2025-07-10, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Ja dom söker acceptans och bekräftelse på att dom är normala.

Så vad säger det om mig när jag som kvinna benämner min partner (som är en man) som just partner?
Citera
2025-07-10, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Heterosexuella är ju normala, inget konstigt

Wow, alla heterosexuella är normala i din åsikt? Även om de är pedofiler, seriemördare, sadister, djurplågare osv? Det faktum att du är heterosexuell gör dig normal?

Vad ingår i begreppet att vara normal?
Citera
2025-07-10, 03:21
Medlem
NegernsDofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvestris
Skåneflaggan är på riktigt ful, men inte fan gnäller jag över den. Precis som att jag flaggar med Jämtlands flagga pga. mitt ursprung respekterar jag att skåningar flaggar med sin fula flagga. Det finns större problem än det.
Ok då vet vi din ståndpunkt i sakfrågan Silvestris
Citera
2025-07-10, 09:29
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Homosexuella har aldrig haft problem att fortplanta sig och idag än mindre. Förr, när homosexualitet var straffbart, levde man helt enkelt i heterosexuella relationer och bildade familj men hade sin livspartner på sidan om. Idag skaffar homosexuella, icke-binära, trans osv. barn utan större problem eftersom vi faktiskt inte måste knulla för att få barn.

Naturen kommer lösa det hela, det är jag säker på Förr eller senare. Så normaliteten och naturens främsta gren perfektion, och den enda som accepteras, kommer fortsätta verka och härska över klotet. Det är det enda som fungerar, alltid, i alla lägen. Naturen är awesome på det sättet.
Citera
2025-07-10, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Naturen kommer lösa det hela, det är jag säker på Förr eller senare. Så normaliteten och naturens främsta gren perfektion, och den enda som accepteras, kommer fortsätta verka och härska över klotet. Det är det enda som fungerar, alltid, i alla lägen. Naturen är awesome på det sättet.

Evolutionen har inget mål om perfektion. Det är bäst anpassad som överlever och kan föra vidare sitt genetiska material. Homosexuella människor har i alla tider anpassat sig och reproducerat sig och det kommer de sannolikt fortsätta göra.
Citera
2025-07-10, 19:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Inte läst alla 15 sidorna så någon har kanske redan skrivit det.

Sexuellt avvikande har en utvecklingsstörning, oavsett om det är H, B, Q, T, pedofili, nekrofili eller tidelag. Finns studier utförda på enäggstvillingar som bekräftar det. Det finns tex ingen bög-gen eller trans-gen. Samma sak med flickor som kör silikon-tuttar eller duck-lips, man borde lägga pengarna hos psykolog eller psykiatrin istället.
Citera
2025-07-11, 08:32
Medlem
Citat:
Men vi har väl kommit en bra bit från Bibeln? Och beroende på vilken del av Bibeln du läser kommer teologer tolka texterna olika och där är själva grejen, tolkning.

Vem fan lever i Sverige idag och är Bibeltrogen? Vi har kommit längre än så. Humanismen och en sekulär människosyn är idag dominerande. Kristendomen är "trevlig" när det kommer till traditioner som bröllop, dop och begravningar för det är så himla "fiiiint".

Människosyn har alltid varit och kommer alltid att förbli en filosofisk fråga. Det finns inget universellt rätt eller fel. Diskussionen kring det är dock viktig och det är den som driver samhällen i de riktningar de går. Personligen har jag väldigt svårt att förstå hur folk orkar lägga energi på att störa sig på folk som inte skadar dem. Live and let live.

Alla rasister har en svart kompis som är "undantaget" och alla homofober har en bögkompis som är "undantaget"....

Det har inte med Bibeln att göra. Det mesta i vårt samhälle bygger på kristna värderingar.
Kalendern, lagar, attityder
Citera
2025-07-11, 13:39
Medlem
Citat:
Så vad säger det om mig när jag som kvinna benämner min partner (som är en man) som just partner?

Att du har en partner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in