• 6
  • 7
2025-07-13, 18:07
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
I dagens samhälle med växande misogyni på grund av ”vissa orsaker” är det ju extra katastrofalt att ha döttrar. Men inte ens utan de faktorerna hade jag velat ha en dotter istället för en pojke. Det finns det väl ingen normal man som vill. De enda som möjligen vill ha döttrar på riktigt är narcissistiska kvinnor som vill ha en liten avbild av sig själv.

Män som intalar sig att de är nöjda med sina döttrar låtsas bara. De rationaliserar och cope:ar. De kanske lyckas lura sig själva en kort stund, men innerst inne vet de vilken nitlott de dragit.

Här är några epic fails med att ha en dotter istället för son:

• Flickor är fysiskt svagare än killar så man måste agera livvakt åt dem dygnet runt och alltid ha järnkoll på var de befinner sig och vilket sällskap de är i. Annars är man en dålig förälder. Tröttsamt i längden.

• Att ha en dotter är en light-version av att ha ett utvecklingsstört barn. Man måste passa upp på det mycket mer än ett självständigt barn (pojke) och agera livvakt mot fysiskt överlägsna pojkar och män. Man kan aldrig slappna av. Dessutom saknar de ofta självbevarelsedrift, så den driften får man sköta åt dem. De har sämre spatialt tänkande och är ofta mer irrationella. Och den fysiska underlägsenheten är kronisk och obotlig.

• Det är svårt att relatera till döttrar som man. Det finns en gräns för hur mycket man kan låtsas intressera sig för pärlplattor, rosa moln och My Little Pony. Till slut önskar man bara att man hade en liten grabb att lira bollsport och spela tv-spel med.

• Det är förnedrande för pappan att främmande killar och män ser dottern som ett sexobjekt och runkfantasi. Vi män vet ju hur män är. Massor av killar sitter hemma och runkar åt din dotter, och vissa av dem lyckas till och med lura henne att sära på benen så de får leva ut sina runkfantasier i verkligheten. Sedan går de runt och skryter inför sina killkompisar om att de fick fittan på vid gavel. Detta är naturligtvis indirekt förnedrande för dig som pappa.

• Att ha en dotter är en light-version av att ha ett utvecklingsstört barn.

Tankar? Hur känns det att ha dragit nitlotten?

Skippa nu det rationaliserande gaggandet om hur ”unikt” det är att ha en dotter och så vidare. Vi alla vet att ni bara cope:ar.
Vilket skämt till människa du är
Du skriver "Män som intalar sig att de är nöjda med sina döttrar låtsas bara. De rationaliserar och cope:ar. De kanske lyckas lura sig själva en kort stund, men innerst inne vet de vilken nitlott de dragit."
Då spelar det ju ingen roll vad man skriver eftersom du redan har bestämt dig för hur vi är, intalar oss och tror.
Våld har aldrig fått personer att bli bättre, så även om du fick stryk skulle du ju inte förändra din oerhört sjuka åsikt.

Berätta om din uppväxt. Så vi förstår vad som gick fel, vad som fick dig till att bli en person med åsikter som dessa?
För just nu ser jag dig sittandes i en liten håla med underkända betyg från skolan, rökandes och ensam.
Totalt avsaknad av social kompetens, respekt för dig själv och för samhället.
Noll relation med dina föräldrar, och absolut 0 respekt för din mamma och alla andra kvinnor i din släkt.

Berätta gärna
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Vi vill inte ha barn. Det är för dyrt och meningslöst. Låt dom rika skaffa barn. Det är deras ansvar. Fattiga ska inte behöva stå ut med barn. Vi lever redan i misär.

