• 3
  • 4
2025-07-13, 18:41
Well.. det är lite som att säga "Det är finare att vara brun än så blek som du är" Vilket är none of your business. Det är lite som att säga till en naturligt svarthårig att det går att bleka håret, så ser man piggare ut. Oombett "råd" om utseendet.
Citera
2025-07-13, 18:55
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
De blir inte kränkta, de tycker bara att du är en jobbig idiot.

Korrekt analys av TS. Min rekommendation till honom är att han nästa gång frågar sina bekanta vad han kan göra för att kommunicera bättre med människor i sin omgivning.
Citera
2025-07-14, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojo92a
Har en vän som är rödhårig fräknig och väldigt ljus. Hon sitter ofta i skuggan, jag ifrågasatte varför hon inte försöker få sig lite färg då hon kommer må bra av det(och det är alltid fint med en fräsch solbränna) hon snäser då att hon inte kan få annat än rödlätt hy och att hon då gärna undviker solen…
Inte så att jag visste om det? Behövde väl inte låta så sur?
Har en annan vän som blev sur när jag frågade henne om hon använder L eller XL i kläder och tog det som en förolämpning… jag hade tänkt köpa kläder åt henne och ville veta hennes storlek.
Har inte lättkränktheten gått lite över styr? Känns som man knappt får öppna käften längre, allt är sååå känsligt

Behandla andra som du själv vill bli behandlad! Jag betvivlar att du vill att andra ska tala om för dig som vuxen person vad du borde göra och inte. Du verkar själv lättkränkt som startar en tråd för att du tagit så illa upp över att någon "snäst" åt dig.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in