2025-07-12, 00:42
Medlem
Sämst trafik i Sverige är det fan i Malmö, och i en tre mils radie runt Södertälje. Att liknande kaos inte händer oftare är mer förvånande än att det händer. Patologiskt hetskörande. Gasa utav helvete. Ingen ska tro att föraren är bög. Importerade mätarskruvade tyska kreditköp urrk.

Det kan såklart vara en olycklig olycka och då får jag väl ta tillbaka allt.
Vilket mörker för den drabbade familjen.
Citera
2025-07-12, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Från SDS
Skadeläget oförändrat för flickan.

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hon var aldrig livshotande skadad utan allvarligt skadad
Måste drömt, kn inte hitta citatet nu, helt säker på att jag läste det
Citera
2025-07-12, 01:53
Medlem
loooser123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monobrow
Det kan såklart vara en olycklig olycka och då får jag väl ta tillbaka allt.

Det är inte en vanlig olycka. Om personen som kört sin svarta BMW i normal fart, så hade detta inte inträffat.

Jag måste dock säga att det är förvånande att föraren framförde en svart BMW. Svarta BMW körs alltid i normal hastighet. Detta är således ett stort mysterium.
Citera
2025-07-12, 05:26
Medlem
Liletts avatar
Citat:
11 juli 2025 22:04

Utredningen fortgår och mannen, som är i 20-årsåldern, är fortsatt misstänkt.

Ärendet rubriceras som försök till mord alternativt vållande till kroppsskada samt grov vårdslöshet i trafik.

https://www.sydsvenskan.se/2025-07-1...oraren-slappt/
Citera
2025-07-12, 07:29
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
https://malmo.se/Aktuellt/Artiklar-M...ala-Malmo.html
Malmö stad
Citat:
Vi uppmanar alla att vara källkritiska och inte sprida obekräftad information eller spekulera. För verifierade uppgifter hänvisas till polisens hemsida.
Mod kan låsa tråden och länka till polisens hemsida.
Citera
2025-07-12, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoReinfeldt
https://malmo.se/Aktuellt/Artiklar-M...ala-Malmo.html
Malmö stad

Mod kan låsa tråden och länka till polisens hemsida.
Vet inte varför polisen och kommunen ljuger och kallar det för olycka. Olycka är ingens fel, detta är i bästa fall oaktsamhet. Brott. bil körde upp på trottoar Stackars förare. Ute och kör från punkt a till punkt b och bilen bara kör upp på trottoaren i 120.
Citera
2025-07-12, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
En massa ord utan att säga någonting. Du kan inte i ett andetag kalla mig konspiratorisk för att sedan sammankoppla massa osammanhängande detaljer för att spinna ett terroristnarrativ.

Det är helt löjligt at försöka påstå att detta är politiskt bara för att föraren är perser och att det skedde på samma gata där en synagoga finns. Men det vet du. Du försöker bara få det att låta generellt plausibelt

Saken är denna. frågan rörande fortkörande invandrare i sverige är mycket viktig, jag tänker inte låta dig kapa den.
Detta är inte antisemitism, detta är ett annat mycket viktigt samhällsproblem. Håll dig i din jävla fil, sluta vara löjlig.

Det är helt jävla skräckinjagande att inte veta om det är ok att gå över gatan fast gatljusen visar grönt. jag går ofta på dessa gator samt nära triangeln. Blattarna gasar på som idioter. Jag väntar nästan hela tiden på att någon jävla BMW-idiot ska råka köra upp på trottoaren när jag går med min dotter i hennes barnvagn. Det som har hänt här är min mardröm, och jag vill att detta ska bli mer av en samhällsdebatt,

Att du försöker vända detta till något som det inte är kapar debatten. Det är rent svenskfientligt att försöka använda denna viktiga fråga för någon slags utrikespolitisk poäng som inte ens är applicerbar. Vi måste diskutera frågan om trafikfaran som unga invandrare innebär utan att någon jävla SHILL försöker få det till att det är "antisemitism",

Du babblar osammanhängande.

