2025-07-14, 11:44
Medlem
Detta filmprojekt har varit i s k production hell i runt 20 år.
Överdrivet ?:...det finns en tråd från 2008 när Rose McGowan verkade aktuell för huvudrollen.
(FB) Red Sonja (2009)

Sedan tre dagar finns nu trailer ut som fått lite blandade kommentarer.
https://youtu.be/-Oqql6RErHc?si=FX2CrIepyAib23ot

Regissör till denna "spinoff" i Conan-universa är M J Bassett som främst regisserat tvserieavsnitt i Ash Vs Evil, Power och Ironfist. Film lite mindre kända men jag gillade b-filmsstämningen i Salomon Kane (2009)
IMDB: https://www.imdb.com/title/tt0800175/?ref_=ext_shr

Huvudrollen spelas av italienska Matilda Lutz som har något mindre...kroppsmått än Brigitte Nielsen i Barbarernas Hämnd (1985) som hade en österrikare känd för att bl a spelat i två Conan-filmer men denna gång var det en "sparsmakad" roll trots svenska affischen.

Lagom lång med 1 h 50 min och premiär ...oklart i Sverige men verkar bli 31 juli i Ryssland enligt IMBD.

Senast redigerad av OnlyHans.Redux 2025-07-14 kl. 12:05. Anledning: Hittade fler datum
Citera
2025-07-14, 12:18
Medlem
Enligt imdb kommer den 15 aug i USA.
Citera
2025-07-14, 14:10
Avstängd
Ytterligare en i raden av filmer som porträtterar kvinnor som kompetenta, och män som inkompetenta as och förövare. Inte konstigt att vi polariseras och hatar varandra.
Citera
2025-07-14, 15:01
Medlem
Nej tack. Jävla feministsmörja...
Citera
2025-07-14, 15:32
Medlem
Hoppas den är bra men trailern var rätt dålig!
Citera
2025-07-14, 21:26
Medlem
På VOD och digitala plattformar 29 aug.
Citera
2025-07-19, 22:12
Medlem
GreenBastards avatar
Tyckte den såg horribel ut, kläder och plats ser alldeles för nytt ut. Fight scenerna ser alldeles för moderna ut det ser mer ut som en superhjälte film än en Barbar film. Visst det är fantasy och det finns väl ingen bestämd norm hur kläder och scenografi ska se ut. Men hade förväntat mig lite mer primitivt.
Citera
2025-07-20, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Tyckte den såg horribel ut, kläder och plats ser alldeles för nytt ut. Fight scenerna ser alldeles för moderna ut det ser mer ut som en superhjälte film än en Barbar film. Visst det är fantasy och det finns väl ingen bestämd norm hur kläder och scenografi ska se ut. Men hade förväntat mig lite mer primitivt.
Det låter lite som min inställning. Vi får vara nöjda med mellanstora produktion i väntan på att Disney vill göra nästa film i John Carter of Mars trilogin.

SVT sänder Highlander som nattfilm f n och som en som såg den först på VHS har jag överseende med t ex megaskumma i karaktären i den drygt 2000 år gamle egyptern med japanskt svärd (via tredje fruns far) som skotten Sean Connery brer på med sin bästa skotska accent för att Ramirez skall bli minnesvärd.

Jag förutsätter 15-25 åriga skottskor fnittar sig igenom all "cringe" eller vad nu tonåringar kallar numera men känner sig roade och nöjda av andra skäl än mig.
Senast redigerad av OnlyHans.Redux 2025-07-20 kl. 03:22.
Citera
2025-07-29, 01:06
Medlem
Antingen bryr sig väldigt få eller så är embargot inför " smygpremiären" 31 juli i Ryssland mycket framgångsrik.
Inga intressanta napp på review, Red Sonja 2025 vid sökning än.
En krönikör på Kataku inser att två rullar som såldes med Arnold S på videofodealet får nyfilm i år då även Running man baserat på Stephen King dyker upp i lite dyrare ? remake

https://kotaku.com/red-sonja-arnold-...ler-1851786097
Citera
2025-08-03, 06:50
Medlem
Den gamla originalfilmen Red Sonja (1985, "Barbarernas hämnd") med Arnold Schwarzenegger ser fortfarande mer intressant ut ut än den nya filmen Red Sonja (2025).
Citera
2025-10-08, 02:59
Medlem
Riksreptilens avatar
Den kom rätt snabbt på skiva.
Bra eller dåligt tecken på någon kvalitet?

https://www.coolshop.se/produkt/red-...bluray/23T7AV/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in