2025-07-07, 16:33
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Ingen film men en serie som heter Eastbound and Down och som är den roligaste jag sett i alla fall.

Riktigt roligt är det. Även "Vice principals" med samma skådis är hejdlöst roligt emellanåt.
Citera
2025-07-07, 17:07
Moderator
Nospheratus avatar
Minns att jag satt och kollade på Bad Grandpa. Och det var väl kanske småroligt antar jag. Men så jävla rolig vet jag inte om jag tyckte den var.

Tills Johnny Knoxville sätter sig i en sån där leksaksvagn för barn. Man stoppar i en krona så rör den lite på sig. Och han flyger rakt igenom ett skyltfönster i typ hundra knyck.

Jag garvade så att jag fan höll på att pissa på mig. Hysteriskt asgarv. Sådär så man börjar snyfta.

Sen tyckte jag väl resten av filmen var sådär. Okej på en bakissöndag. Men det var längesedan jag garvade så hårt en scen.
Citera
2025-07-07, 17:15
Medlem
Dum och dummare
Skrattar fanimej lika mycket nu som då
Citera
2025-07-07, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Minns att jag satt och kollade på Bad Grandpa. Och det var väl kanske småroligt antar jag. Men så jävla rolig vet jag inte om jag tyckte den var.

Tills Johnny Knoxville sätter sig i en sån där leksaksvagn för barn. Man stoppar i en krona så rör den lite på sig. Och han flyger rakt igenom ett skyltfönster i typ hundra knyck.

Jag garvade så att jag fan höll på att pissa på mig. Hysteriskt asgarv. Sådär så man börjar snyfta.

Sen tyckte jag väl resten av filmen var sådär. Okej på en bakissöndag. Men det var längesedan jag garvade så hårt en scen.

Extremt rolig scen!
Citera
2025-07-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Många filmer har redan nämnts, men här är en som jag tror att inte så många har sett. Den har samma typ av humor som Ensam Hemma. Jag såg om den nyligen – för första gången på 20 år – och jag skrattade så mycket att jag grät!

Baby's Day Out:
https://www.imdb.com/title/tt0109190/

Den gick frekvent på TV1000 eller Canal+ i ens barndom på 90-talet, alltid kul med banditer som åker på stryk. Baby på vift hette den nog på svenska.

Annars som många nämnt, Naked Gun (ettan) och Hot Shots 2. Scary Movie 3 var med en höjdare (YATZY!!, I’m in the hood).
Citera
2025-07-07, 18:28
Medlem
Ichwills avatar
Kingpin var lite småkul.
Citera
2025-07-07, 18:49
Medlem
Kung Pow : Enter The Fist

https://www.imdb.com/title/tt0240468/

En kung fu parodi som jag måste ha sett säkert 20 gånger och den är lika rolig varje gång. Måste ses!
Citera
2025-07-07, 19:02
Medlem
Mr Hectors avatar
Dum & Dummare hade jag väldigt roligt till. Det våras för filmerna skrattades det gott åt också. Vi hade iaf tur med vädret är också jävligt kul. Fawlty Towers är fortfarande hysteriskt kul men det är ju iofs en serie. Av det senare slaget tycker jag Guardians filmerna är rätt roliga.
Citera
2025-07-07, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Kingpin var lite småkul.

Bland dem bästa!

https://www.youtube.com/watch?v=dLF725CX4mM
Citera
2025-07-07, 19:14
Medlem
Jag kan väl säga 2 som jag minns.
Urban Cowboy, vet inte riktigt varför men polarna hade hyrt den tillsammans med en movibox när jag låg hemma ganska drogad och väntade på min sista knäopperation.
Vi skrattade hysteriskt.
Som 2a lite mer klassiskt monthy Putins the Holy graal.
Citera
2025-07-07, 19:17
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Bland dem bästa!

https://www.youtube.com/watch?v=dLF725CX4mM
Ja den där scenen är riktigt rolig.
Citera
2025-07-07, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Vilken film har du skrattat mest åt? Inte den "objektivt" roligaste filmen, utan vilken du skrattade mest åt. Utveckla svaret tack.

Vi måste motivera annars finns risken att de kommer och "korgar" med argument "list-tråd".

Skratt är befriande - Skratt är terapi.
Bästa terapeutiska skratten på film fick jag av Jerry Lewis och Charlie Chaplin.
Bröderna Cohen filmer.
Hasse å Tage
John Clease
Galenskaparna
Seinfeld
Dolda kameran England USA Montreal Sverige.
Finns även en del fin finsk humor. (mollstämd)
Resten av världen - ? finns det någon humor ?

När jag tänker på det nu, ser det ut god komik kommer från samma länder som har god pop-kultur. England Sverige och nordöstra USA, NewYork - inte tänkt på det förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in