• 4
  • 5
2025-09-09, 03:08
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Även om innehållet intresserar mig, och ja detta gäller mest Amerikanska kanaler, så ska skaparen av videon skrika, verkligen skrika ut sitt budskap, jag stör mig på detta enormt, varför inte prata med en normal röst? Stänger vanligtvis av dessa ganska omgående även om ämnet kan vara intressant..

Sedan har vi fenomenet med att en person pratar normalt men ska "bevisa" sin poäng med att lägga in sarkastiska klipp från filmer eller serier på någon sekund här och där i videon, varför?? Allt det gör är att störa mig.

Sedan har vi ett annat fenomen, som uppstått ändå ganska nyligen, AI genererade thumbnails...
Videon kan handla om något som "England has fallen" och så är det en uppenbarligen AI genererad thumbnail, bara den bilden gör att jag inte klickar på den..

Vi har även mer korrekta thumbnails med t.ex "I visited India, and this happened" t.ex och en thumbnail där de ser väldigt bekymrade ut samt med en möjlig AI bakgrund..

Jag klickar vanligen inte på dessa videos, men ser att de tar upp mer och mer av mitt flöde (ett ord som jag också hatar)

Vad stör er med Youtube nuförtiden?

Många som inte känner till att det finns två flöden på YouTube. Rekommenderade videos och prenumerationer.

Om du går in under prenumerationer så slipper du den mesta skiten eftersom du då får fler videos från personer du följer och mycket färre irrelevanta skitvideos.
Citera
2025-09-09, 03:45
Medlem
zombie-nations avatar
Hunden blir rädd av skrikande youtubare så jag kollar inte på dem.

Jag hatar AI-röster. Särskilt de som är lite bättre, man kan nästan inte höra att de är AI, men de talar helt perfekt och omänskligt, förutom vissa ord de inte kan uttala. Det låter grått och trist.
Citera
2025-09-09, 16:06
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hunden blir rädd av skrikande youtubare så jag kollar inte på dem.

Jag hatar AI-röster. Särskilt de som är lite bättre, man kan nästan inte höra att de är AI, men de talar helt perfekt och omänskligt, förutom vissa ord de inte kan uttala. Det låter grått och trist.
Instämmer helt, själlösa AI röster och en massa bilder som visas.
Citera
2025-09-09, 16:10
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Instämmer helt, själlösa AI röster och en massa bilder som visas.

Just nu är det väldigt mycket AI på YT, och det verkar inte riktigt som algoritmerna (AI) fattar vad som är AI.

Kan vara något som verkar intressant men är skrivet av AI och läst av AI.
Citera
2025-09-13, 06:00
Medlem
Merwinnas avatar
Jag stör mig på all felaktig information. Jag har fått massor av små skitkanaler om historia i mina rekommendationer på sistone. Det är spektakulära videos om riktiga människor som har levat, där det mesta är påhittat eller åtminstone gravt överdrivet, eller så framställer de rykten som gick om den historiska personen under hans livstid som en obestridlig sanning, och anger inte källan. (Som t.ex. kan vara en politisk motståndare som spred skit.) Ibland är det så tokigt att det blir löjligt, men det värsta är att folk som inte vet följer de här kanalerna och tror sig lära sig historia genom dem...

De AI-genererade bilderna är också väldigt irriterande, oftast ser personerna på bilderna inte alls ut som den riktiga personen som man känner honom eller henne från foton, målningar eller byster, utan det är bara en generell bild av hur man kan tänka sig en kung, en sultan, en prins, en prinsessa, en statsman, en general, en upptäcksresande, en vetenskapsman...

