• 2
  • 3
2025-08-08, 07:50
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittnyakonto1970
Det är så tragiskt alltihop. Fruktansvärt onödigt. Att han låste in barnen var inte vidare övertänkt. Men inte gjort i ondo. Mamman, som jag döpt till babianröven, hämtade barnen godtyckligt från dagis på pappans "dagar" Dagis lämnar ut. De har ju delad vårdnad. Sen kunde hon undanhålla honom de i dagar. Enligt honom drogpåverkad vid flera tillfällen, han ville skydda barnen från den omvårdnaden då hon vägrar ta hjälp med sitt beroende. Han låser in barnen med ätbart o dricka. Visar hur micro fungerar för att värma mat. Ja, ett mkt oklokt beslut. Det är så fruktansvärt att han kom fram till dessa beslut, men som sagt, inte för att skada. Han hade ingen lösning m barnvakt på dagtid för att sköta sitt arbete. Sedan blir han häktad. Då brister antagligen allt. Tror att han aldrig ska se sina barn igen. Och istället för att leva med den smärtan, väljer han ta sitt liv. Förlorarna i det hela är alla. Barnen främst. De har förlorat en pappa som älskade de, babianröven är inte kapabel just nu iaf, hon undanhåller barnen för att jävlas med pappan, slår på det som skadar mest efter en slitig separation. Jag som skriver är ex flickvän till pappan, men vi har inte umgåtts på många år. Rip
#suicidezero
Hade han en NPF sjukdom och vet du var de träffades de här två trasiga personerna ?
Nu är det ju fler trasiga personer med tanke på #suicidezero
Citera
2025-08-08, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Hade han en NPF sjukdom och vet du var de träffades de här två trasiga personerna ?
Nu är det ju fler trasiga personer med tanke på #suicidezero
Han hade absolut ingen bakomliggande diagnos. Väldigt omtyckt och bra person. Stor social krets. Det har slagit slint i tänket efter häktningen.
Var de träffades? Som alla andra antagligen, antingen genom kompisar eller ute på klubb el nån annan klassiker. De har haft ett 10-årigt förhållande, delvis stormigt. Några diagnoser är inte alls på tal. Hon dock omogen o vill hellre leva uteliv. Hon är betydligt yngre än han. Han ville leva familjeliv, hon ville leva livet o röja på party istället
Citera
2025-08-08, 09:51
Medlem
Citat:
Det är så tragiskt alltihop. Fruktansvärt onödigt. Att han låste in barnen var inte vidare övertänkt. Men inte gjort i ondo. Mamman, som jag döpt till babianröven, hämtade barnen godtyckligt från dagis på pappans "dagar" Dagis lämnar ut. De har ju delad vårdnad. Sen kunde hon undanhålla honom de i dagar. Enligt honom drogpåverkad vid flera tillfällen, han ville skydda barnen från den omvårdnaden då hon vägrar ta hjälp med sitt beroende. Han låser in barnen med ätbart o dricka. Visar hur micro fungerar för att värma mat. Ja, ett mkt oklokt beslut. Det är så fruktansvärt att han kom fram till dessa beslut, men som sagt, inte för att skada. Han hade ingen lösning m barnvakt på dagtid för att sköta sitt arbete. Sedan blir han häktad. Då brister antagligen allt. Tror att han aldrig ska se sina barn igen. Och istället för att leva med den smärtan, väljer han ta sitt liv. Förlorarna i det hela är alla. Barnen främst. De har förlorat en pappa som älskade de, babianröven är inte kapabel just nu iaf, hon undanhåller barnen för att jävlas med pappan, slår på det som skadar mest efter en slitig separation. Jag som skriver är ex flickvän till pappan, men vi har inte umgåtts på många år. Rip
#suicidezero

Han skulle ha kunnat sjukskriva sig, kontakta soc, anmäla mamman, anmäla dagiset, kontakta sitt sociala nätverk dvs alla kompisar o släktingar och efterlysa om hjälp..

Istället för att låsa in två barn under 10 år i en lgh med instruktioner hur mikron fungerar 😮.

Man behöver inte handla i ondo för att skada sina barn. Det räcker att man är dum i huvudet, omogen, icke kapabel att tänka klart.

Ngt i din story skaver. Han var tillsammans med en missbrukare i åratals och skaffade två ungar med henne.

Till slut: de hade inte delad vårdnad utan gemensam. Bara det är märkligt. Varför anmälde han inte mammans missbruk?

Tycks vara återigen en snyftstory där mycket har lämnats bort för att förvilla läsaren
Citera
2025-08-08, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Herregud vilket bajsnödigt djävla skitland vi lever i

Passa dig för att låsa dörren och lämna ungarna hemma själva några timmar, då åker du dit på olaga frihetsberövande.

Några timmar.. Hur korta arbetsdagar tror du pappan hade?
Citera
2025-08-08, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han skulle ha kunnat sjukskriva sig, kontakta soc, anmäla mamman, anmäla dagiset, kontakta sitt sociala nätverk dvs alla kompisar o släktingar och efterlysa om hjälp..

Istället för att låsa in två barn under 10 år i en lgh med instruktioner hur mikron fungerar 😮.

Man behöver inte handla i ondo för att skada sina barn. Det räcker att man är dum i huvudet, omogen, icke kapabel att tänka klart.

Ngt i din story skaver. Han var tillsammans med en missbrukare i åratals och skaffade två ungar med henne.

Till slut: de hade inte delad vårdnad utan gemensam. Bara det är märkligt. Varför anmälde han inte mammans missbruk?

