Citat:
Ursprungligen postat av
S.W.I.M
En massa ord utan att säga någonting. Du kan inte i ett andetag kalla mig konspiratorisk för att sedan sammankoppla massa osammanhängande detaljer för att spinna ett terroristnarrativ.
Det är helt löjligt at försöka påstå att detta är politiskt bara för att föraren är perser och att det skedde på samma gata där en synagoga finns. Men det vet du. Du försöker bara få det att låta generellt plausibelt
Saken är denna. frågan rörande fortkörande invandrare i sverige är mycket viktig, jag tänker inte låta dig kapa den.
Detta är inte antisemitism, detta är ett annat mycket viktigt samhällsproblem. Håll dig i din jävla fil, sluta vara löjlig.
Det är helt jävla skräckinjagande att inte veta om det är ok att gå över gatan fast gatljusen visar grönt. jag går ofta på dessa gator samt nära triangeln. Blattarna gasar på som idioter. Jag väntar nästan hela tiden på att någon jävla BMW-idiot ska råka köra upp på trottoaren när jag går med min dotter i hennes barnvagn. Det som har hänt här är min mardröm, och jag vill att detta ska bli mer av en samhällsdebatt,
Att du försöker vända detta till något som det inte är kapar debatten. Det är rent svenskfientligt att försöka använda denna viktiga fråga för någon slags utrikespolitisk poäng som inte ens är applicerbar. Vi måste diskutera frågan om trafikfaran som unga invandrare innebär utan att någon jävla SHILL försöker få det till att det är "antisemitism",
Du babblar osammanhängande.
Men okej, du bor i Malmö, eller vistas i alla fall mycket i Malmö. Jag bor också i Malmö. Därför vet jag också att det finns ett antal bildårar i Malmö, att det kan vara helt livsfarligt att vara i närheten av dem, och att förarna nästan alltid har invandrarbakgrund, om man lyckas hinna se hur de ser ut.
Jag vet också, och du borde veta, att Malmö är Sveriges troligen judefientligaste stad. Jag vet, och du borde veta, att man aldrig ser män i kippa gå omkring i stan. Det är för farligt. Jag vet, och du borde också veta, att orsaken till att det är så farligt att vara jude i Malmö är att det finns så många hatfyllda personer från Mellanöstern i den här stan.
Citat:
Fyra personer som deltagit i Pridetåget och som bar en israelisk flagga och judiska symboler fick motta sparkar och spottloskor då de promenerade på Amiralsgatan.
https://www.sydsvenskan.se/2024-07-0...aelisk-flagga/
Personer som bär på Pride-symboler i Malmö blir inte attackerade i centrala stan. Men de här stackarna bar på en israelisk flagga. De som attackerade dem var araber (eller någon annan sorts muslimer med invandrarbakgrund). Vilken överraskning.
Att påstå att synagogan absolut INTE hade med kraschen på Föreningsgatan att göra är bara korkskalligt. Visst, vi
vet inte att synagogan hade med saken att göra. Det kan också ha varit så att föraren "bara" vansinneskörde på Amiralsgatan och sedan försökte svänga in på Föreningsgatan i för hög fart och för snäv vinkel.
Men allt snack om att föraren
absolut inte kan ha motiverats av judehat är nonsens.