Citat:
Okej, då är jag med! Man klassas alltså alltid som en risk även om man inte gjort något.
Jo, den Avanza-fadäsen minns jag också!
Nej, självklart får man ingen hjälp. De gör processen så omständig som möjligt (man måste skicka via vanlig post, osv) Frågan är vad händer sen? Om man inte lyckas bevisa för dem, blir personen sedan perma-bannad från Avanza och kan aldrig mer komma tillbaka (förresten vem fan vill komma tillbaka om man blir utsparkad)?
Ja, precis. Det är ju väldigt sjukt att de "uppdaterar" hela tiden deras "omdömen" om deras kunder. Att de måste de godkänna pengar som redan är godkända in absurdum är ju sjukt.
Hur de klassificerar är ju deras hemlighet, men antagligen desto mer pengar = desto mer beviskrav / bakgrundskontroll. Det kan ju vara detta som drabbade Izzet. Först hade han bara ca 500k som sedan ökade till 1 miljon och då kom han över en viss gräns där kontrollen blev hårdare.
Nej, självklart får man ingen hjälp. De gör processen så omständig som möjligt (man måste skicka via vanlig post, osv) Frågan är vad händer sen? Om man inte lyckas bevisa för dem, blir personen sedan perma-bannad från Avanza och kan aldrig mer komma tillbaka (förresten vem fan vill komma tillbaka om man blir utsparkad)?
Ja, precis. Det är ju väldigt sjukt att de "uppdaterar" hela tiden deras "omdömen" om deras kunder. Att de måste de godkänna pengar som redan är godkända in absurdum är ju sjukt.
Hur de klassificerar är ju deras hemlighet, men antagligen desto mer pengar = desto mer beviskrav / bakgrundskontroll. Det kan ju vara detta som drabbade Izzet. Först hade han bara ca 500k som sedan ökade till 1 miljon och då kom han över en viss gräns där kontrollen blev hårdare.
Sedan kan det förstås hända också att Izzet ljuger, för på den tiden kunde man komma undan med det mesta och det kan ju hända att han alltid kört med den lögnen, "jag vann på Lotto"(kan faktiskt dra mig till minnes personer som körde med den där frasen samtidigt som de skrattade högt) och att nu gick det plötsligt inte längre att göra det?
Han säger ju själv också att han misstänker att det är den där lottovinsten som är orsaken till att ett av hans konton stängdes och då tänker jag det också att en kund får alltså inte veta varför ett konto blivit avstängt?
Jaja, jag tycker ändå att pengarna ska anses vita och inte att man ska bestraffas i efterhand för att en ny lag plötsligt kommit till.
Men genom denna artikeln vet nu alla som läst den att vinner man pengar måste man själv spara bevisen för detta, för resten av livet.