Överhuvudtaget har jag börjat störa mig på AI-genererade bilder. De är för enkla, för "naiva". Alltid det där generella - inget personligt - alla vackra flickor ser likadana ut (bara typ hårfärgen skiljer), alla snygga män ser likadana ut, alla äldre kvinnor ser likadana ut o.s.v. - och de klara, skarpa färgerna, inga nyanser. Jag har till och med börjat föredra egengjorda illustrationer av youtubers som inte är några konstnärer på riktigt, och där perspektiven eller skuggorna kanske blir fel t.ex., men det blir i alla fall något ÄKTA och UNIKT när de har tecknat/målat bilden själv! Om fler känner så kanske vi kan rösta med fötterna, och få bort mycket av AI-plågan från samhället!
Senast redigerad av Merwinna 2025-09-13 kl. 06:24.
Citera
2025-09-13, 08:40
Medlem
Merwinnas avatar
Annat exempel: alla dessa kanaler som har vuxit upp som svampar ur jorden på senare tid, som handlar om påhittade kriminalfall, försvunna personer, "hemska öden" och liknande. När man googlar på personernas namn, ortnamn, datum och andra fakta, så hittar man inget. Och det skulle man göra om en sådan historia skulle vara sann. Sedan kan man i och för sig känna lättnad över att det inte var en riktig människa som behövde genomlida detta, utan att det bara var påhitt. Men det är fel ändå att det MARKNADSFÖRS som verkliga händelser.
Citera
2025-09-13, 09:32
Medlem
Gapiga och skrikiga youtubers.

Samt hitte på skit.

Samt djurräddnings videor där de ljuger att de räddar djur men i själva verket har de själva iscensatt djurlidandet för att få det att se ut som någon räddning. Dessa videor kommer mest från Indien, Kina och Pakistan. Henskt. Man fatrar ju.
Citera
2025-09-13, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Annat exempel: alla dessa kanaler som har vuxit upp som svampar ur jorden på senare tid, som handlar om påhittade kriminalfall, försvunna personer, "hemska öden" och liknande. När man googlar på personernas namn, ortnamn, datum och andra fakta, så hittar man inget. Och det skulle man göra om en sådan historia skulle vara sann. Sedan kan man i och för sig känna lättnad över att det inte var en riktig människa som behövde genomlida detta, utan att det bara var påhitt. Men det är fel ändå att det MARKNADSFÖRS som verkliga händelser.

Kan du ge ett exempel?
Citera
2025-09-13, 13:52
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Kan du ge ett exempel?

Jaa-a då!

https://www.youtube.com/watch?v=L3qS...annel=Trace404
Citera
2025-09-20, 17:27
Medlem
Vad som stör mig? Jo, Familjen Nilsson på youtube!!

Dem kallar sig för en familj men båstar av en dominant kvinna som manipulerar sin man. Hon är sjukskriven för diverse hokus pokus men klarar utan tvekan av att ladda upp flera videos i veckan. Mannen får jobba natt varje dag för att få ihop pengar som hon sen handlar upp på småjuice och propuds.

Dem har ett läckande badrum men ska bråka med försäkringen och lägga ut allt på youtube om hur dåligt Sverige behandlar dem. Lägga alla pengar som kommer in på dem här jävla småjuicen och absolut dyraste märkena på ica ska vi stå och klaga på vårt jävla badrum som sverige har först på nått sätt????

Inte nog med det ska det ju såklart öppnas en go fund me för dem bara MÅSTE ha pengar. Sälja bil eller ägodelar det går minnsan inte, idioter.

Tycker synd om karl i huset, inte ens lönen får han ha kvar utan den åker direkt in på hennes konto.

Någon annan som känner till dessa nötter? kanske sett dem i småjuicehyllan?
Citera
2025-09-20, 21:28
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Lite konstigt, för youtubeflödet byggs upp av vad du tittat på dvs som att klaga på badrumsspegeln (Facebook tycker jag är värre. Ofta idiotiska tips, typ hur man slår in en spik eller nåt annat enfaldigt, men på helt fel sätt. Misstänker nån kommit på att det ger fler tittare. Sjukt enerverande och går inte att ta bort).
Det är inte hela sanningen det bassers mycket på vad som är populärt vilket är varför man får så mycket skräp.

Själv stör jag mig mest på de som tjatar om att man ska prenumirera.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in