2025-07-15, 15:45
Medlem
oldtimedrunks avatar
Han frsker avleda uppmrksamheten frn Epsteinaffren. Trumpen r troligen rejlt insyltad och diverse personer har hllhakar p honom.
Citera
2025-07-15, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Trump r besviken p Putin och uppmuntrar Ukraina att bomba Moskva och Sankt Peterburg - enligt Financial Times.

Han ska ha sagt det i ett mte.
"Enligt kllor inifrn mtet ska Donald Trump ha frgat:
Volodymyr, kan du n Moskva? ... Kan du n Sankt Petersburg ocks?

https://www.expressen.se/nyheter/var...ill-zelenskyj/

Betalvgg
https://www.ft.com/content/b66f03b5-...a-516a527d588c

Om det hr r sant och om de bombar Sankt Petersburg - gr jag ver till ryska sidan och hoppas de atombombar hela jvla Ukraina och kuk usa.
bara ryssar som ska f bomba civila i ukraina, inte tvrtom? vnda andra kinden till i evighet?

Citat:
Ja.

En fulltrff p enbart Kreml vore ju inte helt fel.

Om det bara r vapenfabriker r det bra. Men jag tror de vill dda civila som hmnd.

Eller s lgger de ner skiten. Det gr nd inte att vinna mot Ryssland.
Enda hoppet vore folkligt uppror men det r troligare att de svarar med det tunga artilleriet.
Skulle du sagt det till Finland 1939 ocks? "h, lgg ner ingen chans att ni vinner nd)
Citera
2025-07-15, 15:47
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Han frsker avleda uppmrksamheten frn Epsteinaffren. Trumpen r troligen rejlt insyltad och diverse personer har hllhakar p honom.
Hr har vi sannolikt den troligaste frklaringen till det hr pltsliga utspelet. Trump har varit skakad senaste dagarna och om man fljer Trumppositiva sociala medier mrker man att det svajar betnkligt bland supporten ven p MAGA-sidorna. Det hr handlar om att flytta fokus.
Citera
2025-07-15, 15:48
Medlem
Storstark68s avatar
Tyvrr kommer inga kraftiga bomber falla ver drggen i Moskva men det hade frkortat kriget 4-5 r i bsta fall. Ukraina mste ha 100 % kade vapenleveranser fr att tminstone stoppa ryzzarnas lngsamma framfart. Jag har varit riktigt frbannad p Trump men nu verkar poletten ntligen ha trillat ned. Men sklart ska han ha betalt av sina allierade, den gamla penningsamlaren.
Citera
2025-07-15, 15:58
Medlem
HugoZHackenbushs avatar
En annan variant kunde ju vara sjrveri mot skuggflottans fartyg. Efter kapning tas fartyget till nrmaste skra hamn dr svl last som fartyg avyttras och intkterna tillfaller Ukraina. 😁
Citera
2025-07-15, 16:01
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av ReklamApaNeger
Vad r detta, ngot som hnde vid Napoleon eran?
Krimkriget. Ls p. Mycket intressant.
Citera
2025-07-15, 16:01
Medlem
Citat:
Trump r besviken p Putin och uppmuntrar Ukraina att bomba Moskva och Sankt Peterburg - enligt Financial Times.

Betalvgg

Om det hr r sant och om de bombar Sankt Petersburg - gr jag ver till ryska sidan och hoppas de atombombar hela jvla Ukraina och kuk usa.

Sant eller ej spelar ju ingen roll. Antingen r det fake news och bra s. Eller s r det sant och d kan du stoppa det i samma lda som tusen andra idiotgrejer denna man klckt ur sig.

Dremot vore det helt rtt om Moskva bombades. Det r ju helt absurt med ett krig dr det r olika regler fr de stridande parterna. Lite som en boxningsmatch dr den ena boxaren inte fr sl mot den andres huvud.
Citera
2025-07-15, 16:13
Medlem
53....so whats avatar
Det troligaste r... om detta skulle vara sant, vilket jag inte tror p, att det r ett riktigt rvspel p gng.
Vem som smeker vem, eller vem som nyper vem, r bara ett stt att provocera, alla aktrer som spelar p plan just nu vill att nt skall hnda. Trump vet att han kasta ur sig precis vad som helst, men det han lovat i samtal kan vara nt helt annat. Sen kan han ndra sig hur mnga gnger han vill och ingen kan gra nt t det. ven det kan vara en strategi fr nt visst syfte.

Sitt ner i bten
Det r sommar... g och bada.
Citera
2025-07-15, 16:13
Medlem
MostyBlejsXs avatar
En massmrdare och en mycket strd gamling, ingen av dem ska g lsa. Men om man inte skulle riskera krnvapen och tredje vrldskriget fr de grna bomba Moskva, i alla fall om det fr bort en del av massmrdaren och hans anhang.
Citera
2025-07-15, 16:25
Avstngd
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Hmmmm.
Finns inget som talar fr nn sn vrld.
Nej, men kan ju tminstone hoppas. Dinosaurrierna trampade ju omkring p jorden utan att gra ngot som helst kulturellt uttryck av sig, innan en asteroid gjorde slut p dem inom ngra minuter.
Det finns minst minst 500-1000 miljoner r kvar av nytt liv att nytt att utvecklas. frhoppningsvis utan sdana genetiska stolpskott som Trump, Putin eller XI, eller fr den delen Muhammed och Magdalena Andersson.
Det kan kanske bli bra till slut om den nya arten struntar i allt sdant som religion och politik utan bara gnar sig t sdant som r nyttigt.
Senast redigerad av Rimbert 2025-07-15 kl. 16:42.
Citera
2025-07-15, 16:29
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:

Betalvgg

Du menar att man inte br bomba stder dr det borde civila?

Vlkommen till den civiliserade delen av hur man br tnka som mnniska.
Citera
2025-07-15, 16:36
Medlem
Paris24s avatar
Mnga som skriver i trden "om vi bombar Moskva s avsluta Putin kriget".

h nej, det finns inga historiska belgg fr detta. Vem som helst kan googla vsts bombningar Andra vrldskriget av det civila Tyskland t.ex Dresden Berlin Hambug. Hitler rrde inte en min. Mindre knt r hur 100.000 japaner dog i bombningar av Tokyo 1944. Rrde inte en min. De enda fungerande terror-bombningarna av civila stder r atombomberna i Nagasaki och Hiroshima som helt avslutade Andra vrldskriget.

I liten skala tnker jag p Hamas som gav sig in i Israel och ddade random fr att kncka Israel. Hur bra gick det.

De som startar krig har redan en s galen vrldsbild att man inte kan vinna ver dem med frnuft. De bryr sig inte om hot, eller sin egen befolkning.
Senast redigerad av Paris24 2025-07-15 kl. 16:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in