2025-07-13, 20:55
Medlem
Förstår inte problemet med att köpa sig erfarenhet. Om jag var ful som stryk och aldrig fått känna närhet hade jag köpt exakt så mycket sex som jag behövt för att känna mig bekväm framför kvinnor, det handlar inte bara om sexet utan att få kunna föra en konversation med en kvinna. Med det sagt? Det jag precis skrev är precis vad jag hade gjort. Jag hade slutat tittat på porr(om du nu gör det,men antagligen eftersom du inte har sex), försökt komma i form men framför allt, SEX RESOR. Med allt vad det innebär. Njut av möjligheten.
Citera
2025-07-13, 20:56
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredde112
Jag är 30-40 år och har aldrig någonsin upplevt kärlek eller närhet av en kvinna.

Hur känns det när någon tycker om en?
När en kvinna stöter på dig?
Att en kvinna tittar på dig med beundran?

Känner inte att jag vill sjunka så lågt att jag betalar för sex eller " kärlek"
Känns väl bra. Dock är "kärlek" något väldigt abstrakt och betyder olika för olika människor.

Många blir väldigt besvikna när det visar sig att kärleken inte är förutsättningslös, dvs. någon blir av med jobbet, går upp i vikt eller hamnar i depression och då försvinner "kärleken" helt plötsligt.
Den är inte självklar som så.
Inte ens mer familjekärlek är självklar, finns många föräldrar som inte älskar sina barn och vice versa.

Jag tror att det är bra att vara medveten om de biologiska drifterna och sociala drifterna vi har som människor så man inte blir så besviken när man tror att kärlek är något som finns utanför människan och de relationer vi skapar genom handlingar och ord.

Det är lite av ett hittepå kan man säga. Men det betyder inte att man inte kan känna stor kärlek till någon och behandla dom kärleksfullt.

Kärlek är inte något som finns, men som vi skapar, ofta tillsammans.

Sen närhet kan vara lurigt också, jag har stort behov av närhet, men jag är också villig att göra avkall på mycket av mig själv för att få närhet. Så jag funderar ofta över om jag hade varit lyckligare om jag haft mindre behov av närhet.

Men mycket av detta är ju knepigt. Fråga en som är i en relation och dom kommer ofta säga att det finns kärlek där. Fråga en vars relation precis tagit slut och du får oftast ett annat svar.

Det är lite som Gud. Gud betyder olika för olika människor, betyder olika mycket, och för vissa ingenting alls. Och det är inget fel med någon av dessa, vi är bara olika som människor och det i sig är ganska fint.
Citera
2025-07-13, 22:05
Bannlyst
Det är ganska besvärligt att ha någon klängande på sig hela tiden
Citera
2025-07-13, 22:06
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Jag är 30-40 år och har aldrig någonsin upplevt kärlek eller närhet av en kvinna.

Klart det är gött men att leta kärlek är helt fel ände att börja i om man inte har allt annat
Citera
2025-07-13, 22:11
Medlem
slowattacks avatar
Citat:
Nej, ingen direkt fysisk defekt. Är långt från snygg men inte superful.
Enormt dåligt självförtroende efter år av ensamhet och därmed börjat hata kvinnor -
vilket jag egentligen ej vill.

Men har man alltid blivit bortvald och ignorerad så ger man upp.
Har man aldrig fått kärlek, värme eller uppskattning av någon så blir man sån.
Jag är väl medveten om att man INTE kan förvänta sig att tjejer ska tycka om en, man måste jobba för det , men när man har en utsida som inte tilltalar kvinnor så får man ej chansen.

Jag har alltid varit den fula i kompisgänget och alltid varit den som tjejer blir kompis med för att komma närmare en kille dom varit intresserad av i min ungdom, så jag slutade gå på fester och isolerade mig väldigt mycket.

