• 1
  • 2
2025-07-11, 01:23
Medlem
Har oftast hyrt frn Mabi, men finns kanske inte p s mnga stllen. Hertz ngon enstaka gng, senast fr ett r sedan en Volvo XC90.

Mabi fungerar bra, men ibland har fakturan kommit tv mnader eftert, annars minsta pappersexercisen dr. Bde hyrt elbilar och bensindrivna fordon.
Citera
2025-07-11, 02:07
Medlem
Har skert hyrt 30 bilar sista 10ren, bde i sverige, EU och US. Noll problem
Ta 10min nr du hmtar ut bilen till att ta rikligt ned bilder p framfrallt utsidan p bilen.
I spanien kan du f ganska skadade bilar, se till att allt r dokumenterat.
Jag har alltid gjort detta, men har faktiskt aldrig behvt anvnda det.
En gng spydde en kompis ner hela bakstet, stank som fan ven efter vi rengjort och lmnat tillbaka bilen i malaga. Inte ens d blev det brk.
Citera
2025-07-11, 08:38
Medlem
zoombos avatar
Numera r det lngt mellan gngerna som jag hyr bil men jag tror som s att de flesta som hyr bil, oavsett om det r privat eller i tjnsten varken orkar eller har anledning att skriva en recension om allt fungerat som det ska. Jag menar, vem fan har tid att skriva en massa trams om man t ex har kkat p en restaurang och maten varit OK men varken usel eller gudomlig? Samma sak gller om man bor p ett hotell en natt. Ja, jag bodde dr en natt och r varken njd eller missnjd, jag fick det jag frvntade mig - so what? Samma sak hnder per automatik om man handlat frn Jula eller Clas, d kommer det en frfrgan om att man ska recensera det man kpte. Orka, liksom...

Skulle man dremot bli jvligt missnjd pga nt uppenbart schabbel frn uthyraren/restaurangen/hotellet/butiken s vill man kanske ta ut sin frustration och ge dem en knga genom att ge pissdligt betyg. Varna andra kanske. Det r min teori. Det r drfr betygen r lga.
Citera
2025-07-11, 09:34
Medlem
goofers avatar
Tnk p att det r mnga amatrer som hyr bil och de rkar oftast ut fr ngot som gr att de fr betala extra och d sitter det lgsta betyget dr direkt.

Spelar ingen roll om amatren vet att de gjort fel de stter dligt betyg direkt nd om de blir pkomna med att ha skadat bilen.

r du van bilfrare s r det inga problem att hyra bil, hyr frn stor och etablerad kedja s du kan f hjlp och ny bil direkt om ngot hnder.
Citera
2025-07-11, 09:37
Medlem
feemaxxxs avatar
Att hyrbilsfretagen har dliga recensioner beror nog p att det i huvudsak nr det hnder ngot trkigt som folk gr in och skriver en recension.

Men gr ju inte in sjlv och skriver "Toppen, jag hmtade bilen som p verenskommen tid, bilen var hel och ren. Bilen hade inte ftt ngra repor under tiden jag hyrde den, jag tankade fullt och lmnade tillbaka den i tid. Fem stjrnor!! "
Citera
2025-07-11, 09:40
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag hyrde bilar frn sixt under mer n ett halvr och allt gick hur bra som helst utan problem. Blev mer eller mindre alltid uppgraderad frn mellanbil till stor bil, oftast kte jag BMW 525 eller liknande men borde haft storleken mindre.

Givetvis r man i dessa fall dlig p att betygstta bolaget men hade det strulat och varit skit varje gng s hade de skerligen ftt ett dligt betyg.

Mnniskan r mer bengen att g in och skriva om ngot specifikt har skett n alla de gnger det bara flutit p.
Citera
2025-07-11, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Ska ka till mitt landstlle som r 50 mil hrifrn och funderar p att hyra en bil. Men blir aningen rdd fr hur jvla dliga recensioner uthyrarna har. Avis som samarbetar med RA Motor har 1.3!!! i betyg. https://se.trustpilot.com/review/avis.se

Sixt 1.6!! https://se.trustpilot.com/review/sixt.se
Hertz 1.7 https://se.trustpilot.com/review/hertz.se
Europcar 2.1 https://se.trustpilot.com/review/europcar.se

Skrckhistorier.. allt frn ofrskmd personal till lurendrejeri. Alla de ovannmnda r det som finns i min stad, inga andra. Frutom Circle K d som ocks har skitbetyg.

Folk vill bara hyra en bil, lmna tillbaka den o terg till sina liv men det verkar vara omjligt i den hr branschen? Frsker lura av hederligt folk extra pengar, fan r det hr.

