2025-07-09, 01:07
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Men jag förmodar att Trump och Zelenskyj försonats sedan bråket i Vita huset?

Zelenskyj har jobbat hårt för att bli kompis med Donald Trump, eftersom han vet att utan Donald Trump så är slaget om Ukraina förlorat.

Zelenskyj lär nog passa sin tunga i framtida möten med Donald Trump, kan jag gissa.
Citera
2025-07-09, 01:18
Medlem
Grontarskonts avatar
Don TACO ledsnade väl till slut på ormen Putin!

Insåg till slut att Putin bara vill ha krig och att Ukraina borde tillhöra Sovjetunionen 2.0!
Citera
2025-07-09, 02:49
Medlem
Ja, detta var definitiva vändningen. Inte pga att Trump ska fortsätta med vapenleveranserna, för det har jag aldrig varit orolig för. Utan

1. för att Trump nu äntligen kommit rätt på banan och säger det som vi alla i fria, demokratiska länder hela tiden har sagt. Att Putin, även om han är artigt smickrande mot Trump, bara snackar en j...a massa skit!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ar-mycket-skit

https://www.wsj.com/world/russia/tru...8fc373?mod=mhp

2. för att detta är första gången Trump har godkänt att tillhandahålla ett större vapensystem till Kiev utöver det antal som godkänts av Biden, enligt Wall Street Journal.

https://www.wsj.com/world/russia/tru...8fc373?mod=mhp

Jag har tidigare ställt frågan utan att ens få svar från rysstrollen (som det inte borde vara svårt för någon på Flashback att upptäcka vilka det är i dessa trådar) - finns det någon som värderar ett ryskt människoliv mindre än Putin? Som offrar tusentals av dem varje vecka som ren förbrukningsvara.

För vad? Det är där Putins skitsnack visar sig och som Trump med sina fortsatta vapenleveranser visar att han äntligen har genomskådat.

Jag noterar även att Macron är inne på samma linje som Trump när han I brittiska parlamentet igår upprepade att vi i den fria demokratiska världen ska fortsätta stödja Ukraina så länge som det behövs! Och noterar också att vi, precis som Danmark, ska börjs husera vapenfabriker åt Ukraina.

Rysslands enda chans att vinna sitt brutala anfallskrig med många förlorade ukrainska liv, men mångdubbelt fler ryska, är att vi ska tröttna och ge upp stödet för Ukraina. Det är det som vi alla I denna tråd, och andra, kan se att rysstrollen förgäves kämpar för.
Senast redigerad av lont 2025-07-09 kl. 03:29.
Citera
2025-07-09, 06:41
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det är Pentagon som är bakom och trycker på.

om man stänger kranen någonstans får man öppna en annan kran någon annanstans. och iran blev det ingenting av, halva MAGA-rörelsen gjorde uppror direkt. extremt impopulärt med regimskifteskrig hos den amerikanska allmänheten. ukraina är perfekt eftersom det är ukrainare som slåss och inte jänkare
Citera
2025-07-09, 06:43
Medlem
Ja visst verkar det som han vill utrota Ukraina och Ryssland nu. Synd
Citera
2025-07-09, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont

För vad? Det är där Putins skitsnack visar sig och som Trump med sina fortsatta vapenleveranser visar att han äntligen har genomskådat.

Jag noterar även att Macron är inne på samma linje som Trump när han I brittiska parlamentet igår upprepade att vi i den fria demokratiska världen ska fortsätta stödja Ukraina så länge som det behövs! Och noterar också att vi, precis som Danmark, ska börjs husera vapenfabriker åt Ukraina.

Rysslands enda chans att vinna sitt brutala anfallskrig med många förlorade ukrainska liv, men mångdubbelt fler ryska, är att vi ska tröttna och ge upp stödet för Ukraina. Det är det som vi alla I denna tråd, och andra, kan se att rysstrollen förgäves kämpar för.

Jag håller med dig i allt.
Tycker att idén med Ukrainska vapenfabriker är bra.
Finns många flyktingar som skulle kunna göra stor nytta för Ukraina.
Flera flugor i en smäll.
Jobba.
Bidra till kriget.
Minska på värdlandets kostnader.
Skapa meningsfull verksamhet.
Höja självkänslan.
Integrering med väst.