Men okej, du bor i Malmö, eller vistas i alla fall mycket i Malmö. Jag bor också i Malmö. Därför vet jag också att det finns ett antal bildårar i Malmö, att det kan vara helt livsfarligt att vara i närheten av dem, och att förarna nästan alltid har invandrarbakgrund, om man lyckas hinna se hur de ser ut.

Jag vet också, och du borde veta, att Malmö är Sveriges troligen judefientligaste stad. Jag vet, och du borde veta, att man aldrig ser män i kippa gå omkring i stan. Det är för farligt. Jag vet, och du borde också veta, att orsaken till att det är så farligt att vara jude i Malmö är att det finns så många hatfyllda personer från Mellanöstern i den här stan.

Citat:
Fyra personer som deltagit i Pridetåget och som bar en israelisk flagga och judiska symboler fick motta sparkar och spottloskor då de promenerade på Amiralsgatan.

https://www.sydsvenskan.se/2024-07-0...aelisk-flagga/

Personer som bär på Pride-symboler i Malmö blir inte attackerade i centrala stan. Men de här stackarna bar på en israelisk flagga. De som attackerade dem var araber (eller någon annan sorts muslimer med invandrarbakgrund). Vilken överraskning.

Att påstå att synagogan absolut INTE hade med kraschen på Föreningsgatan att göra är bara korkskalligt. Visst, vi vet inte att synagogan hade med saken att göra. Det kan också ha varit så att föraren "bara" vansinneskörde på Amiralsgatan och sedan försökte svänga in på Föreningsgatan i för hög fart och för snäv vinkel.

Men allt snack om att föraren absolut inte kan ha motiverats av judehat är nonsens.
Senast redigerad av Egna-tankar 2025-07-12 kl. 09:38.
Citera
2025-07-12, 09:05
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
2019 på mercan
2020 på bmw
https://biluppgifter.se/brukare/MTk3NjA5MjE1OTQ3/

Blev MGM prejad innan han greps? Står en civil personbil framför hans bmw vid gripandet.
Nej, BMW - Enligt Transportstyrelsen: Årsmodell 2019, men uttagen i trafik först 2020..
Citera
2025-07-12, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Vet inte varför polisen och kommunen ljuger och kallar det för olycka. Olycka är ingens fel, detta är i bästa fall oaktsamhet. Brott. bil körde upp på trottoar Stackars förare. Ute och kör från punkt a till punkt b och bilen bara kör upp på trottoaren i 120.

Förstår inte heller. Det har aldrig hänt mig när jag kör 30 i stadstrafik att man "tappar kontrollen" över fordonet eller att bilen av sig själv ökar farten och sladdar upp på trottoaren. Men är inte så bilkunnig heller. Kan en bil öka farten i stadstrafik utan att någon trampat på gaspedalen?

Föraren har antagligen inte planerat att meja ner barnfamiljen, men har han kört fortare än hastighetsbegränsningen är det ju inte heller en olycka. Hastighetsbegränsningen finns ju av en anledning.
Citera
2025-07-12, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
När har jag skrivitt att det är samma sak?

Kör man som en idiot så är det likgiltighetsuppsåt.

Alla som är över 5 år gamla vet att en bil över 50km/h är en mördarmaskin.

Är du född igår?

Om du bara lugnar ner dig några kilo så inser du att vi pratar om olika saker. Jag har aldrig nämnt eller för den delen förnekat något om likgiltighetsuppsåt.
Som sagt så är jag klar med den här idiotdiskussionen nu.
Citera
2025-07-12, 11:42
Avstängd
Elm17s avatar
När man kommer i den korsningen amiralsgatan/föreningsgatan. Det är inte så att man gasar på då i 190 om man har någon som helst körutbildning utan där korsar människor konstant i övergångsstället gående och cyklister.

Någon som kör över hastighetsgränsen där har definitivt avsikt att skada.
Senast redigerad av Elm17 2025-07-12 kl. 11:48.
Citera
2025-07-12, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Han är släppt.

Får se om dom stärker bevakningen i området eller om dom helt enkelt skiter i det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in