Lite konstigt att SÄPO inte tittat på detta 2023 eller 2016.
Har man skaffat Strava mittemellan borde man ju gjort lite research eller åtminstone vaknat till 2023 när den senaste internationella skandalen uppdagades.
Jag trodde i min enfald att sådana här grejer diskuterades emellan olika underrättelsetjänster som står på "samma sida" eller att SÄPO själva kunde sköta sånt här.
Skandal-lever Säpo under en sten? Är väl minst ett eller två år sen Ukraina lyckades undanröja nån rysk general/rysk krigsförbrytare som lade ut sin vanliga joggingrunda på Strava.
Lite konstigt att SÄPO inte tittat på detta 2023 eller 2016.
Har man skaffat Strava mittemellan borde man ju gjort lite research eller åtminstone vaknat till 2023 när den senaste internationella skandalen uppdagades.
Jag trodde i min enfald att sådana här grejer diskuterades emellan olika underrättelsetjänster som står på "samma sida" eller att SÄPO själva kunde sköta sånt här.
Palme och Lisbet gick ju på bio utan SÄPO en fredag, så den är ju inte något nytt egentligen.. (Att SÄPO inte tar sina arbetsuppgifter på allvar menar jag.)
Svensk media röjer alltså info om att Säpos livvakter röjt info. Mycket bättre om detta hade lösts utan att visas upp till allmän beskådan.
Anser att svensk MSM har tagit till sin uppgift att visselblåsa allt och alla och genom detta skada Sveriges rykte och det svenska samhället på alla upptänkliga sätt.
Ett svenskt företag exempelvis som gjort minsta misstag, då blåses detta upp till orimliga proportioner helt utan gräns.
Palme och Lisbet gick ju på bio utan SÄPO en fredag, så den är ju inte något nytt egentligen.. (Att SÄPO inte tar sina arbetsuppgifter på allvar menar jag.)
Det var väl till stor del Palmes eget fel som smet iväg utan livvakter?
Genom över 1 400 publicerade träningspass har det varit möjligt att kartlägga livvakternas och därmed även skyddspersonernas bostäder, resor, träningsrutiner och till och med rörelsemönster inne på Säpos huvudkontor.
Förstår inte dessa hemliga topp jobb eller hemliga positioner. Varför ska dessa amatörer överhuvudtaget använda sociala medier, och dessa jävla appar? Alla vet att man kan bli hackad eller hittad. Bara fel like kan avslöja hela personens liv.
Har man ett säkerhetsklassat yrke så ska man bort från sociala medier och appar. Idioti!!!!!!!
Svensk media röjer alltså info om att Säpos livvakter röjt info. Mycket bättre om detta hade lösts utan att visas upp till allmän beskådan.
Anser att svensk MSM har tagit till sin uppgift att visselblåsa allt och alla och genom detta skada Sveriges rykte och det svenska samhället på alla upptänkliga sätt.
Ett svenskt företag exempelvis som gjort minsta misstag, då blåses detta upp till orimliga proportioner helt utan gräns.
Ska man tro att INGEN lyft frågan internt? Om inget annat hjälper kan det ju vara sista möjligheten att media uppmärksammar det. Visst, landet ser ut som en bananrepublik (igen) men nu kanske nån gör något åt problemet.
Ingen bryr sig om politikerna i Sverige. Det är inte de som har riktiga makten. Alla med över 90IQ vet om detta. Men får är får. Landsförrädarna finns i mäktigare positioner.
Kanske borde dom använda knapptelefon under tjänst? Eller i alla fall en extremt begränsad och kontrollerad smartphone som bara kör verifierade appar nödvändiga för säkerhetstjänsten?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!