2025-07-14, 11:27
Medlem
ZiggeROM notan i malmö var mycket högre
Citera
2025-07-14, 11:51
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad är det för nattklubb som låter en nota gå till 32 000 sek innan de begär betalt?

Den kostnaden och mer därtill kunde du komma upp i bara genom bordsbokning på inneklubbarna en vanlig lördag för 20 år sedan, alltså innan mäklarbrickorna och champagnen började rulla ut till borden. 150-200 tusen på ett VIP bord var t.ex. inte ovanligt i Båstad på Tennisveckan.

Hur det ser ut idag med den omfattande krogdöden o.s.v. vet jag inte, men jag har svårt att tänka mig att det blivit avsevärt billigare nu.
Citera
2025-07-14, 12:09
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Den kostnaden och mer därtill kunde du komma upp i bara genom bordsbokning på inneklubbarna en vanlig lördag för 20 år sedan, alltså innan mäklarbrickorna och champagnen började rulla ut till borden. 150-200 tusen på ett VIP bord var t.ex. inte ovanligt i Båstad på Tennisveckan.

Hur det ser ut idag med den omfattande krogdöden o.s.v. vet jag inte, men jag har svårt att tänka mig att det blivit avsevärt billigare nu.

Nu kan du boka bord i dörren med miniminota om ca 20 000, beroende på klubb såklart. Så inte farligt alls och man betalar ingenting för själva bordet.
Citera
2025-07-14, 12:11
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Nu kan du boka bord i dörren med miniminota om ca 20 000, beroende på klubb såklart. Så inte farligt alls och man betalar ingenting för själva bordet.

Se på fan, då har det förändrat sig mycket. En så "liten" summa hade man inte kommit långt med på innehaken förr.
Citera
2025-07-14, 12:13
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Se på fan, då har det förändrat sig mycket. En så "liten" summa hade man inte kommit långt med på innehaken förr.

Covid ändrade mycket...
Citera
2025-07-14, 12:18
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Covid ändrade mycket...

Intressant. Jag skulle tro att dels det och sedan det faktum att klubbande närmast helt verkar ha dött bland ungdomar idag spelar in också.

Jag är inte ute i svängen överhuvudtaget längre, i vaje fall inte på det sättet, men det var intressant att höra hur det går till idag.
Citera
2025-07-14, 12:26
Medlem
En gång när jag hade en nota uppe så gick det fram en kille som sa att han skulle ta 18 stycken GT till alla oss i gruppen.
Vi hade 0 aning om vem denna kille var och snubben och hans 5 polare drack upp alla själva och drog därifrån illa kvickt.

När jag sen skulle stänga notan fick jag stå och argumentera med bartendern och ägaren att jag inte alls beställt GT's för 4000 kronor och de ringde dit både vakt och polis.

Det reddes ut väldigt snabbt och de strök det från notan men det gjorde så jag nu aldrig vågar ha nota längre.

Så är ju inte helt omöjligt att han vägrade betalade pga notan inte alls stämde.
Citera
2025-07-14, 13:00
Medlem
ursprungligens avatar
En gång för mycket länge sedan hittade vi ett kreditkort på trottoaren på Stureplan. Vi var några stycken och lämnade in kortet i baren på ett inneställe och roade oss ganska bra innan vi gick därifrån utan att ta kortet med oss.

Det är naturligtvis preskriberat idag, men jag antar att kortinnehavaren fick lite att reda upp efteråt.

Systemet med öppna notor borde innebära ett visst svinn, men på den tiden verkade inget ställe gå i konkurs på grund av det.

Äldre och visare skulle jag inte ens komma på tanken idag.
Citera
2025-07-14, 13:47
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
ZiggeROM notan i malmö var mycket högre
Men den var ju bokad i ett företag.
Citera
2025-07-14, 13:50
Medlem
Mr.RedHats avatar
Värst vad polisen börjar gå på civilmål. Har de fått nya direktiv?
Citera
2025-07-14, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
14 juli 02.33, Bedrägeri, Stockholm
En man vägrar att betala notan på en nattklubb i centrala Stockholm, notan är på 32 000.

Mannen vill inte betala trots flera uppmaningar. Han identifieras och tas med för förhör och anmälan om bedrägeri skrivs.

Text av
Polisen Stockholms länPublicerad
14 juli 07.25

https://polisen.se/aktuellt/handelse...eri-stockholm/

Vem är bedragaren som festat loss?

Kan det inte vara så att han kör som zigenare i Malmö fast då var väl beloppet betydligt högre 82' om jag inte missminner mig? Tror dom klarade sig? Från både betalning och åtal. Nu testar "svensken" om lagen är lika för alla..han kommer bli förvånad.
Citera
2025-07-14, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Måste vi ju varit nån som råkat få notan för företagsfesten? Svårt att komma upp i den summan som privatperson på en nattklubb (om man inte köper flera flaskor fin-skumpa iof).

Företagsfest på en söndag, dessutom mitt i juli? Låter ju aningen märkligt. Även om jag givetvis håller med om att det är ett stort belopp för en privatperson. Kanske ett gäng privatpersoner, där de andra gick före oss och han skulle smita iväg sist, men restaurangen hade koll på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in