Trump vill väl styra bort diskussionen från Epsteinfilerna som han inte släppte trots sina löften,
eller från den skrala effekt som hans bombande av Iran verkar ha haft i praktiken, eller från det faktum att hans besparingar har slagit riktigt hårt mot två statliga institutioner som hade behövt fungera perfekt för att kunna rädda liv med förebyggande varningar i samband med översvämningarna i Texas, eller från att nationalparkerna där folk nu semestrar inte har tillräckligt med bemanning för att sköta verksamheten, eller från att den amerikanska ekonomin krympte under Trumps första kvartal för första gången på tre år, eller från de alltmer desperata problemen för veteraner och gamla när vård och bidrag inte längre betalas ut som de skall, eller från att Musk utmanar republikanerna med ett parti fokuserat på fiskalt ansvar vilket brukade vara GOPs paradgren, eller från att inflationen ser ut att ha nått sinngsta punkt i april och nu kan vara på väg upp, eller från att…
Finns mycket att välja på när det gäller saker som Trump vill mörka eller avleda allmänhetens uppmärksamhet på, men om det är sant att Trump vill skicka vapen till Ukraina så är det iallafall denna gång något positivt. Sannolikt så ändrar han sig i tysthet efter att han har fått instruktioner av Putin på telefon, men förhoppningsvis finns det någon senator eller kongressledamot som påminner honom, högljutt, om hans löfte.
Han har aldrig varit på banan, och kommer heller aldrig att befinna sig där. Han lever knappt upp till epitetet cirkusdirektör i den Kiviks marknad han på nolltid lyckats förvandla presidentämbetet till. Alla världens ledare, och den samlade globala diplomatkåren, har under några få, förvirrade månader lärt sig hur den imbecill ska hanteras. Att i stort sett ignorera honom. Att låta honom förnedra sig själv och USA med de mest bisarra utspel.
"Får jag inte som jag vill, så skickar jag ett brev". En i sanning grandiost bisarr individ.
Han har aldrig varit på banan, och kommer heller aldrig att befinna sig där. Han lever knappt upp till epitetet cirkusdirektör i den Kiviks marknad han på nolltid lyckats förvandla presidentämbetet till. Alla världens ledare, och den samlade globala diplomatkåren, har under några få, förvirrade månader lärt sig hur den imbecill ska hanteras. Att i stort sett ignorera honom. Att låta honom förnedra sig själv och USA med de mest bisarra utspel.
"Får jag inte som jag vill, så skickar jag ett brev". En i sanning grandiost bisarr individ.
Jag håller med att Trump's beteende är verkligen..svagt. Skicka brev...skriva på Truth....Detta kanske är ett resultat att övriga världsledare tar han inte som en riktig ledare.
Ja. Verkligen. Men det tog verkligen lång tid för Trump att inse att Putin blåser Trump. Snacka om trögtänkt...eller naiv?
Jag vet inte. Tror han hoppades in i det längsta att han skulle kunna jobba fram ett fredsavtal.
Han är nu pinsamt medveten om att det är lönlöst. Putin vet att han har övertaget, så finns ingen anledning för honom att stanna nu.
Så, Trump väljer det minst onda av två onda ting. Plus att han förmodligen varit lite envis i frågan och därmed haft svårt att lyssna på sina rådgivare, som förmodligen sagt hela tiden att stödet måste fortsätta.
Så Trump fortsätter skicka vapen till ukraina. Neddragningen uteblir. Det inte samma sak. Det är ingen ökning hur gärna ts vill.
Så Trump ville minska men fick stryk i frågan. Bevisar ju bara vad många experter påpekat. Han styr inte ett skit längre.
Orange man får till massor av bra politiska förändringar,toppen med stödet för Ukraina (man får inte vara sämre än att man kan ändra sig).
OT,Bruce Springsteen är verkligen talanglös Orange man har rätt igen.
Förhoppningsvis börjar han komma rätt på banan, ja.
Kanske lyssnar han lite på vad andra republikaner har att säga och för argument till stödet till Ukraina.
Att "väst" inkl Sverige fortfarande har så slapp inställning till Kina(företag som Temu, m.m.) har jag länge tyckt är skumt.
Förhoppningsvis börjar han komma rätt på banan, ja.
Kanske lyssnar han lite på vad andra republikaner har att säga och för argument till stödet till Ukraina.
Att "väst" inkl Sverige fortfarande har så slapp inställning till Kina(företag som Temu, m.m.) har jag länge tyckt är skumt.
Trump borde ha behållt 150% tullen mot Kina. Jag har ändå inget behov utav Kinas varor....
Detta låter som en lögn som vanligt, annars kan du styrka påståendet med en källa.
Vilken del specifikt är det du ifrågasätter? Beskrivningen "pragmatisk" är väl något subjektiv men det övriga är ju fakta som väl inte ifrågasätts av någon?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!