2025-07-12, 16:35
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
Sa Svt det till dig boomer? 🤣

USA blommar oavsett vad vänstermedia lurar i dig gubbe 🤣🥰

Oavsett var man läser sin information, ni Sverige hatare bryr väl sig ändå inte om vad utgången för Sverige blir efter att tullarna har införts.
Citera
2025-07-12, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
Sa Svt det till dig boomer? 🤣

USA blommar oavsett vad vänstermedia lurar i dig gubbe 🤣🥰
Var ser du den blomningen någonstans, är det kanske medellivslängden, eller barnadödligheten, eller den avgrundsdjupa splittringen i ett samhälle på lerfötter som håller på att haverera?
Berätta gärna var du ser blomsterprakten någonstans.
Jag ger förövrigt ingenting för vare sig vänstermedia eller SVT, det behövs inte, det räcker att se en amerikansk administration som gång på gång skjuter sig i sina egna fötter, både höger och vänsterfot samtidigt, för att sedan pissa på sina egna fötter, vidare trampa i klavéret och ranta runt med sina klavér medan omvärldens samlade ledare har vänt USA ryggen och bygger allianser för framtiden, utan större buller och bång.
Imbecillen trump kan ju för tusan inte ens skriva ett brev, infantilt och liknar mest något som en halvdålig elev i sjunde klass kunde åstadkomma.
Citera
2025-07-12, 16:42
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigoloEremitus
Var ser du den blomningen någonstans, är det kanske medellivslängden, eller barnadödligheten, eller den avgrundsdjupa splittringen i ett samhälle på lerfötter som håller på att haverera?
Berätta gärna var du ser blomsterprakten någonstans.
Jag ger förövrigt ingenting för vare sig vänstermedia eller SVT, det behövs inte, det räcker att se en amerikansk administration som gång på gång skjuter sig i sina egna fötter, både höger och vänsterfot samtidigt, för att sedan pissa på sina egna fötter, vidare trampa i klavéret och ranta runt med sina klavér medan omvärldens samlade ledare har vänt USA ryggen och bygger allianser för framtiden, utan större buller och bång.
Imbecillen trump kan ju för tusan inte ens skriva ett brev, infantilt och liknar mest något som en halvdålig elev i sjunde klass kunde åstadkomma.
USA går väl bättre än Sverige i alla fall. Stagnationens och sönderfallets hemort på jorden just nu...

Tror för övrigt att vi mer ska tolka dessa 30% som ett förhandlingsbud. Men jag tror att EU-byråkratin är rätt usla förhandlare, så Trump lär nog få med sig merparten av det här till USA:s fördel.
Citera
2025-07-12, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Oavsett var man läser sin information, ni Sverige hatare bryr väl sig ändå inte om vad utgången för Sverige blir efter att tullarna har införts.
Varför ska Ursula von der Leyen förhandla åt Sverige eller något annat land?

Kung Trump är folkvald och han har folket på sin sida.
Citera
2025-07-12, 16:45
Medlem
BARA 30%, i Sverige har vi uppåt >35% pålägg då vi handlar från USA.
Men i Sverige kallas avgifterna lite olika, men likväl ska det betalas.
Tull på varans värde + frakt och försäkringar.
Moms på hela det beloppet sen.
Citera
2025-07-12, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Blanda inte in moms här. Det räcker med att Trump gjort det och visat hur okunnig han är.
Citera
2025-07-12, 16:50
Medlem
Precis som allt annat som kommer ut ur det rövhålet så blir det inte verklighet,
Citera
2025-07-12, 16:55
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust

Jag köper mycket saker från USA, berätta gärna vad dom där 30% är som jag betalar extra för produkter jag beställer från USA och som jag inte betalar om jag köper det i en svensk affär.
Du menar att jag betalar mer och gör en förlustaffär när jag importerar själv?
Citera
2025-07-12, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Dom kommer hålla på såhär tills nästan inga har några jobb kvar. Det kommer bli universal inkomst som är hög för vissa.

Detta beror ju även på att tillexempel svenskar är extremt snåla och man bryr sig inte om att grannen har jobb sålänge man själv har kvar sitt jobb så skiter man i alla andra.

Man köpte inte ens svensktillverkade däck om grannen olle jobbade på däckfabriken och blev arbetslös

Man handlar inte i lokala småbutiker och handlar inte i små familjeägda cafeer osv utan går till utländska kedjor som espresso house osv.

Handlar den mesta snabbmaten på utländska kedjor som subway,mc donalds,burger king eller multinationella kedjor som max.

Åker till kinesiska biltema,ikea,dollarstore,ullared,öob osv istället för butiker som hade europeisktillvarkade varor och handlar allt man ka i absolut billigaste kinesbutik eller arabbutik som importerar allt och säljer antibiotikafylld gmo kött från europa osv.

Pengarna bara rinner ur landet och alla industriorter är sedan länge nedlagda och alla kringjobb som de anställda skapade borta.

Man använder inte ens riktiga kontanter som skapade extremt mycket direkta jobb+kringjobb och konsumtion utan betalar med bankmaffians och amerikanernas bankkort och swish så de kan ta % på varje köp dygnet runt ut ur ekonomin.

Skapar dessutom onödig inflation och krasch av kronan när de trycker in digitala låtsaskrediter in i systemet på varje kreditkortköp och lån.

MAn använder self service checkout med blippdosa istället för bemannad kassa och gör själva butikernas jobb.
Man använder aldrig bankkontor utan gör bankernas jobb själv hemma istället och betalar högre avgifter trots 0 service.
Man handlar massor online istället för i butik.
Då blir det som det blir.

Vi får betala med skyhög arbetslöshet och mer skatter.
Senast redigerad av Blatteman 2025-07-12 kl. 17:26.
Citera
2025-07-12, 16:59
Medlem
pn222jws avatar
"När den sjätte ängeln blåste i sin TRUMPET befriades ondskan och skapade kaos på jorden". Kanske behöver vi ruskas om och piggna till. Vi som människor ska nog inte se upp till samhället som en moral.
Citera
2025-07-12, 17:03
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
jag gillar trump faktiskt, bra förslag detta hoppas han sjösätter förslaget

Taco Boy går ut i ett kulregn.

Plötsligt blir Vance potus.
Citera
2025-07-12, 17:05
Medlem
Dags för europeiska stater och banker att börja sälja av amerikanska statspapper i stor skala. Kan vi inte dra in dollar genom export har vi en hel del på lager där borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in