2025-07-08, 19:02
Medlem
Jag käkar omega-3, c-vitamin, NAD+.

Sen gäller det att träna regelbundet, det hjälper otroligt mycket kan jag lova dig. Varje gång jag känner mig lite seg eller så, och drar till gymmet, så får jag en oerhörd endorfinkick efter att jag tränat riktigt hårt.

Sen gäller det att undvika skräpmat, jag själv äter endast ägg, fisk, kött och mejeriprodukter.

Jag äter så mycket jag orkar varje dag, för annars tappar jag vikt då kroppen konstant är i ketos.

Alkohol dricker jag som mest kanske en gång varannan månad. Och även då undviker jag att bli full, det är bara pinsamt att inte kunna kontrollera sig som vuxen. Samt att man är förstörd dagen efter...

Lycka till!
Citera
2025-07-08, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Hej

Vet inte om detta hamlade i rätt kategori ber om ursäkt om det blir fel

Ni män som tar hand om er vad tar ni så att ni mår bra? Går ni till doktorn för test prov om det fattas något i kroppen?

Jag tar vitamin c, zink och vitamin D3 varannan dag, kan jag ta något annat som är bra för män?

Tränar inte men har bytt diet som jag kallar "IKEA metoden" är 185 cm lång har tappat ca 40kg och ligger idag på 94kg under 2 års tid

Är tacksam för svar

Tar ingenting faktiskt annat än naturlig föda.
- Minst 500g grönsaker per dag.
- fet fisk minst 2 ggr i veckan
- Lite valnötter i princip varje dag
- blåbär/hallon i princip dagligen
- Minst 1 ägg om dagen
- Dricker bara vatten och svart kaffe till vardags

Som påpekats tror jag det är viktigare att hålla igång kroppen än vad man äter faktiskt så länge det inte är helt uppåt väggarna.
Senast redigerad av Keus 2025-07-08 kl. 19:06.
Citera
2025-07-08, 19:07
Medlem
EnkeliSotilass avatar
Jag äter en hel del vitaminer nästan varje dag Magnesium, B12, Omega-3, järn + vitamin c, D3 och mitt val sport kosttillskott. Tränar 2-3 gånger i veckan. Mår prima!
Citera
2025-07-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Hej

Vet inte om detta hamlade i rätt kategori ber om ursäkt om det blir fel

Ni män som tar hand om er vad tar ni så att ni mår bra? Går ni till doktorn för test prov om det fattas något i kroppen?

Jag tar vitamin c, zink och vitamin D3 varannan dag, kan jag ta något annat som är bra för män?

Tränar inte men har bytt diet som jag kallar "IKEA metoden" är 185 cm lång har tappat ca 40kg och ligger idag på 94kg under 2 års tid

Är tacksam för svar

Låter som att du letar efter magiska piller, träning bidrar til mer än 99% av din hälsa än dessa microvitaminer du efterfrågar.
Citera
2025-07-08, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Visserligen, men väldigt få äter en varierad kost även om de tror det. För vissa innebär variation en Capricciosa på måndag, en hawaii på tisdag och en vesuvio på onsdag.

För att få i sig tillräckligt med omega 3 behöver man till exempel äta fet fisk som lax tre dagar i veckan. Hur många gör det?

Det finns nog någon poäng du har där.

Men du missar ägg, olivolja, avocado och rapsolja som källa.

Jag brukar äta banan på kvällen. Som inehåller Vitamin B6 som spelar en roll i produktionen av melatonin.
Det innehåller desutom magnesium.
Senast redigerad av duenna3 2025-07-08 kl. 19:16.
Citera
2025-07-08, 19:14
Avstängd
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3

Jo, det är jättebra fetter och jag äter nötter, olivolja och avokado i princip varje dag, men gillar inte fisk. Tar Omega 3-tillskott ändå för att maximera.
Citera
2025-07-08, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3

Rapsolja BÖR undvikas, om den är raffinerad.
Se varför här:
https://youtu.be/hmkoFDMAvkc?si=a2KlehC1fTH_uasG

Dr Eric Berg förklarar.
Citera
2025-07-08, 19:16
Avstängd
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yver
Rapsolja BÖR undvikas, om den är raffinerad.
Se varför här:
https://youtu.be/hmkoFDMAvkc?si=a2KlehC1fTH_uasG

Dr Eric Berg förklarar.

Amerikansk canola oil är inte detsamma som vår svenska rapsolja. Men kallpressad är att föredra.
Citera
2025-07-08, 19:17
Medlem
Magnesium, får mig att sova bättre och slipper sendrag i vaden som jag hatar att vakna med.

På vinterhalvåret vitamin D (forte).

I förkylningstider vitamin C.

Sen vill jag ju ha mina cannabinoider återställda ibland, fick tag på en sjukt bra vape med äkta medicinsk cannabisolja i.
Dvs bara organisk cb!

Ej druckit alkohol alls på över 10 år.
Citera
2025-07-08, 19:23
Medlem
Rätt svar:

- 200 mg koffein
- 50 mcg vitamin D3 (vissa dagar tar jag dock 125 mcg)
- 25 mg zink
- En kapsel metylerad B-vitamin
- 2 x 200 mg c-vitamin
- 3 x 250 mg magnesium

- 2 x 2 dl Whey-100
- 1,5 dl hydroliserat kollagen (kollagenpeptider)
Citera
2025-07-08, 19:24
Medlem
Äter mångsidigt, tränar 5-6 pass i veckan och unnar mig lite alkohol och onyttigheter på helgerna. Är närmare 50 och 40, är aldrig sjuk, aldrig deprimerad och de enda tecknen som jag har på åldrande är ett par gråa hårstrån i skägget.
Citera
2025-07-08, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dilampe
Låter som att du letar efter magiska piller, träning bidrar til mer än 99% av din hälsa än dessa microvitaminer du efterfrågar.
Träning är ju bra men om man har svårt att ens börja som jag så måste man hitta annat sätt

Jag har försökt i nästan 17 år träning och sport är ingenting för mig då jag inte kan hålla det regelbundet, jag blir uttråkad och känner inte den må bra känslan jag brukade få när jag var yngre

Blev trött på att må dåligt över det så jag gav upp helt

Jag tar ju promenader då och då och gör arm rörelser samt ben squats ibland om jag får ont eller känner mig stel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in