Trumpeten är i mina ögon helt slut. Men vi får väl se.
Citera
2025-07-09, 08:14
Medlem
Resultatet är redan bestämt. Vid den östra fronten kollapsar den ukrainska armén snabbt. Den ryska ockupationen av Ukraina går snabbare år 2025 än den gjorde mellan 2022 och 2024. Om det fortsätter så här kommer Odessa snart att bli en del av Ryssland. Att ge Ukraina några luftvärnsvapen förändrar inget – Ryssland kan helt enkelt förbruka dyra Patriot-missiler med billiga iranska drönare.

Så vad ska man göra? Det enda Ukraina kan få är billiga FPV-drondelar och gamla artillerigranater – men även detta överträffas av Rysslands produktionskapacitet som är större än hela västvärldens tillsammans. Om kriget fortsätter i två år till riskerar hela det ukrainska folket att försvinna som folkgrupp.

Jag har själv ingen sympati för ukrainare – de valde själva sin väg och måste ta ansvar för konsekvenserna. Poängen är att inte ens om Trump, "den orangea tacosen", skickar några fler vapen, så kommer det inte att förändra den övergripande krigssituationen.
Citera
2025-07-09, 08:33
Medlem
Lite för sent, Kina backar ryssarna genom och ge allt de behöver till krigsindustrin, det blir för jävla svårt för nato/ukraina och komma ikapp helt omöjligt skulle jag säga.
Citera
2025-07-09, 08:39
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Resultatet är redan bestämt. Vid den östra fronten kollapsar den ukrainska armén snabbt. Den ryska ockupationen av Ukraina går snabbare år 2025 än den gjorde mellan 2022 och 2024. Om det fortsätter så här kommer Odessa snart att bli en del av Ryssland. Att ge Ukraina några luftvärnsvapen förändrar inget – Ryssland kan helt enkelt förbruka dyra Patriot-missiler med billiga iranska drönare.

Så vad ska man göra? Det enda Ukraina kan få är billiga FPV-drondelar och gamla artillerigranater – men även detta överträffas av Rysslands produktionskapacitet som är större än hela västvärldens tillsammans. Om kriget fortsätter i två år till riskerar hela det ukrainska folket att försvinna som folkgrupp.

Jag har själv ingen sympati för ukrainare – de valde själva sin väg och måste ta ansvar för konsekvenserna. Poängen är att inte ens om Trump, "den orangea tacosen", skickar några fler vapen, så kommer det inte att förändra den övergripande krigssituationen.

Verkar gå åt andra hållet, dessutom är orchernas ekonomi mer än konkursmässig!
Citera
2025-07-09, 09:08
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Först Epsteinfilerna nu detta. Däremellan bombat Iran.

Trump försökte stå emot deep state och dom som styr på riktigt, han höll ut ett tag men nu är det över.

Deep State har investerat mycket i ukrainska naturrikedomar de kommer inte tillåta fred. Triumph försökte men Deep State är mäktigt.
Citera
2025-07-09, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Från SVT:

Detta handlar mestadels om defensiva vapen, dvs vapen för att slå ut drönare och robotar. Men mycket andra attackvapen också.

Samtidigt så har Kina allt mer gett sig in i konflikten och börjat stötta Ryssland med drönare.

Trump har även infört tullar mot alla BRICS-länder som har en fientligt inställd attityd emot USAs vilja, t.ex. Ryssland och Kina.

https://www.bbc.com/news/articles/c1dnz7gw92zo

Så börjar han komma rätt på banan nu?

Trump själv har ju sagt att han är mycket besviken på Putin, I deras samtal är Putin älskvärd och säger saker som han sedan inte håller. Putin är en orm som inte bara har lurat Trump utan även många ryssvänliga svenskar här på FB.

Sen var motiveringen för att stoppa förra veckans vapenexport till Ukraina att USA själv behövde de aktuella vapnen. Det rörde sig också endast om försvarsvapen avsedda att skjuta ner ryska drönare och missiler,

Problemet för Ukraina är att Trump har ett horn i sidan till det nuvarande styret i Ukraina. De lade ner korruptionsundersökningen av Biden och hans son Hunter och avskedade den ukrainska chefsåklagaren som ledde utredningen. Detta gjorde Trump vansinnig. Det råder nog ingen tvekan om att familjen Biden fick mutor under tiden Joe Biden var vicepresident.
Citera
2025-07-09, 09:55
Medlem
Gosifs avatar
Trump börjar förstå att den bångstyriga lilla pojken Putin inte vill sammarbeta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in