Tycks vara återigen en snyftstory där mycket har lämnats bort för att förvilla läsaren
Gemensam så klart. Tack för din input.
Det fanns ingen som kunde passa. Hans egna föräldrar döda. Mannen är född -68, så inga yngre arbetslösa polare direkt. Soc rådde honom lämna på dagis vilket han avstod, för att de skulle slippa bli hämtade av babianröven. Hon vägrade lämna drogtest. Noll action på den orosanmälan ang missbruk. Knarkandet uppkom efter separationen.
Övrigt lämnar jag kommentera. Jag är väldigt partisk men anser ändå att förlusten är så totalt onödig. Å då har jag trots allt önskat livet ur många.
Senast redigerad av Mittnyakonto1970 2025-08-08 kl. 17:17.
Citera
2025-08-09, 09:24
Medlem
Citat:
Gemensam så klart. Tack för din input.
Det fanns ingen som kunde passa. Hans egna föräldrar döda. Mannen är född -68, så inga yngre arbetslösa polare direkt. Soc rådde honom lämna på dagis vilket han avstod, för att de skulle slippa bli hämtade av babianröven. Hon vägrade lämna drogtest. Noll action på den orosanmälan ang missbruk. Knarkandet uppkom efter separationen.
Övrigt lämnar jag kommentera. Jag är väldigt partisk men anser ändå att förlusten är så totalt onödig. Å då har jag trots allt önskat livet ur många.

Jag har väldigt svårt att tro på vad du skriver. Dels är ju soc skyldig att utreda varje orosanmälan. Dels att mamman skulle ha varit drogfri under de 10åren paret var tillsammans - för att sen plötsligt börja knarka efter skilsmässan. Så fungerar inte vanliga människor. Ingen utan droghistorik agerar så. Men i missbrukskretsar heter det alltid så att typ ”min mamma dog - då började jag knarka”. Utan att förstå hur konstigt det låter i allmänhetens öron.

En 57 åring man (om han själv inte var missbrukare) borde ha haft så pass mycket i huvudet att när han jämförde två alternativ med varandra - lämna barnen på dagis eller lämna dem ensamma hemma bakom lås och bom - visste direkt vilket alternativ som han skulle välja.

Du kallar mamman med öknamn, men samtidigt tycks inte pappan ha haft bättre omdöme.

Det kanske var ändå bäst för barnen att bli omhändertagna innan det hände en olycka?
Citera
2025-08-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag har väldigt svårt att tro på vad du skriver. Dels är ju soc skyldig att utreda varje orosanmälan. Dels att mamman skulle ha varit drogfri under de 10åren paret var tillsammans - för att sen plötsligt börja knarka efter skilsmässan. Så fungerar inte vanliga människor. Ingen utan droghistorik agerar så. Men i missbrukskretsar heter det alltid så att typ ”min mamma dog - då började jag knarka”. Utan att förstå hur konstigt det låter i allmänhetens öron.

En 57 åring man (om han själv inte var missbrukare) borde ha haft så pass mycket i huvudet att när han jämförde två alternativ med varandra - lämna barnen på dagis eller lämna dem ensamma hemma bakom lås och bom - visste direkt vilket alternativ som han skulle välja.

Du kallar mamman med öknamn, men samtidigt tycks inte pappan ha haft bättre omdöme.

Det kanske var ändå bäst för barnen att bli omhändertagna innan det hände en olycka?
Du har inte en sus om nåt....varken om henne, honom eller omständigheterna.
Citera
2025-08-09, 21:37
Medlem
Chronophobs avatar
Citat:

Vet också vem han var, bekant via musiken. Är uppriktigt synd om honom att det skulle behöva sluta på detta viset.
Citera
2025-08-10, 00:57
Medlem
Citat:
#suicidezero
Precis. Men sedan så har ju tydligen Mamman till Hans Barn och Hennes Mamma , dvs Mormor till Barnen Skrivit en massa skit om Pappan på bla Fb. Och Vad Jag har hört så ska Det gå rykten om att Pappan ska ha åkt o väntat på Mamman utanför Hennes jobb några Dagar innan Han tog sitt eget Liv. Och då Misshandlat Henne? Undrar om det är så, känner ju inte någon så ingående men Kan det dels stämma att Mamman ens hade ett arbete som Hon kunde sköta om Hon nu är Drogpåverkad nästan Jämnt? Och är Han alltså Pappan kapabel att vara en kvinnomisshandlare?
Ja alltså att Låsa in sina barn utan tillsyn är oförsvarbart men jag kan ändå förstå hans panik över att Inte låta barnen vara med Mamman.
Jättetragiskt. Sen fattar Jag inte om de nu hade delad vårdnad varför är då Barnen numera omhändertagna av socialen i jourhem? Och i te hos mamman?
Citera
2025-08-10, 08:59
Medlem
Citat:

Barnen var i förskoleåldern (3-6).

En normal människa lämnar inte barn i den åldern utan uppsyn över huvudtaget. Inte i minuter. Och särskilt inte under flera TIMMAR.

Pappan kan inte ha varit 100% i huvudet helt oavsett hur omtyckt han sen månne ha varit i spelkretsar (där många dricker/knarkar).

Han borde ha kontaktat myndigheterna o sagt att varken han eller mamman var kapabla att ta hand om barnen. Inte riskera barnens liv/hälsa genom att låta dem ta hand om sig själva.

Jag behöver inte känna pappan för att kunna konstatera detta.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in