enda röda kulventilen i skåpet.
Jag och husägaren har tittat och stängt av en kontakt som var märkt med "elvärme". Men huset är fortfarande väldigt varmt. Det finns en till kontakt som har en oläslig text. Den vågade vi inte stänga av.
Jag och husägaren har tittat och stängt av en kontakt som var märkt med "elvärme". Men huset är fortfarande väldigt varmt. Det finns en till kontakt som har en oläslig text. Den vågade vi inte stänga av.
Det våga ni alltså inte. Va tror du kommer hända? Att det är en knapp som får kärnvapen att avfyras från skorstenen? Harregud säger jag bara. Vad tror du händer vid strömavbrott?
Senast redigerad av eldrattan 2025-07-16 kl. 21:49.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!