2025-07-13, 10:52
Avstängd
Snusfris avatar
Har idag en Kia -15, som fungerar bra. Men vill ha lite skoj att köra med. Ska man satsa på en nyare bruksbil BMW 3-serie eller mb c-klass eller köpa en Hobbybil. Och då tänker jag BMW z4, slk eller en mini Cooper s.
Hur hade folket här satsat på?
Citera
2025-07-13, 11:26
Medlem
Vad har du i din plånbok?
Citera
2025-07-13, 11:29
Medlem
Ett försäkringsbolag jag känner frågar om TS har ett fint och säkert garage, över eller under 50år och in det finns tonåringar som vill övningsköra i hushållet m m
Citera
2025-07-13, 11:50
Medlem
En budgetfråga och hur du bor samt hur stort garage du har.
Har själv f n 3 bilar - en bruksbil och 2 hobbybilar.
Men jag brukar ha minst 5 hobbybilar.

Exempel på lämpliga hobbybilar tycker jag är Mazda-MX5, Citroen 2CV, Jeep Wrangler & Cherokee, Suzuki Jimny, Land Rover Defender, Alfa-Romeo, Triumph Spitfire, äldre MG*) m fl.
Dom märkena har bilklubbar som arrangerar klubbträffar med olika aktiviteter.

Finns några MG TD och MG TF på Blocket att dregla över.
Citera
2025-07-13, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Har idag en Kia -15, som fungerar bra. Men vill ha lite skoj att köra med. Ska man satsa på en nyare bruksbil BMW 3-serie eller mb c-klass eller köpa en Hobbybil. Och då tänker jag BMW z4, slk eller en mini Cooper s.
Avråder från Mini.
Har ägt 4 st.
Bara dyra och många problem.

Har visserligen inte ägt någon Mini med turbo, men jag såg Wheeler Dealer och deras renovering av en Mini med Turbo.
Citera
2025-07-13, 13:32
Avstängd
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Avråder från Mini.
Har ägt 4 st.
Bara dyra och många problem.

Har visserligen inte ägt någon Mini med turbo, men jag såg Wheeler Dealer och deras renovering av en Mini med Turbo.

Vad inte det en med kompressor?
Tänkte en årsmodell 2019. Har hört de från 2017 och framåt ska vara bra.
Citera
2025-07-13, 13:35
Avstängd
Citat:

Du ska satsa på CL (inte CLA eller annat lågprisskit) S-klass eller BMW 6-7 serie
Citera
2025-07-13, 13:42
Avstängd
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
En budgetfråga och hur du bor samt hur stort garage du har.
Har själv f n 3 bilar - en bruksbil och 2 hobbybilar.
Men jag brukar ha minst 5 hobbybilar.

Exempel på lämpliga hobbybilar tycker jag är Mazda-MX5, Citroen 2CV, Jeep Wrangler & Cherokee, Suzuki Jimny, Land Rover Defender, Alfa-Romeo, Triumph Spitfire, äldre MG*) m fl.
Dom märkena har bilklubbar som arrangerar klubbträffar med olika aktiviteter.

Finns några MG TD och MG TF på Blocket att dregla över.

Bor i lägenhet och kan fixa garageplats. Tänkte en nyare mini 4dörrars eller clubmann. Har funderat på fler bilmärken, men återkommer alltid till mini, 2019-2020, kontant.
Citera
2025-07-13, 13:56
Medlem
Clint.Ruins avatar
Citat:

BMW Z4 3.0 Si coupe är riktigt nice, skottsäker sugmotor, snygg kaross och troligen en framtida klassiker med tanke på hur ovanlig den är, 11 av 12 tillverkade är en roadster, bara en av 12 en coupe.

Finns även som Z4 M Coupe, men då börjar det bli dyrt…
Citera
2025-07-13, 14:37
Avstängd
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Vad har du i din plånbok?

200k kontant för en Hobbybil. Hjärtat säger mini hela tiden så det lutar mot en sådan.
Citera
2025-07-13, 14:39
Medlem
Funderar själv på något riktigt fett från USA, 40-60-talare. Skall dra minst 2,5 liter/mil.
Citera
2025-07-13, 14:40
Moderator
Bilar --> Bilar: köpråd
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto