• 1
  • 2
2025-07-13, 17:10
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Ja eller helt enkelt att skiva gurka som du säger. Det borde ju vara hur enkelt som helst för alla med IQ över 70.

Andra saker som ev kan ta lång tid är ju att hantera sina känslor, förstå sin plats i livet, förstå vad livet handlar om, vara lycklig osv. Listan kan göras lång så du har nog rätt.
Ja exakt. Idag vet jag att bästa verktyget för att skiva gurka är med en gurkskivarmaskin.
https://www.youtube.com/embed/KnK4RZMc7zI

Jag minns min 25-åriga bror säga "jag upptäckte att egentligen är törstig när jag trott jag varit hungrig".

Det är lätt att få för sig att man vet något när man inte har bra koll.
Dunning och Kreuger hade fel för effekten påverkar oss alla, det spelar ingen roll hur smart man är för man överskattar alltid något man tror sig kunna.
Citera
2025-07-13, 18:14
Medlem
Citat:
Ok så jag postar detta här då det är enligt mig en fråga som rör främst sociala medier. Inte sällan möter det mig en video med rubrik i stil med "it took me 30 years to realise these 7 truths about bla bla and I will tell you them in 10 minutes". Min första och spontana tanke vid såna tillfällen är oftast "ok så du är dum som tog hela 30 år för att fatta någonting och du vill eller förväntar dig att jag ska slösa min tid på ditt onödiga skitsnack?" Hur dumma får folk vara egentligen?

Hur många år kommer det ta dig att förstå att du inte ska tro på saker du ser på nätet
Citera
2025-07-13, 20:28
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ok så jag postar detta här då det är enligt mig en fråga som rör främst sociala medier. Inte sällan möter det mig en video med rubrik i stil med "it took me 30 years to realise these 7 truths about bla bla and I will tell you them in 10 minutes". Min första och spontana tanke vid såna tillfällen är oftast "ok så du är dum som tog hela 30 år för att fatta någonting och du vill eller förväntar dig att jag ska slösa min tid på ditt onödiga skitsnack?" Hur dumma får folk vara egentligen?
Ute i världen finns det en del människor som inte är riktigt ärliga. En del av dem finns på internet. De försöker lura användare att gå in på någon särskild sida. Det är ganska vanligt att sidan är rätt meningslös, men när man är inne på den visas annonser. Då får den som äger sidan betalt.

Så för att användarna att gå in på deras sida skriver de någon lockande rubrik. Det kan vara nåt i den stilen som du beskriver. När sedan användaren väl är inne på sidan märker han att innehållet är meningslöst. Men det spelar ingen roll. Annonserna har visats och sidans ägare har fått betalt.

Fenomenet är så vanligt att det har ett eget namn: ”click bait”, eller ”klickbete” på svenska.
Citera
2025-07-13, 22:29
Medlem
Maxima95s avatar
Citat:

Föddes du med oändlig visdom om allting och visste precis allt om hur livet fungerade när du var tjugo eller? Är grekiska filosofer och Nietzsche också en bunt dumma idioter som inte hade något nytt att komma med? Tycker det låter mer som ett problem hos dig att du inte är kapabel till personlig utveckling.

Citat:
Du har inte en chans mot såna som mig.

Okej, vi stannar där. Hopplösa valpar.
Senast redigerad av Maxima95 2025-07-13 kl. 22:32.
Citera
2025-07-13, 22:31
Medlem
Trevligt.kontos avatar
”Ten other things you can do with a poop knife”
Citera
2025-07-14, 16:34
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxima95
Okej, vi stannar där. Hopplösa valpar.

Ok du får faktiskt göra som du vill. Valet är ditt. Du kan välja att stanna där. Eller så kan du t.ex välja att dra åt helvete aka fuck off. Valet är som sagt ditt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in