• 7
  • 8
2025-07-12, 08:49
Medlem
Bara om de uppmärksammar mig.
Citera
2025-07-18, 19:20
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jag träffade Björn Borg en gång i min stad och jag frågade om jag fick låna hans yacht och det gick bra jag fick låna den . Så blev en tur på havet
Hahaha!

Den här tråden är till för SANNA historier....
Citera
2025-07-21, 00:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Jag respekterar nog deras rätt att va privatpersoner i fallet med exempelvis ICA.

Jobbar dom är det en annan sak. Men jag är inte intresserad av selfies och autografer. Är det en musikartist är det musiken som är intressant, är det en stjärnkock så är det maten, osv.

Man kan ju morsa och prata lite med dem om möjligjet finns dock.
Nja, förr skrev man autografer men nu har jag inte hört talas om autografer på år och dar
Citera
2025-07-21, 22:51
Medlem
Vet inte om jag skulle våga.

Tror jag såg Richard Tellström i Stockholm en gång men gick inte fram till honom.
Citera
2025-07-21, 23:44
Medlem
Hasselhoffs avatar
Ofta.
Ibland inte.
Men ofta.
Citera
2025-07-31, 06:24
Medlem
Merwinnas avatar
Nej, det tycker jag inte att man ska göra. De har rätt till sin fritid och sitt privatliv, som alla andra. Det måste vara jobbigt nog att folk tittar, även om de inte direkt går fram och stör.

Jag har också med åren insett, att den där kändisen man blir förtjust i när man ser honom på scenen eller skärmen, inte är samma person som den verklige individen bakom. De spelar en roll, just för att folk ska tycka om dem och gå på deras konserter, titta på deras TV-program eller köpa deras filmer. Allting de visar upp i jobbet - yttrandena, skämten, rösten, minerna, små "gimmics" - är utstuderat. De ÄR inte så på riktig. Så jag har insett att man kan låta sig förtjusas av att se t.ex. en skådespelare på film medan filmen varar, men att försöka ta sig in någonstans där man skulle kunna träffa honom privat är helt meningslöst. Det skulle bara förstöra filmerna också, för man skulle inte kunna se dem med samma förtjusta ögon längre.

Usch, jag tänker på en skådespelare som jag beundrade så mycket för en tid sedan. I TV-serien slog han sin fru. Jag såg en intervju med honom, där han var öppen och sympatisk och resonabel, och sa att han själv inte var som sin karaktär alls. Han satt till och med och log åt tanken, och var sååååå trevlig. Sedan googlade jag (både TV-serien och intervjun låg några år tilllbaka i tiden) på hans namn, och fann att han precis hade dömts till fängelse för att ha - ta-daa - misshandlat sin flickvän. Det stämde som han sa att han inte var som sin karaktär, för karaktären klippte i alla fall bara till frun i rena ilskan... medan skådespelaren mycket medvetet hade TORTERAT flickvännen. D.v.s. han var VÄRRE än sin karaktär...

Usch 2, nu tänker jag på en annan kändis (eller OK: känd i en viss grupp - för 50+ år sedan var personen som innehade samma befattning en viktig person i hela samhället, men så är det inte längre) som jag faktiskt har träffat IRL några gånger. En extremt falsk och otrevlig person, som gjort mycket skada för människor i sin närhet. Men när man läser på h*ns Facebook så är det ändå lätt att bli förledd, till och med fast man VET det här, för där låter h*n så klok och förnuftig, engagerad för en viss grupp av människor, och genuint omtänksam...
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in