Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
https://imgur.com/a/fAoBGMV
Bild på två stora nyheter om Trumps tullbesked + Skickar vapen till Ukraina + hotar Putin med höga tullar.
Han gör sig nu på riktigt ovän med EU och Ryssland samtidigt.
Är planen att sänka dollarn så att deras statspapper blir sämre och därmed få ned skulden på något sätt? Jag har läst om detta men jag kan inte hitta det nu.
Någon som vet mer om hur den här planen är? Det finns en sån här plan alltså som jag inte kan hitta nu som har skrivits om av seriösa professorer typ...verkar som att Trump spelar dum och spelar irrationell för att sänka dollarn....
Tror inte det är speciellt många i EU som är nära ovän med donalds, då de ser honom som underbegåvad mobbare och med rätta.
En sak är sant dock och oavsett om donalds verkligen försöker sänka dollarns värde mot andra stora valutor.
Och det är att få sänkt den innebär att deras varor blir mer attraktiva pga de utanför USA inte behöver betala lika mycket för dom.
Och det går se något bra med, men frågan är hur mycket kan de ens göra detta medvetet.
För ingen aning vad de gjort där och med tanke på sänka dollarn, utan det är mest andra beslut av andra anledningar som jag gissar på haft mest effekt.
Sen börja greja med sin valuta kan leda till tråkigheter, men måste inte.