Jag har egentligen inget mål, men att någon gång i livet få uppleva att någon tycker om en hade ju inte varit för mycket begärt tycker jag

Att någon tycker om en utan att få något tillbaka händer väl bara i förälder-barn-relationer, om ens då. Så, vad är det du kan ge tillbaka?

Jag som kvinna kan tycka att det är avtändande med en man som är desperat, som inte har någon personlighet, nåt intresse eller vilja med livet. Jag vet ju inget om dig men om "att vilja ha en kvinna" blir ditt enda mål, intresse och personlighet så är det helt ointressant. Däremot är det intressant med någon som har både djup och bredd i sitt vetande, tänkande och intressespann. Vad har du för utbildning, arbete, intressen, klädstil, personlighet? Vad tycker du om? Finns det något sätt som du kan utveckla dig själv på? Lära dig nåt nytt, testa nåt nytt intresse, annan klädstil, utbilda dig, träna?

Jag tänker att om du har ett starkt jag så spelar utseendet mindre roll. Och utseendet kan du väl inte direkt göra nåt åt annat än kläder och frisyr. Så framstå som någon som inte bryr sig om att han är ful, dvs låt inte det hindra dig. Jobbigt till en början men det är inte hållbart att stänga in sig för att andra kanske tänker något negativt om ens utseende.

Sen vill jag även säga att vara vän med en bra tjej inte är så tokigt. Du kan ju få både fysisk och emotionell närhet även om det inte är sexuellt. Om hon känner dig väl och vill ditt bästa kan hon även hjälpa dig att jobba med tex självförtroende och annat.
Citera
2025-07-13, 22:53
Medlem
Citat:
Enormt dåligt självförtroende efter år av ensamhet och därmed börjat hata kvinnor -

Jag är väl medveten om att man INTE kan förvänta sig att tjejer ska tycka om en, man måste jobba för det , men när man har en utsida som inte tilltalar kvinnor så får man ej chansen.

Jag har alltid varit den fula i kompisgänget och alltid varit den som tjejer blir kompis med för att komma närmare en kille dom varit intresserad av i min ungdom, så jag slutade gå på fester och isolerade mig väldigt mycket.

Jag har egentligen inget mål, men att någon gång i livet få uppleva att någon tycker om en hade ju inte varit för mycket begärt tycker jag

Jag känner igen mycket av detta Du skriver..Jag var en av de få killarna, som ALLTID fick gå hem ensamma efter alla fester! Vi var inte fullast eller otrevliga, men vi ignorerades av tjejerna. Men jag dög, då grammofonen/radion/ stereon inte funkade, då dög jag. Fick ibland då höra, att min bror/bröder var på festen, som tjejen hade. Jag var bortglömd, som vanligt. I tonåren hade jag ett brinnande intresse för kemi och radioteknik, satt hemma, kopplade, lödde, och experimenterade..Morsan var arg: "Varför går du inte ut och träffar flickor?" Jag svarade sanningsenligt: "Tjejer? TRÅKIGA"! Det blir bättre med åren........då det blir överskott på kvinnor!
Citera
2025-07-14, 01:36
Medlem
Citat:

Varför inte?

Att gå på dejt är inte gratis och det garanterar inget.
Citera
2025-07-14, 02:17
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:

Har inte dina föräldrar gett dig kärlek?
Om du aldrig känt dig älskad så är det hög tid att ta tag i det, vidta de åtgärder som behövs för att ge dig möjligheten att visa hur älskvärd du är, än är det långt ifrån för sent och snart kan du själv svara på de frågorna du ställer om du bara börjar med att bestämma dig för att du förtjänar allt det där