S har det varit varje gng jag hyrt bil och s r det fr de flesta andra men vi skriver inga recensioner om det. Det r ju de som rkar ut fr ngot som skriver dem.
Citera
2025-07-11, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinluva
Hur r circle k, de har vl ocks volvo suv?

Annars finns nn sajt dr man hyr privat
Vart sugen p att prova en Tesla drifrn
Cirkle K r unga ointresserade mnniskor som sljer korv och glass, solbrillor och s vidare.

Och s har de ngra hyrbilar.

Jag hade valt ngon professionell. (Sixt eller Hertz, beroende p budget). Sedan dokumenterat absolut allt innan du reser ivg med bilen. r det skador som inte r dokumenterade = snacka med personalen innan du reser, de ordnar det.
Citera
2025-07-11, 22:30
Medlem
Snicksnackarens avatar
Har hyrt ett hundratal bilar hos Hertz, Avis och alla deras underbolag som Alamo osv i vrldens alla hrn.
Aldrig ett problem. Hll dig bort frn smfretag. G till globalisterna s fr du trygga villkor.
Citera
2025-07-12, 12:34
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Ska ka till mitt landstlle som r 50 mil hrifrn och funderar p att hyra en bil. Men blir aningen rdd fr hur jvla dliga recensioner uthyrarna har. Avis som samarbetar med RA Motor har 1.3!!! i betyg. https://se.trustpilot.com/review/avis.se

Sixt 1.6!! https://se.trustpilot.com/review/sixt.se
Hertz 1.7 https://se.trustpilot.com/review/hertz.se
Europcar 2.1 https://se.trustpilot.com/review/europcar.se

Skrckhistorier.. allt frn ofrskmd personal till lurendrejeri. Alla de ovannmnda r det som finns i min stad, inga andra. Frutom Circle K d som ocks har skitbetyg.

Folk vill bara hyra en bil, lmna tillbaka den o terg till sina liv men det verkar vara omjligt i den hr branschen? Frsker lura av hederligt folk extra pengar, fan r det hr.
Du kan i princip vlja vilken som av dessa "stora" uthyrare. Jag har anvnt alla bde inom men framfrallt utom Sverige.

1. Cirkle K har jag inte haft ngra strre bekymmer med, ej eller OKQ8 som r samma "typ" av uthyrare.
2. Sixt har jag heller aldrig haft krngel med, alltid ftt bra bilar alltid funkat okej.
3. Avis heller inga bekymmer, har bara haft dem den ngra gnger.
4. Hertz . Absolut smst, ftt skruttiga bilar, frskt verdebitera, frskt komma lngt i efterhand med skador. Pstr sig inte ha ftt bokningen fast jag har med den p papper och kan visa den i telefonen. Har inte anvnt Hertz p nstan 10 r d jag vljer bort dem.

De allra flesta bilhyrningar jag anvnt mig av r genom jobbet. Nr jag reser privat brukar jag googla och se vad som r bst p platsen jag ska till. T ex i Skottland s anvnder jag mig Arnold Clark, alltid funkat bra. Har ven haft SIXT hr, de funkar ocks bra men r dyrare.

Sen s r det skert frn ort till ort vad som funkar bst.
Citera
2025-07-12, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Du kan i princip vlja vilken som av dessa "stora" uthyrare. Jag har anvnt alla bde inom men framfrallt utom Sverige.

1. Cirkle K har jag inte haft ngra strre bekymmer med, ej eller OKQ8 som r samma "typ" av uthyrare.
2. Sixt har jag heller aldrig haft krngel med, alltid ftt bra bilar alltid funkat okej.
3. Avis heller inga bekymmer, har bara haft dem den ngra gnger.
4. Hertz . Absolut smst, ftt skruttiga bilar, frskt verdebitera, frskt komma lngt i efterhand med skador. Pstr sig inte ha ftt bokningen fast jag har med den p papper och kan visa den i telefonen. Har inte anvnt Hertz p nstan 10 r d jag vljer bort dem.

De allra flesta bilhyrningar jag anvnt mig av r genom jobbet. Nr jag reser privat brukar jag googla och se vad som r bst p platsen jag ska till. T ex i Skottland s anvnder jag mig Arnold Clark, alltid funkat bra. Har ven haft SIXT hr, de funkar ocks bra men r dyrare.

Sen s r det skert frn ort till ort vad som funkar bst.

Ok, tack. Jag funderar p Avis fr dom verkar ha den bilen jag r ute efter, och somsagt samarbetar dom med en knd och seris bilfirma hr i stan.

Var nog lite orttvis i min trdstart
Citera
2025-07-14, 14:28
Medlem
Jag har bara hyrt hos dom stora som Hertz eller AVIS och d brukade ta det som kallas "sjlvriskeliminering".
D behvde man i princip bara lmna tillbaka nycklarna...

Trevlig dag!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in