• 6
  • 7
2025-07-08, 16:33
Medlem
Nick Drake, vars talang och tre fullängdsskivor upptäcktes av en bredare skara musikfantaster långt efter hans bortgång

Kuriosa: Låten 'Solid Air' skrevs av John Martyn till N.Drakes ära
Senast redigerad av Buffalo-Milkshake 2025-07-08 kl. 16:49. Anledning: Ett tillägg
Citera
2025-07-08, 17:03
Medlem
BalduinGrollers avatar
Pelle Punk i Ernst and the Edsholm Rebels
Citera
2025-07-08, 17:17
Medlem
BEATNGU-NR1s avatar
Ingo Schwichtenberg. Trummis i Helloween från start till 1993. Tog sitt liv 1995. En jävla bra trummis!
Citera
2025-07-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Min favorit är ju Richey Edwards i bandet Manic Street Preachers. Han var liksom så perfekt som människa. Snygg, intelligent och valde ändå att försvinna från jordelivet. Skära sig i armarna, fimpa cigaretter på sina armar och sedan bara försvinna så spårlöst. Lite som vår svenska författare Karin Boye. Hon dödade sig själv också efter att tidigare begått sex misslyckade självmordsförsök. Morrissey är en människa som egentligen borde ha tagit livet av sig för länge sedan tycker jag. Nu är han bara gammal och tråkig.

Vilken är er favoritartist som valt att avsluta sitt liv? Kurt Cobain, Dolores O'Riordan eller någon annan?

Beskriv varför ni tycker att er självmordsartist var den allra bästa självmördaren.
Kurt Cobain
Citera
2025-07-08, 20:29
Medlem
flaess avatar
Jon Nödtveidt i Dissection, och Ted Gärdestad. Två musikaliska, men dessvärre även galna genier som befann sig väldigt långt ifrån varandra på det musikaliska trädet. Det är häpnadsväckande vilka fantastiska kompositioner Jon såväl som Ted skrev redan innan de hade fyllt 18 år.

Vila i frid.
Citera
2025-07-08, 20:33
Medlem
Chris Cornell
Citera
2025-07-09, 05:08
Medlem
Jimmy mcculloch

https://youtu.be/zRFiXktgvAI?si=vv2hCbOWxGAlrGH1
Citera
2025-07-09, 10:49
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jon Nödtveidt som var en väldigt duktig musiker och hans band Dissection har gjort bland de bästa skivorna inom all form av Metal, inte bara Black Metal.

Per Dead Ohlin som var legendarisk sångare och utvecklade det hela som kom att bli Black Metal. Han var den bästa sångaren i Mayhem och den som skrev bandets bästa texter

Wendy O' Williams hon kanske är mest känd för sina vilda liveframträdanden, men hon var faktiskt en duktig sångerska och en rätt så sexig och cool rocktjej. Plasmatics var ett riktigt grymt punk/metal band.

En annan på listan av självmördare som kanske inte riktigt tillhör favoritmusikerna, men likväl en intressant person är Edwin Borsheim. Hans band Kettle Cadaver är ändå legendariskt på grund av galenskap som skedde på scen.
Citera
2025-07-10, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandemtroll2.0
Peter dog av sepsis, inte självmord.
Aha jag hade för mig fel alltså.
Citera
2025-07-10, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Ian Curtis.
Joy Division var helt enkelt fantastiskt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
Keith Flint från The Prodigy.

Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Layne Staley, grym sångare i Alice in chains.

Citat:
Ursprungligen postat av AH88
Layne Staley. Är väl iofs inte hundra att han gjorde det medvetet men med tanke på hur han levde tycker jag det kvalar in som självmord ändå. RIP.

Citat:
Ursprungligen postat av AH88
...som mitt eget förslag, Layne Staley. Killen var 1.80 lång och vägde typ 40 kilo på slutet. Hans polare sa att han var trött på det och hade dragit sig undan. Han tryckte i sig en maffig speedball och dödsorsaken skrevs som överdos. Men är det orimligt att anta att han gjorde det med vilje? Helt omöjligt att veta men personligen ser jag det mer eller mindre som självmord.

De här blev jag genuint ledsen av att höra om när det begav sig. Och ja, jag anser att de begick självmord.

Sen blev jag såklart ledsen att höra om Ted, etc, men jag var inte där och registrerade förrän långt senare.
Citera
2025-07-10, 08:03
Medlem
Kurt Cobain
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem