• 3
  • 4
Igår, 01:57
Medlem
Jag betalar inga elräkningar eller nät/handels abbonemang men det är tack vare att jag läst på mig om verkliga saker och sitter inte och flummar som du.. eller vill du påstå att du har en förlängningskabel från "AEtern" och klarar dig på det ej beroende av elnätet?

Har ett solcellssystem off-grid vår sommar höst de senaste 3 åren där jag köpt in, monterat och installerat allt själv.

6kw takmonterade solceller, 40kwh batteri, 5.6kw växelriktare en fas, Separat elcentral med jordfelsbrytare. Allt för under 80 000kr

100% självförsörjande med el. Kan driva VVB tvättmaskin torktumlare tv kaffemaskin etc etc

Vintern är jag beroende av el nätet men kan köpa el billigare och lagra på nätterna tack vare batteri
Citera
Igår, 02:32
Medlem
Jäkla nötter alla utav er - ni förtjänar verkligen att dö som kanonmat i kriget mot ryssland.

Citera
Igår, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabrorWallenberg
När du säger att ætern inte finns så undrar jag på riktigt vad du menar med det hela, vad är det för typ utav æter du tänker när jag säger ordet?

Det är som om du bara följer det skolboken har sagt åt dig utan något eget tänkande. När jag debatterade om detta med motsvarigheten till dig på ett annat forum så blev det så illa att moderatorn för servern behövde kliva in och tillrätta visa hans ignorans och jag kan säg dig att detta inte var något free energy eller Qanon forum direkt....

James Clerk Maxwell nämner så som jag sagt flera gånger ætern flera gånger i sitt verk "a dynamical theory of the electromagnetic field" men det verkar som det jag säger går in genom ena örat och ut genom det andra.

Du verkar heller inte ha klickat på någon utav mina länkar då du verkar stå över allt det.

Men för att se till det positiva så har æter energin som finns utanför ditt och mitt huvud potentialen stt göra psykopaterna som pumpar på folkutbytet bankrupta
Menar du James Clerk Maxwell, född 13 juni 1831, död 5 november 1879?
Du kan väl läsa lite om Albert Einstein, född 14 mars 1879, död 18 april 1955.
Och hans vidare arbeten från Maxwell.
Citera
Igår, 05:27
Medlem
Citat:
Jäkla nötter alla utav er - ni förtjänar verkligen att dö som kanonmat i kriget mot ryssland.

Vad har detta med fri energi från ætern att göra?
Citera
Igår, 06:02
Medlem
Citat:
Du tror att han ljög och sa att energin kommer ur inte, det är just det som jag har försökt att banka in i ditt huvud att det inte är så (när jag egentligen ville ha ett intelligent diskussion för / mot istället för spydighet.) eftersom den tar energin ifrån etern

Dessutom så säger dem ju till och med i det ryska forskningspappret som jag länkade till att det går att ändra induktansen utan att behöva utföra något arbete, tar man detta med i beräkningen så betyder det att man kan ändra spolarnas induktans gratis vilket i sin tur ändrar energin som spolarnas magnetfält är tänkt att innehålla ...... Men nu kommer man till 10 000 kronors frågan vilken är:

Var får magnetfältet sin extra energi ifrån?

*Trumm virrvel*

IFRÅN ÆTERN!!!!

annars skulle det inte ha varit gratis att kunna ändra spolarna induktans över tid.

Men om jag frågar dig vad du såg i videon så skulle jag villja att du i detalj redogör för vad lögnen i videon var för något.
Egentligen vet jag inte varför jag fortsätter tjafsa med en uppenbar idiot som dessutom är otrevlig i varje inlägg.
Du förstår alltså inte vad lögnen vid 12:30 är? Är din bildningsnivå så låg?

Om vi tar det på en nivå som även du kan förstå: Tänk dig att du har ett glas med vatten. Du häller över vattnet i ett större glas. Har du fått mer vatten då?

Förstår du någon av termerna han pratar om i filmen, eller tycker du bara att det låter smart och som något du vill repetera likt någon slags papegoja?
Citera
Igår, 10:05
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
För de som undrar hur dessa parametriska kretsar fungerar så kan jag kortfattat säga att de grundar sig på att man periodiskt ändrar energilagringskoefficienterna för en spole med hjälp utav tex en järn kärna så att den energi som spolens magnetfält ska innehålla är högre än i början av cykeln.

Den nya Energin som kommer in i kretsen då spolens magnetfält kollapsar skapas inte ur tomma intet så som de spydiga människorna i denna tråden vill påskina, utan energin kommer ifrån ætern som ständigt mjölkas på exponetiellt mer och mer energi.
Då kan du ju bara bygga ihop en sådan maskin och genast vill ingen emigrera från sitt hemland. Lycka till.
Citera
Igår, 10:47
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
När du säger att ætern inte finns så undrar jag på riktigt vad du menar med det hela, vad är det för typ utav æter du tänker när jag säger ordet?

Det är som om du bara följer det skolboken har sagt åt dig utan något eget tänkande. När jag debatterade om detta med motsvarigheten till dig på ett annat forum så blev det så illa att moderatorn för servern behövde kliva in och tillrätta visa hans ignorans och jag kan säg dig att detta inte var något free energy eller Qanon forum direkt....

James Clerk Maxwell nämner så som jag sagt flera gånger ætern flera gånger i sitt verk "a dynamical theory of the electromagnetic field" men det verkar som det jag säger går in genom ena örat och ut genom det andra.

Du verkar heller inte ha klickat på någon utav mina länkar då du verkar stå över allt det.

Men för att se till det positiva så har æter energin som finns utanför ditt och mitt huvud potentialen stt göra psykopaterna som pumpar på folkutbytet bankrupta
Enligt eterteorin var etern det medium som ljudvågorna rörde sig i, och som bl a Michelson och Morley försökte att mäta effekter av med sitt berömda, mycket välgjorda och noggranna experiment -- och såg inte någon effekt alls i sina mätdata. Istället visade deras experiment att ljuset alltid rör sig med samma hastighet relativt jorden oavsett om det "frontalkrockar" med jorden eller jagar ifatt jorden bakifrån, eller kommer in från någon annan vinkel från sidan, precis som det borde fungera enligt relativitetsteorin.

Den här tråden handlar just om etern ("ætern" som du envisas med att kalla det fast att du skriver på svenska), och alltså är der On Topic att invända mot dina illusioner om det.
Senast redigerad av nerdnerd Igår kl. 10:50.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in