2025-07-06, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Jag skulle hellre påstå att Sverige blir en plåga att bo pga att det är höst typ året om och att solen oftast lyser med sin frånvaro!
Vi har därför heller inte levande gator och torg i någon större omfattning men såklart vissa låtsas njuta när det är 12 grader när de sitter på uteserveringen under värmelampor och huttrar!

Vi pratar knappt heller med varandra och allt är hela tiden en transportsträcka. Folk har bråttom och stress tycks vara fint. Vi ska också hela tiden vara effektiva och vara oroliga, hela världens oro ska ligga på våra axlar vare sig det ett koldioxidhot eller krig i mellanöstern. Vi är proffs på att skämmas eller känna oss kränkta å andras vägnar.

Vi har även förbud för att avvika i åsikter och den som gör det ska helst frysas ut. Lite kejsarens nya kläder över det hela.

En parkeringbot är knappast något unikt för Sverige och heller inte det som är fel med landet!

Jag håller med om allt ovanstående också..
byråkratin, vädret, sociala klimatet, allt är en transportsträcka som du säger. Och ja det känns inte som att städerna lever…
Citera
Avslutad
Det är inte meningen heller. Det är meningen att du ska betala halva din lön till staten och andra halvan till bankerna. Det är den typen av slaveri som är svenskens nya verklighet. Så går det när man inte står upp för sitt land och folk, då blir man förslavad.

Citat:
"The price good men pay for indifference to public affairs is to be ruled by evil men."
(Priset goda män betalar för att vara likgiltiga inför offentliga angelägenheter är att styras av onda män.)

"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing."
(Det enda som krävs för att ondskan ska segra är att goda människor inte gör någonting.)
Citera
Medlem
Onanikrems avatar
Parkera för 150kr i månaden är väl hur billigt som helst? För 15 år sedan kunde man knappt parkera en cykel för till det priset (överdrivet, ja)

Sluta äta takeaway/lunchhak varje dag så spar du in flera tusen. Laga riktig mat i stället och ta med till jobbet.

Hur svårt skall det vara? Var vanlig knegare och pensionerade mig drygt 10 år i förtid. Livet känns gott nu. Har heller inte höga 150kr i parkeringsavgift i månaden. "handhjärta"
Citera
2025-07-06, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Genomsnittslönen för en manlig jurist efter skatt är 35k efter nåt år.

Du borde snacka med din fackförening

Mitt första juristjobb gav 26 000 före skatt för 4 år sedan
Sedan bytte jag och fick 31000
Fick efter ett år på den byrån 34000
Bytte byrå fick 32000
Och ett år senare där 41000

Så det är inte lika illa nu längre.
Citera
2025-07-06, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Parkera för 150kr i månaden är väl hur billigt som helst? För 15 år sedan kunde man knappt parkera en cykel för till det priset (överdrivet, ja)

Sluta äta takeaway/lunchhak varje dag så spar du in flera tusen. Laga riktig mat i stället och ta med till jobbet.

Hur svårt skall det vara? Var vanlig knegare och pensionerade mig drygt 10 år i förtid. Livet känns gott nu. Har heller inte höga 150kr i parkeringsavgift i månaden. "handhjärta"

Ja parkeringen är billig. Men böter 500 kr är proportionellt högt. Tycker det är så himla dyra böter generellt.

Jag lever ju absolut inte så. Jag köper take away en gång i månaden. Jag bara kan tycka det är sjukt att man inte har råd med mer rent generellt. Jag lever riktigt snålt för att kunna unna mig en gång om året.
Citera
2025-07-06, 08:42
Avslutad
Vi människor som inte är längst upp bland de rikaste vi är alla en.
De där uppe är en.
De där uppe har en uråldrig taktik så att vi inte kan komma åt deras förtryck.

Detta kallas för söndra och härska. Om ni läser era egna inlägg i denna tråden så märker ju ni att ni slåss mot varandra men den kraften som borde riktas uppåt för att få en förändring finns inte.
Vi är inte medvetna om att vi slåss mot varandra och resultatet blir utspädda tankar , som inte leder till förändring o eliten har fått oss dit de vill än en gång.

Jag tänker om ni blir mer medvetna i era beteenden först då kan vi få en förändring i landet.
Vi alla är en vi är på horisontalplanet och de 1% är på toppen de är på vertikalplanet.
Man har tom personer som kallas kontrollerad oppositon som är på hela youtube och även här som ser till att vi söndrar och härskar emellan varandra istället för att förändra det vertikala ddvs stegen uppåt till makten.
Alla som tjabbar emot egentligen sig själva när de kommenterar tvärtemot någon annan hindrar oss vi är ett att förändra landet.

