Citat:
Ursprungligen postat av
Sasha08
Bedrivit totalt krig? Ryssen har inte ens mobiliserat riktigt, och stora delar är frivilliga och kontrakts soldater, medan Ukraina kidnappar stackars vita män för att tvinga dom till fronten!
Citat:
Ursprungligen postat av
holmium
Varför skulle dom acceptera det?
Det kanske är dags att nyktra till på den västliga planhalvan ?
Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
Det är en kritiskt situation eftersom Västs militära makt växer med den tekniska utvecklingen medan Ryssland blir näst starkast i allt fler avseenden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Himmalajja
Europa måste acceptera Rysslands överlägsenhet. Det är enda sättet att uppnå en varaktig och fördelaktig fred för alla parter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Himmalajja
Vilka resurser skulle väst skicka? Natos vapenlager är nere på unde 25% av tillåtna minimum.
Citat:
Ursprungligen postat av
Urbizzo
De har alltid vunnit - oavsett uppoffringen. De kan ha ett tillfälligt nederlag, men inte förlora. Och det är den principen som de har. Man kan säga de är dåliga förlorare - eller ord goda vinnare.
Citat:
Ursprungligen postat av
rantaplan
Och jag skall veta att Putin har mycket kvar🤡?
AV VAD, får jag fråga!
Sluta kröka, knapra, knarka eller beställ psykiater, lilla tomppa!
Citat:
Ursprungligen postat av
TheGretaReset
JA, ukraina blir en "neutral" lydstat till ryssland.
Men det vet du också.
Jag är ärligt nyfiken. Ni som försvarar Ryssland (om jag tolkar er rätt), och som lyssnar och tror på rysk statsmedia, är ni ryssar i Sverige, ryssar i Ryssland, Sd/AFS/NMR:are, eller övervintrande SKP/APK:are? I vilka övriga källor hittar ni er inspiration? Har ni drabbats personligen av kriget eller känner ryska soldater? Var gärna lite personliga. Två av er har dålig svenska, så jag misstänker att svenska inte är ert modersmål och att vissa av er kanske får betalt för era inlägg, medan övriga faktiskt tycker som ni skriver.
Tycker ni att svenskar verkar låta sig påverkas av denna typ av inlägg? Jag tror att pacifistiska argument skulle nå fram bättre bland typiska svenskar, än diverse extremhöger-argument och macho-argument. Som att vädja för lidande ryska soldaters liv och vara underdog, och beskriva varför ni ser Krim mm som en naturlig del i Ryssland. Påminna om västs verkliga krigsbrott bl.a. i Irak, Vietnam och Palestina, och utgå från uppgifter i mainstream media istället för rysk statsmedia, som ingen svensk tror på. Varför använder ni aldrig röd-gröna och liberala argument eller hänvisar till pacifismen i bl.a. Bibeln?