Om man vill ha hög lön och stor frihet... vad jobbar man med?
Med hög lön menar jag åtminstone 40 000 kr brutto i månaden och med stor frihet menar jag att man mer eller mindre lägger upp sin egna arbetsdag själv där man oftast kan arbeta på distans etc.
Det bästa jag kommit på är skogsplanerare... man sitter mest hemma och knappar på datorn, det är kartor, planering etc. och ibland... när vädret är tilltalande går man ut i skogen och kompletterar sitt arbete...
Med hög lön menar jag åtminstone 40 000 kr brutto i månaden och med stor frihet menar jag att man mer eller mindre lägger upp sin egna arbetsdag själv där man oftast kan arbeta på distans etc.
Det bästa jag kommit på är skogsplanerare... man sitter mest hemma och knappar på datorn, det är kartor, planering etc. och ibland... när vädret är tilltalande går man ut i skogen och kompletterar sitt arbete...
Många delar av IT-yrket är som du beskriver.
Arbete kan ofta utföras när som helst under dygnet.
Inga problem att arbeta hemifrån till stor del.
Bra löner om du har komptens inom vad som efterfrågas.
Många delar av IT-yrket är som du beskriver.
Arbete kan ofta utföras när som helst under dygnet.
Inga problem att arbeta hemifrån till stor del.
Bra löner om du har komptens inom vad som efterfrågas.
Programmering tär på en i längden, inte hälsosamt...
Programmering tär på en i längden, inte hälsosamt...
Finns annat än programmering i detta fall?
Ja. absolut.
Du kan jobba med nätverk / säkerhet.
Cloudlösningar, backup, övervakning och optimering.
Proaktivt arbete, implementationer av nya system, datastorage, virtualisering.
Finns massor utöver programmering.