2025-07-10, 18:36
Medlem
Vill minnas att det var ett bolag på börsen som rusade typ från 1kr till runt 30 kr på några månader,följde bolaget ett tag sedan tappade bolaget rätt rejält, minns inte varför,och det föll i glömska,
bolaget har jag för mig säljer abbonemang eller licenser av något slag,
vill minnas att det var för typ 6-8 månader sedan kanske max 1 år sedan,(kanske något äldre men tror inte det)
Det radades upp försäljningssiffror som inte var riktiga och många påstod att det var fakesiffror,och en hel del insides köp
Någon som kan tänkas på vilket bolag jag tänker på, har tappat bort det helt,vill minnas att det var ett välkänt pump and dump bolag, men kanske någon som minns bättre vilket bolag det är ?
Citera
2025-07-10, 18:37
Medlem
Gentss avatar
Fingerprint Cards?
Citera
2025-07-10, 19:51
Medlem
Sqrbankens avatar
I modern historia så kommer jag också att tänka på Fingerprint. Galen historia. Passar inte in i din tidsram däremot såvida pappret inte gjorde en pumpdump-comback häromåret.
Citera
2025-07-10, 19:56
Medlem
Nej ,inte Fing!
Var ett annat litet obskyrt/känt bolag som kom på tanken att börja sälja massvis av div avtal,
Såg denna resning på Avanza,SEDAN 8-12 Månader sedan
Citera
2025-07-10, 20:19
Medlem
Kan det ha varit Adverty?
Citera
2025-07-10, 20:54
Medlem
Jordgubbes avatar
Aegirbio?

https://www.svt.se/nyheter/om/krasch...keten-aegirbio
Citera
2025-07-10, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Aegirbio?

https://www.svt.se/nyheter/om/krasch...keten-aegirbio
Min första tanke också, men fel bransch, fel period och den gick väl upp till 340 kr innan den kraschade. Annars stämmer det väldigt bra.
Citera
2025-07-10, 21:26
Medlem
NJ,Var ett bolag som misslyckats, med allt men fick total rusning?
Citera
2025-07-11, 19:37
Medlem
Nej inga av dessa, fan att jag inte kan komma på vilket bolaget var, vet bara att det var en oseriös aktör som sålde abbonemang, och det såldes från 0 till hundra tusentals helt plötsligt, inga stora pengar , var typ mobilabbonemang, eller någon typ av licens typ 200-300kr /månad och det såldes i hundra tusentals varje månad försöljningsrekord varje månad under några månads period
kan namnet ha nått av group i namnet på bolaget, vill minnas det?
Citera
2025-07-12, 10:41
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Fingerprint Cards?

Min tanke också.
Citera
2025-07-12, 11:11
Medlem
S.O.Stolps avatar
Eyeon Group eller Eye World som dom numera heter.

Utvecklar och tillhandahåller molnbaserade lösningar inom cybersäkerhet, dataskydd och AI-baserad datahantering.

Affärsvärlden skriver:

Vi misstänker att verksamheten är direkt oseriös och runt Eyeon hittar vi också en rad ohederliga element, vissa med gängkriminella kopplingar.

Eyeon uppvisar många tecken på att vara ett luftslott som förr eller senare kommer spricka. Aktien kanske kan trixas upp under perioder men på sikt lär värdet gå mot noll. Detta är ett solklart säljråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in