2025-07-14, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Finns möjligheten att få solen i ögonen så man inte kan se framför bilden t.ex.

Självklart finns det många alternativ. Dock så hade dom varit där 10 år i rad. Så hon borde ha den erfarenheten och det var nog inte första gången, som hon kör den sträckan vid den tiden. För mig är sannolikhet 1, hållit på med mobiltelefonen. Jag vet att jag kan ha fe
Citera
2025-07-14, 19:26
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Tanten ska alltså ha kört ihjäl tjejen och därefter flytt hem till Tyskland. Får man verkligen åka hem bara så där. Var förmodligen sista semestern i Italien för paret

https://www.mirror.co.uk/news/world-...g-35541881.amp

Nu känns mina 3 obetalda fortkörningsböter från semestern 2017 plötsligen jävligt små
Citera
2025-07-14, 19:57
Medlem
trident999s avatar
Kan det vara någon form av hämnd för att barnflickan betett sig horigt mot GM’s man, Carsten Spohr?
Citera
2025-07-14, 20:29
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Frågan är hur mycket de vill betala för att försöka köpa sig fria.
Citera
2025-07-14, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Fotgängare uppmanas att försöka få ögonkontakt med bilförare innan de passerar ett övergångsställe. Med det är en säkerthelsrekommendation, inte ett lagkrav. Inget vittne har uppget att 24-åringen skulle sprungit.

Lagkrav är det däremot att bilförare ALLTID har skyldighet att lämna företräde för fotgängare på obevakade övergångsställen. Bilförare måste också anpassa hastigheten, uppmärksamheten och körningen efter om det plötsligt kan komma ut någon gående på övergångsstället.
Det är i princip alltid därför som bilförare fälls som vållande vid en olycka på ett obevakat övergångsställe.

Bilar är hårda, fotgängare är mjuka, det är bilförarens ansvar att inte skada någon oskyddad som har företräde och rätt att passera. Vid tveksamhet om någon gående verkligen är på väg att passera ut på ett obevakat övergångsställe måste bilföraren alltid stanna.
Har något vittne uppgett att hon stannade eller såg sig för innan hon korsade vägen?

Du säger i princip alltid, i dom fallen där dom inte fälls, vad tror du då gör att dom inte blir fälld?

Dom gående har ett visst ansvar också då det handlar om en gående som korsar en bilväg och inte en bil som korsar en gångväg. Bara för att man har företräda så kan man inte anta att bilisten sett dig. Det har även hänt att människor går rakt ut framför en bil som är så pass nära övergångsstället i en sån fart att dom omöjligt ens kan stanna bilen i tid. Såna scenarion leder visserligen till att bilföraren inte lämnat företräde, men att hela ansvaret till olyckan samtidigt inte kan läggas på föraren.
Citera
2025-07-14, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis72
Självklart finns det många alternativ. Dock så hade dom varit där 10 år i rad. Så hon borde ha den erfarenheten och det var nog inte första gången, som hon kör den sträckan vid den tiden. För mig är sannolikhet 1, hållit på med mobiltelefonen. Jag vet att jag kan ha fe
Det är sannoligen också vad polisen misstänker och därför har dom tagit hennes telefon för att undersöka saken. Om så är fallet så har föraren skitit i det blå skåpet.
Citera
2025-07-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braless
Tanten ska alltså ha kört ihjäl tjejen och därefter flytt hem till Tyskland. Får man verkligen åka hem bara så där. Var förmodligen sista semestern i Italien för paret

https://www.mirror.co.uk/news/world-...g-35541881.amp

Det var förmodligen sista semestern med familjen på väldigt många år framöver. Om hon kört ihjäl en person på ett övergångsställe… lär väl blir långt fängelsestraff.
Citera
2025-07-14, 22:08
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Lufthansa vd:n Carsten Spohrs fru körde på en 24-årig barnvakt under semestern på Sardinien.

Barnvakten har nu dött till följd av skadorna.

– Hon uttrycker sin förtvivlan och djupa ånger över denna väldigt allvarliga olycka, säger hennes advokat.

https://www.expressen.se/nyheter/var...hjal-barnvakt/

Kommer hon dömas?
Svårt att säga utan fler detaljer, men det låter som det kan klassas som en tragisk olycka om det inte finns tecken på vårdslöshet, alkohol eller brott mot trafikförordningen. I så fall handlar det mer om en civilrättslig process än ett straffrättsligt ansvar. Men om hon brutit mot någon trafikregel kan det bli tal om vållande till annans död. Oavsett tragisk och maximal otursdag!
Citera
2025-07-14, 22:10
Medlem
Givetvis bord en lagom tids inlåsning vara en del av straffet här. Några år så hon tänker efter nästa gång innan hon tar beslut.
Citera
2025-07-15, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Låter som en typisk mobilfippelolycka, kärringen lekte med telefonen och körde över barnvakten.
Kanske barnvakten fipplade också
Citera
2025-07-15, 00:16
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canonica
Kanske barnvakten fipplade också

Absolut inte omöjligt. Har sett många som traskar över vägen helt utan koll på omvärlden eller trafiken.
Citera
2025-07-15, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronAfTrosa
Tror mannen har råd att betala henne ur det. En deal på några miljoner till familjen och åklagaren under bordet så är det frid och fröjd sen.

I delar av Italien, speciellt Sardinien, lever blodshämnden, så här tror jag att Lufhansas VD får se sig om efter en ny fru, han kan passa på att byta till en nyare modell
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in