Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-09, 01:09
Medlem
kromosomxyzs avatar
Det här är lite lätt svårt att förklara, men jag ska göra ett försök. Ha överseende.

Jag har en alldeles perfekt hemmakontorsplats. Inte bekostad av någon annan än mig själv så jag vill inte få några påpekningar att arbetsgivaren ska göra något.

Lacken på det bord som jag använder börjar, efter mååååånga år - kanske 25, bli rätt sliten. Finns det någonting som man kan "lägga på som hinna" och även kunna använda som musmatta om man skulle vilja göra sånt? Detta utan att lacka om eller måla?

Kontorsbordet är verkligen gammalt (när man är på FlashB så är jättegammalt = +20 år gammalt). Är det bättre att rengöra det enligt alla konstens regler och lacka om det eller finns någon enklare väg?
Senast redigerad av kromosomxyz 2025-07-09 kl. 01:11.
Citera
2025-07-09, 01:28
Medlem
StoreSvartes avatar
Du kan ju bara hitta en sån där plastig duk för matbord, klippa till den och häfta fast den.

Eller bara fixa ett par sprayburkar och spraya över bordet rejält.
Citera
2025-07-09, 01:35
Medlem
GormDenGamles avatar
Slipa det ned och lacka det.
Sådana skrivbord ska msn ta vara på. Vackra.
Citera
2025-07-09, 01:40
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Slipa det ned och lacka det.
Sådana skrivbord ska msn ta vara på. Vackra.

Vackert var väl att ta i från tårna. Det här är från mitten av 90-talet. Det är inte nåt antikt från 1400-talet.
Citera
2025-07-09, 01:41
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kromosomxyz
Vackert var väl att ta i från tårna. Det här är från mitten av 90-talet. Det är inte nåt antikt från 1400-talet.

Funktion före färg och form. Det är min devis.
Citera
2025-07-09, 01:54
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kromosomxyz

Jaha. Kasta skiten då.
Köp ett ordentligt på auktion.
https://auctionet.com/search?category_id=&company_id_or_country_code=&is =&q=skrivbord
Citera
2025-07-09, 07:47
Medlem
triptykens avatar
Detta är väl ett anti-tips: men undvik svart tjockt gummi som musmattor är gjorda av. Det finns att köpa svindyrt, kan med mycket möda och pill klippas till och sen med sveda och värk, limmas på som en ny bordsyta.

Ser fantastiskt ut tills du spiller ut din första kopp kaffe och inser att skiten suger i sig vätska som en satans svamp och du inte kan göra ett dyft åt det.
Citera
2025-07-09, 10:41
Medlem
Begagnade skrivbord/arbetsbord i mycket bra skick kan man hitta för någon hundring.
Stor idé att då lägga ner tid på att fixa till det du har när det inte finns några sentimentala kopplingar eller liknande.
Citera
2025-07-09, 11:21
Medlem
45-75Marlins avatar
Vad är det för material/ trä i skrivbordet?
Slipa ner och lacka är nog det billigaste och bästa sättet. Annars som nån föreslog köp ett begagnat. Utbudet är enormt.
Citera
2025-07-09, 16:35
Medlem
Cindells avatar
Googla på "dekorplast skrivbord". Det finns många fina med ex. trämönster. Man plastar in hela toppskivan inkl. sidorna och det bör fungera fint utan att behöva lägga till en musmatta.
Citera
2025-07-09, 23:23
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Googla på "dekorplast skrivbord". Det finns många fina med ex. trämönster. Man plastar in hela toppskivan inkl. sidorna och det bör fungera fint utan att behöva lägga till en musmatta.
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in