2026-09-12, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Så har ännu en säsong passerat i Furuviksparken och på Furuviks brygga, blir det en tredje tro eller kommer någon firma hugga upp skiten innan dess? Kan ju inte sånt men antar att man får såga upp den och ta upp den i bitar...

Frågan är väl hur länge fastighetsägaren accepterar att det ligger ett båtvrak och skräpar på dennes mark. Jag gissar att fastighetsägaren till slut måste koppla in kronofogden för att få vraket avlägsnat på något sätt. Det är dock ingen billig sak enligt tidigare inlägg.
Citera
2026-09-12, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Frågan är väl hur länge fastighetsägaren accepterar att det ligger ett båtvrak och skräpar på dennes mark. Jag gissar att fastighetsägaren till slut måste koppla in kronofogden för att få vraket avlägsnat på något sätt. Det är dock ingen billig sak enligt tidigare inlägg.

Det är (väldigt?) dyrt bara om du vill ha upp vraket oskadat... Om du bara vill bli av med skiten så skulle det säkert gå att bogsera ut det på djupare vatten utan att det kostar allt för mycket: några dykare som stoppar in uppblåsbara "balonger" inuti vraket, och kopplar en bogserlina till en vettig plats på vraket, och efter det behövs "bara" en bogserbåt.

Visst, det är inte billigt, men det borde vara billigare än vad som framkommit tidigare.
Citera
2026-09-12, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Det är (väldigt?) dyrt bara om du vill ha upp vraket oskadat... Om du bara vill bli av med skiten så skulle det säkert gå att bogsera ut det på djupare vatten utan att det kostar allt för mycket: några dykare som stoppar in uppblåsbara "balonger" inuti vraket, och kopplar en bogserlina till en vettig plats på vraket, och efter det behövs "bara" en bogserbåt.

Visst, det är inte billigt, men det borde vara billigare än vad som framkommit tidigare.

Jo, det skulle säkert bli billigare. Frågan är om båtägaren ens har pengar till den metoden? Det hörs ju inte ett ljud från honom längre. Kan vara så att han tröttnat på allt som har med båten att göra och bara hoppas att någon annan löser problemet.

Om fastighetsägaren går den lagliga vägen och begär handräckning av kronofogden så tror jag inte att det blir frågan om sänkning av båten.
Citera
2026-09-12, 19:46
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear

Ja det är hela frågan det. Ska bli intressant att se om det händer något innan vintern alt. till våren innan nästa säsong i parken.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in