2025-07-11, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
S du tycker att han ska slippa ansvar fr sin unge men alla andra som har en unge ska ta sitt ansvar fr ungens grningar?

P vilket stt "slipper" han ansvar i detta fall?

Har han inte gjort ngot sedan detta uppdagades?
Det han sger kring samtal med sonen, att sonen tagit avstnd frn det hela osv - det har inte hnt?

Ansvar fr sin unge har hela tiden handlat om frldrar som gr absolut noll fr att uppfostra sina ungar, nr det uppkommit information om vad ungarna stller till med.
Ex nr de vgrar g med p insatser som skolan eller socialtjnsten kommer med, eller helt enkelt inte ens dyker upp p mten som samma parter kallar till.
Du som spelar s klok, borde vl sjlv se den skillnaden?
Citera
2025-07-11, 16:51
Avstngd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
P vilket stt "slipper" han ansvar i detta fall?

Har han inte gjort ngot sedan detta uppdagades?
Det han sger kring samtal med sonen, att sonen tagit avstnd frn det hela osv - det har inte hnt?

Ansvar fr sin unge har hela tiden handlat om frldrar som gr absolut noll fr att uppfostra sina ungar, nr det uppkommit information om vad ungarna stller till med.
Ex nr de vgrar g med p insatser som skolan eller socialtjnsten kommer med, eller helt enkelt inte ens dyker upp p mten som samma parter kallar till.
Du som spelar s klok, borde vl sjlv se den skillnaden?
Du som spelar s klok borde ha sett att jag aldrig psttt att han slipper ansvar.
Kanske vore det en bra id att du och resten i dumhgern lste inlggen innan ni besvarar dom?
Citera
2025-07-11, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Vidrigt att dom smutskastar ett barn fr sin politiska vinning.

Kristerssons mesiga frsvar r bara tragiskt. Han borde g ut hr och frdma folk som drar in barn i debatten p det hr viset.

Att folk vill vara med i en grupp som hller p med kampsport och vill att man ska vara drogfri r fantastisk.
Att dom lskar Sverige och svenskar r tydligen extremism enligt sjuka SPO med mer.

Dessa klubbar r nazistiska. Vad r det du inte frstr?
Citera
2025-07-11, 17:32
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du har fel i de du skriver. Han ska ha varit aktiv i deras forum och agerat som en ledargestalt. Det r ngot helt annat n det du beskriver. Varfr frsker du sprida fake news i detta rendet? Det gr att man tror att det r mycket vrre n det vi redan vet om nazistfamiljen Forssell.
Va, har Nazistiska organisationer 13-14 ringar som ledargestalter, du mste frvxla med Greta och vnsterpartierna.
Citera
2025-07-11, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dintintin
Tack fr en bra sammanstllning. Drevet rr sig allts mot Forsell's inkonsekventa frhllning - att han sjlv har pratat om frldraransvaret mot extrema vrderingar(Vilket han skerligen skulle klassificera DFS, aktiv klubb, NMR etc. som) ven om man inte gr ngot faktiskt olagligt?

Precis oppostionen har ju ftt en gratis straffspark p regeringen genom Forsells inkonsekvens. Hade han inte hvdat det dr om frldraransvar s hade ju frgan mer handlat om hur SPO har agerat och det r ju inte lika roligt fr oppositionen, dock fr massmedia. Det trkiga fr SD och den delen av regeringen som vill g p invandrares dliga frldrarskap fr det lite svrare nu.

Samtidigt: tonringar som inte testar grnser r ju undantag snarare n regel. Det gller ven ideologier unga sker sig ofta till extremer. Det r en del av att vara ung. Kanske r det drfr vi fortsatt behver straffrabatt fr unga. Inte fr att bagatellisera brott utan fr att vi vet ngot om hur unga mnniskor fungerar.
Citera
2025-07-11, 17:52
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Tusentals krvde flyktingamnesti
Frn norr till sder samlades p lrdagen tusentals mnniskor fr att krva allmn amnesti fr asylskande i Sverige.

...

Upp mot 1 000 personer deltog i Stockholm. En av talarna p Sergels torg var Johan Forsell, ordfrande i Moderata ungdomsfrbundet. Han drog en lans fr amnestikravet samt fri invandring:

Jag uppmanar den moderata riksdagsgruppen att bryta jrnaxeln med sossarna och ge dem som drabbats av systemet en ny chans

https://www.svd.se/a/393acb81-5096-3...lyktingamnesti

Citat:
Ntverk med flera olika organisationer
I ntverket Flyktingamnesti 2005 ingr bland annat kyrkor och samfund, invandrarorganisationer och politiska partier.