Likadant är det med demonstartioner de är meningslösa för att folk har en kraft o blir lurade att lägga den på fel sak att gå med ett plakat o först kostar det att åka till stockholm o man har bara råd att demostrera en gång. På så vis lurar de i toppen oss igen. Det var som under kärnkraftomröstningen 1980 vi hade tre alternativ som makten bestämde åt oss vi hade aldrig någon chans. De separerade oss i ett rött o vitt lag precis som de gör med tex öst o väst det är bara ett spel både i toppen o i kommunal o landsting.
Innan vi ens har en chans på makten har deras mediekontroll eller psyopsstyrkor splittrat eller instigerat söndra o härksa i oss o det blir en tumme som vi lika gärna kan slänga.
Så alla här måste bli medvetna om energier i åsikter o hur de ska riktas dvs uppåt inte mot oss genom ifrågasättande v varandra.
Vi behöver ha samma utgångspunkt som mgm minsta gemensamma nämnare. Vi gör det för varandra för våra barns skull o det sitter ihop för de ska gifta sig med varandras släkter sen så vi ska inte slåss p horisontalplanet. vi ska få det bättre alla o det är viktigt att komma ihåg vi är samma vi är ett, vi vill samma sak. rationalisera bort ifrågasättande av andra och kom ihåg vi är alla ett. våra barns framtid och de ska gifta sig med dina o mina släktingar vi har samma mål sluta att slåss med varandra i argumentering efter argumentering.
Senast redigerad av 100meter 2025-07-06 kl. 08:58.
Citera
2025-07-06, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejaaaaaaa123456
Mitt första juristjobb gav 26 000 före skatt för 4 år sedan
Sedan bytte jag och fick 31000
Fick efter ett år på den byrån 34000
Bytte byrå fick 32000
Och ett år senare där 41000

Så det är inte lika illa nu längre.

Citat:
Ursprungligen postat av De14Orden
Det är inte meningen heller. Det är meningen att du ska betala halva din lön till staten och andra halvan till bankerna. Det är den typen av slaveri som är svenskens nya verklighet. Så går det när man inte står upp för sitt land och folk, då blir man förslavad.

Ja det har blivit såhär i det nya Sverige… Jag har flera kollegor som köpt möbler på kredit också…
Citera
2025-07-06, 08:46
Avslutad
Citat:
Ja det har blivit såhär i det nya Sverige… Jag har flera kollegor som köpt möbler på kredit också…
Jag hoppas du var sarkastisk för möbler kan du få gratis om du bara anstränger dig lite och hyr släp en vända.

Din tråd andas egentligen bara ekonomisk härdsmälta.
Citera
2025-07-06, 08:57
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Jag lagar aldrig mat hemma äter mat på jobbet och på helger går jag ut och äter . Visst lite dyrare än att laga egen mat men jag slipper att storhandla och sådan skit
Citera
2025-07-06, 08:59
Medlem
Citat:
Jag är föräldraledig. Innan dess arbetade jag med 25000 i mån efter skatt. Så räkna ca hälften till hyra, hälften till mat. Sen då?
Om du är föräldraledig så är det väl inte konstigt om du har svårt att få ekonomin att gå ihop?

25000kr/månad efter skatt är dessutom ingen superlön, räcker definitivt inte för utelunch och fika varje dag.

Det är inte din lön det är fel på utan att du har för dyr livstil, den hade du inte haft råd med för 10 år sedan heller, även om matpriserna var lägre då. Är du dessutom ensamstående (framkommer inte i TS) så är det ännu mindre konstigt.

Du får helt enkelt skaffa ett jobb med högre lön, det finns en anledning till varför folk med betydligt högre löner än dig har med sig lunchlåda till jobbet varje dag.
Citera
2025-07-06, 09:01
Avstängd
67arigGubbes avatar
Citat:
Jag är föräldraledig. Innan dess arbetade jag med 25000 i mån efter skatt. Så räkna ca hälften till hyra, hälften till mat. Sen då?

Skippa skitsnacket, en jurist har ut mer än 25 efter skatt även som nyexad!

Nu har du skitit i det blåa skåpet!
Citera
2025-07-06, 09:05
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Så fort man andas kostar det.
[...]
Jag bara hatar att det känns som att det kostar att ens andas i detta landet.

Vet du vad som är dyrt? Jurister! 3k/h liksom.

Citat:
Ursprungligen postat av minstrel
Jurist är du i alla fall inte!

Mja, jag jobbar mycket med jurister och en sak kan man säga om dem - de kan inte matte alls. Odugliga på att räkna på de enklaste sakerna. Så det är möjligt att TS är jurist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in