Hahaha! Ja det var ju ett intressant sätt att se på saken. Men man kanske blir rikare på kärlek om man skaffar barn?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Här är några epic fails med att ha en dotter istället för son:
  • Flickor är fysiskt svagare än killar så man måste agera livvakt åt dem dygnet runt och alltid ha järnkoll på var de befinner sig och vilket sällskap de är i. Annars är man en dålig förälder. Tröttsamt i längden.
  • Att ha en dotter är en light-version av att ha ett utvecklingsstört barn. Man måste passa upp på det mycket mer än ett självständigt barn (pojke) och agera livvakt mot fysiskt överlägsna pojkar och män. Man kan aldrig slappna av. Dessutom saknar de ofta självbevarelsedrift, så den driften får man sköta åt dem. De har sämre spatialt tänkande och är ofta mer irrationella. Och den fysiska underlägsenheten är kronisk och obotlig.
  • Det är svårt att relatera till döttrar som man. Det finns en gräns för hur mycket man kan låtsas intressera sig för pärlplattor, rosa moln och My Little Pony. Till slut önskar man bara att man hade en liten grabb att lira bollsport och spela tv-spel med.
  • Det är förnedrande för pappan att främmande killar och män ser dottern som ett sexobjekt och runkfantasi. Vi män vet ju hur män är. Massor av killar sitter hemma och runkar åt din dotter, och vissa av dem lyckas till och med lura henne att sära på benen så de får leva ut sina runkfantasier i verkligheten. Sedan går de runt och skryter inför sina killkompisar om att de fick fittan på vid gavel. Detta är naturligtvis indirekt förnedrande för dig som pappa.
  • Att ha en dotter är en light-version av att ha ett utvecklingsstört barn.

Dotter här. Fd. elitgymast som bland annat tagit 15 minuter plankan och 100 armhävningar i rad. IQ på ungefär 120 vilket är högre än medel (ja, även för män). Bodd ei min första egna ägenhet vid sexton års ålder. Spelade gärna Digimon och Guitar Hero likväl som jag lekte med dockor som barn. Hittade min fantastiska karl reda i början av vuxenlivet som mig veterligen inte skryter inför sina killkompisar om att de fick fittan på vid gavel, eftersom dom till skillnad från dig inte är sorgliga incels med grava problem att knyta an till kvinnor.

Ta du din förlegade kvinnosyn och kryp tillbaka till pojkrummet hos mamma där du hör hemma.
2025-07-13, 18:09
Medlem
Med tanke på att dom flesta kvinnor är horor i samhället så är det inte så konstigt att ingen vill ha en flicka. Tänk om hon också blir en feminist hora. Det hade varit en mardröm.
2025-07-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Hahaha! Ja det var ju ett intressant sätt att se på saken. Men man kanske blir rikare på kärlek om man skaffar barn?

Jag har inget behov av kärlek. Tycker det är barnsligt med sånt trams. Men ge mig 100 miljoner kronor så kanske jag ändrar mig.
2025-07-13, 18:10
Medlem
Citat:
Med tanke på att dom flesta kvinnor är horor i samhället så är det inte så konstigt att ingen vill ha en flicka. Tänk om hon också blir en feminist hora. Det hade varit en mardröm.
Dessa incels med dina åsikter, är du 22 år eller.
2025-07-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Haha känner en som fick det. Vilken jävla sopa tänkte folk.

Men jösses! Vad spelar det för roll? Möjligtvis vill man ju ha en av varje om man fick välja. Annars är väl det viktiga att förlossningen går bra och att barnet är friskt.
2025-07-13, 18:14
Medlem
Flickor är mycket enklare att ha, lugnare och förståndigare. Man kan samtala med dem och göra vettiga saker tillsammans. Små pojkar bara springer runt och för oväsen och slåss.

De jag känner som har både en pojke och en flicka bekräftar att det är behagligare med en flicka.
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Bara för att din mamma var det, betyder det inte att alla är det.
Rätt simpelt...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Men jösses! Vad spelar det för roll? Möjligtvis vill man ju ha en av varje om man fick välja. Annars är väl det viktiga att förlossningen går bra och att barnet är friskt.

Ja en av varje går bra. Men bara flickor är inte okej.
2025-07-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Dessa incels med dina åsikter, är du 22 år eller.

Nej jag är gammal och klok.
2025-07-13, 18:15
Moderator
Maviels avatar
oklart diskussionsunderlag, mest ts åsikter. Möjligen med ett bättre diskussionsunderlag ett ämne för manosfärforumet.

/Moderator
Senast redigerad av Maviel 2025-07-13 kl. 19:20.
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in