En av talarna i Stockholm var moderata ungdomsfrbundets ordfrande Johan Forssell, och han hoppas att kampanjen ska f effekt.

Jag hoppas att moderaterna nu driver kravet p den hr generella amnestin och att socialdemokrater brjar ppna upp landet fr invandring. Det r de sm mjligheterna att komma till Sverige som invandrare som driver fram mnga av de desperata flyktingfallen som vi lser om i tidningarna, sger han.

https://www.sverigesradio.se/artikel/610604

johan forsells fel r att han bidrog till att frstra vrt land med nyliberal invandringspolitik. han borde be svenska folket om urskt och drefter avg.
Citera
2025-07-11, 19:29
Medlem
Tranquility Bass avatar
"Felet" JF gjort r att han satt sig p sina hga hstar och haft en retorik dr han mer eller mindre sagt att det r frldrarnas fel att deras barn blir gngkriminella och exoterma. Han har varit tydlig med att frldrar mste ta mer ansvar fr sina barn. Nu visar det sig att han inte ens klarar av det grundlggande som han krver av andra frldrar. Om man d r en av Sveriges hgsta politiska frtroendevalda fr man rkna med att media kommer skriva om det. Som politiker gller det att leva som man lr om man inte vill hamna i media i negativa sammanhang.
Citera
2025-07-11, 21:58
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Det r en tidningsanka, att han som trettonring har agerat ledargestalt. Men fortfarande, det handlar om en vilsen tonring som under en kort period var skande. Det r inte kriminellt. Alla har vi varit dr. Dessutom r inte detta kriminellt, som mnga andra hr inne pstr. Jag tror faktiskt att du vet precis vart jag vill komma.

/AI

Visst frstr jag vad du vill komma. Du vill skriva versltandes om en minister som har aktiva nazister i den direkta familjen. Grabben blir bara yngre yngre. Snart r han 7 och ett halvt och har lnat en bok om kampsport och drfr blivit felaktigt anklagad nr han ville lra sig slss fr att impa p brudarna p grden s han hade mer status nr han bytte Pokemonkort.

Det r ingen "tidningsanka". De talade ganska uttmmande om hans nazistiska aktivism p Sveriges Radio i en av deras poddar som var helt t denna hndelse. Konflikt eller Grns eller vilken det nu var. Kolla sjlv.

Han var som sagt aktiv i forumen dr han promotade nazismen och han agerade lite som en ledargestalt nr det gller det nazistiska budskapet och att de skulle trna vld fr att frbereda sig fr den vldsamma kampen samt att han deltog i ngot som handlade om att de planerar att hnga massa politiker.

terigen fr tusende gngen s r det inte grabben specifikt jag talar om. Jag talar om den hgerextrema Moderaten pappa Forssell. Med tanke p vad han sjlv sagt innan angende att frldrar mste ta ansvar s r det vl inte mer n rtt att han sjlv tar ansvar. Det mste vara ett extremt misslyckande att ens son bli aktiv i den nazistiska miljn. Det r s grovt att pappa Forssell borde ta minimum-ansvar och avg omedelbart. Helt enligt hans egna sikter.
Citera
2025-07-11, 22:01
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dintintin
Kan vi ha ministrar dr barnen r aktiva kommunister?
Som jag har frsttt det s har ungen inte gjort ngot olagligt.

Det beror vl p vad det r fr fall. Du fr ta upp ngot (eftersom jag inte knner till ngot) s fr vi jmfra med pappa Forssell och hans nazistiska unge.
Citera
2025-07-11, 22:24
Medlem
Landsbygdens avatar
Jag hade inte hngt med riktigt heller, s jag fick det vsentliga frklarat fr mig, i en annan trd, s jag kan visa att jag lrt mig lxan.

Grejen r att Forsell i riksdagen framhvt hur viktigt dte r med frldraansvar, och att han r emot all slags extremism och vldsbejakande. Och s misslyckas han sjlv med att ta frldraansvaret.
Citera
2025-07-11, 22:40
Medlem
psykadelikatessens avatar
Haha, ja, du har vl missat Forsells predikanden om frldrar ansvar fr ungas ideologiska utveckling och att ha koll p sina barn - det r ju det som gr det s oerhrt smaskigt

Magplask r det ju, s inthelvete, och s jkla gtt ^^
Citera
2025-07-11, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Nu visar det sig att han inte ens klarar av det grundlggande som han krver av andra frldrar.

Det r fortfarande oklart vad det r hans son gjort som ens r fel. Det enda grundlggande frldraansvaret Forssell hittills bevisats brista i, r hans ofrmga att st upp fr sitt eget ktt och blod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in