2025-07-16, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jatropha
All skatt borde viktkorrigeras så att den som väger 100 kg betalar dubbelt så mycket som den som väger 50 kg.
Nae tycker ska man ska betala lika många procent i skatt som sin kroppsfettprocent
helvete vad lite läkarna skulle ha att göra
Citera
2025-07-16, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dQw4w9WgXcQ
Nae tycker ska man ska betala lika många procent i skatt som sin kroppsfettprocent
helvete vad lite läkarna skulle ha att göra

Slitage på vägarna kostar. Även gångbanor behöver underhåll.
Citera
2025-07-16, 19:01
Avstängd
Amsvartners avatar
Så fetknoppen blir förolämpad för att hon beskrivs precis så som hon är??

Problemet sitter i den övergödda kärringens hjärna, inte nånannanstans.

Punkt.
Citera
2025-07-16, 20:27
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage

Men tänk om kvinnan har bantat hårt i ett år, gått ner massor av kilo och så går hon glad i hågen ut för att äta och blir kallad tjock det första som händer. Risken är stor att hon tappar lusten med allt. Då har ju restaurangen som "bara var verklighetsförankrad" stjälpt en person som hade tagit tag i problemet. Hur ser du på det? Kanske har andra faktiskt inte med att göra hur folk ser ut.

Då har hon väl ännu mindre anledning att ta åt dig. Då vet hon ju att hon kan och är på rätt väg. Det bör väl ge självförtroende så man inte blir kränkt av nåt sånt här.
Om detta skulle få henne att rasa och ge upp så behöver hon hjälp av en psykolog.

Och att andra inte har med att göra hur folk ser ut. Om du inte själv reagerar ibland på hur folk kan se ut, pga att någon är ful som en grov cykelvurpa, konstiga kläder, att snor hänger i näsan eller kanske tvärt om att någon är supersnygg så ljuger du, eller är blind.
Och nu handlade det om att förklara hur hon såg ut för stt hin skulle kunna få rätt mat som hon beställt, inte att kränka henne.
Hade dom velat kränka henne hade dom sagt det till henne. Nu var det skrivet inom personalen för att kunna servera rätt.
Kunde lika gärna stått kvinna med stora glasögon och blommig klänning, eller kvinna i rullstol osv.

Sen kan man vända på saker 1000 gånger om man vill.
Citera
2025-07-16, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vi får väl se. Kommentarerna på deras Facebook är inte nådiga.

Äh, sitter en massa besvikna och överviktiga vänsterfeministkvinnor som har alldeles för lite att göra och spyr galla över de som finansierar Sverige dvs de privata företagen. Dessa kvinnor har nog knappast besökt restaurangen ifråga utan beställer vanligtvis hämtpizza etc.

Nästa gång jag är på Gotland ska jag givetvis besöka denna restaurang.
Senast redigerad av Sall2001 2025-07-16 kl. 20:33.
Citera
2025-07-16, 20:43
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Lyckats identifiera tjockisen?
Citera
2025-07-16, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Lyckats identifiera tjockisen?
Identifiera? Vad menar du?
Citera
2025-07-16, 20:57
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Vilket dravel. Nej vi tjockisar blir inte alls "fatshamade" ofta alls. Dessutom är knappast lite ångest och ågren lika farligt som cancer, hjärt- och kärlsjukdomar, diabetes och alla andra hälsoproblem med fetma.

Hela grejen är larvig, tjockisar vet om att de är tjocka. Varför låtsas om att det inte syns?

Okej, finns ju forskning på det men visst... :P Att bli mobbad, hånad, utfryst eller diskriminerad är inget folk får "lite ågren" för. Det påverkar liv, fysisk och psykisk hälsa. Så okunnig du är.

Så bra att du aldrig blivit annorlunda behandlad av vård, arbetsgivare, folk på stan, lärare osv för att du är tjock. De flesta blir det vare sig folk medvetet gör det eller inte, vare sig man väljer att se det eller ej.

Själv märkte jag det, under den perioden jag var tjock, främst genom att färre människor pratade med mig helt enkelt. Tidigare och efteråt var det svinlätt att träffa nya människor, skaffa nya bekantskaper, börja hänga med folk och grupper på t ex jobb eller så. När jag var tjock bara försvann allt det där, folk kom inte fram som de gjort innan. Valde aldrig mig att småprata eller hänga med. Ja, och plötsligt så var varenda sak jag sökte vård för orsakad av övervikt trots att jag kunde haft samma problem tidigare och då var det inte en grej. Sen skiftade det igen när jag blev smal igen.

Det finns oändligt många tjocka som vittnar om psykisk ohälsa pga det jag skriver ovan och har man psykisk ohälsa är det lägre sannolikhet att man tar hand om sin fysiska hälsa. Ångestproblematik, depression, låg självkänsla osv sänker den fysiska hälsan mycket mer än extra fett. Om du tror att du är förskonad så grattis till dig men det är tyvärr inte representativt.
Citera
2025-07-16, 21:03
Medlem
exoticspices avatar
Att kalla henne för tjock gör att hon blir mer medveten om hur hon ser ut - bra eller dåligt??

Det var väl barnen och barnbarnen som sa att de var hungriga och kvinnan kanske inte alls hade lust att gå dit och äta men tvingades att följa med och äta någonting för deras skull.

Det är en sak att säga till en person som man känner att den är tjock men att göra det bakom ryggen på det här sättet, nej det gör man inte. Hon kanske har komplex för sin kropp och valde en stor blommig klänning i ett försök att dölja den.
Citera
2025-07-16, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Kvinnan, som kommer från Gotland, skulle spendera dagen vid kusten tillsammans med familj och släkt. Efter bad och lek blev såväl barn som vuxna hungriga, och sällskapet begav sig till den närliggande restaurangen. Allt var frid och fröjd tills kvinnans son studerade kvittot lite närmare och hittade en mindre smickrande beskrivning av sin mamma: "Tjock dam i blommig klänning !

https://www.helagotland.se/nyheter/g...tjock/jn1dv5ml

Brukar restauranger skriva ut beskrivning av kunder på kvitto ?
Det kan ju lätt bli lite förnedrande mot gäster när servitörens subjektiva bedömning sätts på pränt.

Vilken resturang ? Bara bojkotta skiten
Citera
2025-07-16, 21:08
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Många som har blommiga klänningar på sommaren. Jag tycker faktiskt det var ganska kul.

Jaja, förutsätter ändå att det fanns saker som utmärkte förutom att hon var tjock. Jag ser nog inte det roliga, tycker som sagt att det borde vara ett neutralt ord och skulle inte ta illa upp om jag blev kallad det själv. Men generellt onödigt att beskriva andras kroppar.
Citera
2025-07-16, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Kvinnan, som kommer från Gotland, skulle spendera dagen vid kusten tillsammans med familj och släkt. Efter bad och lek blev såväl barn som vuxna hungriga, och sällskapet begav sig till den närliggande restaurangen. Allt var frid och fröjd tills kvinnans son studerade kvittot lite närmare och hittade en mindre smickrande beskrivning av sin mamma: "Tjock dam i blommig klänning !

https://www.helagotland.se/nyheter/g...tjock/jn1dv5ml

Brukar restauranger skriva ut beskrivning av kunder på kvitto ?
Det kan ju lätt bli lite förnedrande mot gäster när servitörens subjektiva bedömning sätts på pränt.
Detta hände mig på klang en gång . Vi hade klagat av flera anledningar tex mat vid olika tidpunkter så pommes hann kallna innan köttet kom, smutsiga glas osv. När vi sedan skulle betala så stod det ”idioterna” på kvittot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in