2025-07-06, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av difiderad
Oklart med hur det är att köpa. Att använda är olagligt och kan leda till alla möjliga påföljder. Mest troligt om man blir påkommen är dock miljösanktionsavgift på ca 5000sek.
5000:- Mot att bostaden ökar typ 2 miljoner i värde eller man slipper betala en saneringsfirma flera 100.000,, lätt värt det.
Citera
2025-07-06, 20:18
Medlem
Såg på Rickards garage på Youtube han testade att pressa in koppar hylsor i stammen med gott resultat. Testa med kopparspik eller om du kan få tag på hylsor.

Annars finns glyfosat på tyska ebay att beställa hem.
Citera
2025-07-06, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outbacker
Jag köpte glyfosat på Ebay, billigt och bra:

https://ebay.us/m/CVWFxF
Har du använt det på Parkslide?
Citera
2025-07-06, 21:32
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneAndOnly.IceMan
Lättast är om du känner en bonde och får en 1/2 deciliter, om du inte har en jävla parkslide...
och blandar ut det till typ 3% , varav 97% är vatten
Har du läst tråstarten eller bara rubriken?
Citera
2025-07-06, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Har du läst tråstarten eller bara rubriken?
jo, enda sättet är i princip att känna en bonde...
eller vad har jag missat?
Senast redigerad av OneAndOnly.IceMan 2025-07-06 kl. 21:44.
Citera
2025-07-06, 21:38
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneAndOnly.IceMan
jo, enda sättet är i princip att känna en bonde...
eller vad har jag skulle missat?
Blev bara lite fundersam när du skrev "om du inte har en jävla parkslide". Det var ju just gift verksamt mot parkslide TS efterfrågade.
Funkar inte glyfosat mot parkslide?
Citera
2025-07-06, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Blev bara lite fundersam när du skrev "om du inte har en jävla parkslide". Det var ju just gift verksamt mot parkslide TS efterfrågade.
Funkar inte glyfosat mot parkslide?
skulle vara en jävla massa parkslide....
men ändrade meningen lite från och till... Hur jag skulle skriva det... så (massa) föll bort... mitt fel
Citera
2025-07-06, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swordtoploughshare
Känner du nån bonde som har sprutcertifikat? Han kanske kan fixa nåt preparat som innehåller glyfosat, men det heter nog nåt annat än Roundup nu. Eller så har han nån gammal dunk med riktig Roundup stående,

("Roundup nu utan glyfosat" är lika sjukt som om Systemet skulle börja sälja "Renat nu utan etanol".)

Roundup är ju ett Trademark mera... Iom... att patentet på glysofat version 1.0 har gått ut...
Så det finns ju hur många preparat som helst med Glyfosat, som olika företag tillverkar...

Skitsamma vad det heter bara den aktiva preparatet är glyfosat....
Har varit till en av fabrikerna där "orginal" tillverkaren av Roundup tillverkar sina medel..
Citera
2025-07-06, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
JAha men du kontaminerar inte bara jorden utan även grundvattnet och allt som du sen ska äta från denna plats som du odlar.

I usa har de dödskallemärken på fältena vid besprutning med skiten och hazmat suite eftersom det är så giftigt och i argentina får bönderna och alla som bor runtomkring gmo odlingsområdena cancer och massa konstiga sjukdomar pga besprutningen av skräpet och kontamineringen av grundvattnet.

Använd nåt annat istället.

Vilket fullständigt skitsnack du påstår....
Hur ofta används Roundup i Norden?
och hur funkar den aktiva substansen Glyfosat?
Citera
2025-07-06, 22:01
Medlem
Minimuchers avatar
Älskar Parkslide, brukar kalla det för Genialisk ekologisk terror om man vill någons trädgård illa.

Jaja, well glysofat gör ingen större nytta på parkslide, förutom vid rätt tillfälle på hösten när den drar tillbaka sista näringen från stjälkarna ner i rötterna.
Citera
2025-07-07, 09:22
Medlem
På väg till jobbet utefter en bergvägg växte mängder av psrkslide men jag tror kommun kom dit å sprutade, såg det vittra ner på några veckor.
Citera
2025-07-07, 10:30
Medlem
R5As avatar
Glyfosat är bra. Allt som provocerar miljömupparna är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in