Köpa sex har inget med kärlek att göra, blanda inte ihop de sakerna, sex har många gånger inte heller mycket med kärlek att göra, det kan dock vara en extra fin kombination när de sammanfaller
Citera
2025-07-14, 05:56
Medlem
Jag tror egentligen inte att det spelar någon roll hur du ser ut. Däremot tror jag att din egen upplevelse av ditt utseende spelar roll. Om du har en låg självkänsla är det svårt att hitta någon. Det är också svårt att lägga märke till att någon kanske faktiskt är intresserad. (För man tror inte att någon kan vara intresserad av en). Om jag var du skulle jag börja med att jobba med självkänslan, kanske tillsammans med en coach eller psykolog. Sedan tror jag att det mesta ger sig och att du kan hitta någon. Bara för att tonåringar är intresserade av de i kompisgänget som är snyggast så betyder det inte att det fungerar så när man är vuxen. Då är det andra kvaliteter och egenskaper som man letar efter. Så låt inte bilden av hur du upplevde det som yngre och din låga självkänsla stå ivägen för dig. Jobba med dig själv och ta gärna hjälp av någon för att göra det. Lycka till!
Citera
2025-07-14, 11:54
Medlem
RetroLovers avatar
Har alltid haft svårt att tro det finns hopplösa fall, såvida det mesta sitter där det ska. En bra start är ju att inte hata kvinnor, då det säkert grundar sig mycket i sin osäkerhet. Är du rädd för att vara uppmärksam kring kvinnor? Jag menar uppmärksam nog att faktiskt märka om någon på något vis skulle visa intresse och nyfikenhet.
Gillar man inte själv sitt utseende så kan man ändå se till att klä sig snyggt och fixa håret. Andra har inte samma syn som man har på sig själv, så att se välvårdad ut kan ta dig långt.
Vad det gäller personlighet och attityd så vinner du ju som sagt på att slopa hatet. Att vara lite tillbakadragen och udda borde inte vara något problem. Jag gillar den typen, och är knappast den enda. Men för att hitta kärleken måste du ju såklart öppna upp när det väl kommer en intressant kandidat.
Citera
2025-07-14, 12:21
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:

Det är som en pirrig och härlig känsla som uppfyller en. Det kan vara nära på berusande ibland när man bara myser och håller om varandra till exempel.

Citat:

Om du egentligen inte vill hata kvinnor så har du ett val. Du kan välja att inte ge efter för de känslorna och skapa trådar som den du skapade häromdagen. När du agerar på och ger utrymme åt sådana tankar och känslor så blir de allt mer cementerade och starka.

Se dem och känn dem, men låt dig inte definieras av dem eller fördjupa dig i dem.

Välj en annan väg, om du verkligen vill det. Det är många som av olika anledningar har alla möjliga anledningar till att känna hat och förakt men som väljer något annat mer konstruktivt och positivt istället.

Man har faktiskt ganska mycket att säga till om när det kommer till vilken sinnesstäming man vill ha och vilka känslor man bär på.

Citat:

Gör någonting för din egen skull som du verkligen själv vill, inte något vars syfte enbart är att få någon form av bekräftelse från andra.
Senast redigerad av SnutteFia03 2025-07-14 kl. 12:29.
Citera
2025-07-14, 12:38
Medlem
Citat:

Du är ensam och därmed börjat hata kvinnor? Som förälder till döttrar blir jag mycket oroad av detta. Det är inte kvinnors fel att du inte har träffat någon att älska, och bli älskad av. Eventuellt ett systemfel i tiden, men visst ansvar vilar på dina egna axlar!
Som mamma hade jag inte uppmuntrat mina döttrar att bli tillsammans med någon som hatar kvinnor. Jag hade gjort allt i min makt att få mina döttrar att springa åt ett annat håll.
Du behöver ändra attityd till det kön som ska attraheras av dig.

Jag hoppas innerligt att du finner någon, det är inte mänskligt att gå ensam genom livet.
Svar på din fråga: Att få känna kärlek är att bli trygg, uppskattad, sedd, få mänsklig värme, utvecklas och framförallt skratten. Man har så roligt med sin partner, om relationen är fin. Hoppas du kan vända din nedåtgående spiral, och finna någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in