2025-07-08, 13:36
Medlem
Pelle-Roevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Trump har tröttnat på Putler

Ja, med rätta också!
Citera
2025-07-08, 13:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Från SVT:

Detta handlar mestadels om defensiva vapen, dvs vapen för att slå ut drönare och robotar. Men mycket andra attackvapen också.

Samtidigt så har Kina allt mer gett sig in i konflikten och börjat stötta Ryssland med drönare.

Trump har även infört tullar mot alla BRICS-länder som har en fientligt inställd attityd emot USAs vilja, t.ex. Ryssland och Kina.

https://www.bbc.com/news/articles/c1dnz7gw92zo

Så börjar han komma rätt på banan nu?

Trumpen har väl aldrig varit på banan och ändra sig flera gånger i veckan!
Citera
2025-07-08, 13:43
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Trumpen har väl aldrig varit på banan och ändra sig flera gånger i veckan!

Jag tror han talar sanning nu. Han stretade emot attacken på Iran också. Men den blev ändå av.
Citera
2025-07-08, 13:45
Medlem
Glostrups avatar
Trump vill väl styra bort diskussionen från Epsteinfilerna som han inte släppte trots sina löften,

Finns mycket att välja på när det gäller saker som Trump vill mörka eller avleda allmänhetens uppmärksamhet på, men om det är sant att Trump vill skicka vapen till Ukraina så är det iallafall denna gång något positivt. Sannolikt så ändrar han sig i tysthet efter att han har fått instruktioner av Putin på telefon, men förhoppningsvis finns det någon senator eller kongressledamot som påminner honom, högljutt, om hans löfte.
Citera
2025-07-08, 14:06
Medlem
Citat:
Från SVT:

Detta handlar mestadels om defensiva vapen, dvs vapen för att slå ut drönare och robotar. Men mycket andra attackvapen också.

Samtidigt så har Kina allt mer gett sig in i konflikten och börjat stötta Ryssland med drönare.

Trump har även infört tullar mot alla BRICS-länder som har en fientligt inställd attityd emot USAs vilja, t.ex. Ryssland och Kina.

https://www.bbc.com/news/articles/c1dnz7gw92zo

Han har aldrig varit på banan, och kommer heller aldrig att befinna sig där. Han lever knappt upp till epitetet cirkusdirektör i den Kiviks marknad han på nolltid lyckats förvandla presidentämbetet till. Alla världens ledare, och den samlade globala diplomatkåren, har under några få, förvirrade månader lärt sig hur den imbecill ska hanteras. Att i stort sett ignorera honom. Att låta honom förnedra sig själv och USA med de mest bisarra utspel.
"Får jag inte som jag vill, så skickar jag ett brev". En i sanning grandiost bisarr individ.
Citera
2025-07-08, 14:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigoloEremitus
Han har aldrig varit på banan, och kommer heller aldrig att befinna sig där. Han lever knappt upp till epitetet cirkusdirektör i den Kiviks marknad han på nolltid lyckats förvandla presidentämbetet till. Alla världens ledare, och den samlade globala diplomatkåren, har under några få, förvirrade månader lärt sig hur den imbecill ska hanteras. Att i stort sett ignorera honom. Att låta honom förnedra sig själv och USA med de mest bisarra utspel.
"Får jag inte som jag vill, så skickar jag ett brev". En i sanning grandiost bisarr individ.

Jag håller med att Trump's beteende är verkligen..svagt. Skicka brev...skriva på Truth....Detta kanske är ett resultat att övriga världsledare tar han inte som en riktig ledare.

Grattis till 100 inlägg!
Citera
2025-07-08, 14:10
Medlem
Citat:
Ja. Verkligen. Men det tog verkligen lång tid för Trump att inse att Putin blåser Trump. Snacka om trögtänkt...eller naiv?

Jag vet inte. Tror han hoppades in i det längsta att han skulle kunna jobba fram ett fredsavtal.
Han är nu pinsamt medveten om att det är lönlöst. Putin vet att han har övertaget, så finns ingen anledning för honom att stanna nu.
Så, Trump väljer det minst onda av två onda ting. Plus att han förmodligen varit lite envis i frågan och därmed haft svårt att lyssna på sina rådgivare, som förmodligen sagt hela tiden att stödet måste fortsätta.
Citera
2025-07-08, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Så Trump fortsätter skicka vapen till ukraina. Neddragningen uteblir. Det inte samma sak. Det är ingen ökning hur gärna ts vill.

Så Trump ville minska men fick stryk i frågan. Bevisar ju bara vad många experter påpekat. Han styr inte ett skit längre.
Orange man får till massor av bra politiska förändringar,toppen med stödet för Ukraina (man får inte vara sämre än att man kan ändra sig).
OT,Bruce Springsteen är verkligen talanglös Orange man har rätt igen.
Citera
2025-07-08, 14:33
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Förhoppningsvis börjar han komma rätt på banan, ja.
Kanske lyssnar han lite på vad andra republikaner har att säga och för argument till stödet till Ukraina.
Att "väst" inkl Sverige fortfarande har så slapp inställning till Kina(företag som Temu, m.m.) har jag länge tyckt är skumt.
Citera
2025-07-08, 14:35
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Förhoppningsvis börjar han komma rätt på banan, ja.
Kanske lyssnar han lite på vad andra republikaner har att säga och för argument till stödet till Ukraina.
Att "väst" inkl Sverige fortfarande har så slapp inställning till Kina(företag som Temu, m.m.) har jag länge tyckt är skumt.

Trump borde ha behållt 150% tullen mot Kina. Jag har ändå inget behov utav Kinas varor....
Citera
2025-07-08, 14:59
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Trump borde ha behållt 150% tullen mot Kina. Jag har ändå inget behov utav Kinas varor....
Instämmer.
Citera
2025-07-08, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Detta låter som en lögn som vanligt, annars kan du styrka påståendet med en källa.
Vilken del specifikt är det du ifrågasätter? Beskrivningen "pragmatisk" är väl något subjektiv men det övriga är ju fakta som väl inte ifrågasätts av någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in