Tänker att de kan vara detta, men det konstiga är ju att det inte händer från början, utan efter att ha kört typ en timme. Eller så är det kanske jag som inte märker det. Kanske lite grann från början iofs, men alla fwd bilar drar när de är kalla.
Har också tänkt på det, men den gång jag känt efter har alla hjul varit kalla.
Citat:
Har inte märkt att ratten står snett, däremot är växellådan defekt och kan inte köras på 5an. Skulle 5an råka läggas i (automat) blir den seg som sirap och drar ännu mer åt vänster en stund efter 4an tvingats i. (Framhjulsdrift)
Har du breda däck? Det kan vara spårig vägbana som påverkar. Annars kan du kolla om ratten står helt rakt även om bilen drar snett. Verkar ju skumt m det är tillfälligt. Kör du odubbade vinterdäck som inte är lämpliga på sommaren kan dom bli för varma, och då kan det spöka.
Har också tänkt på det, men den gång jag känt efter har alla hjul varit kalla.
Citat:
Det är faktiskt pyspunka höger fram, lite ironiskt med tanke på att den drar åt vänster..
Har du inte missbedömt underlaget så är även jag inne på att det har med däcken att göra. Jag skulle kontrollera lufttrycket samt stanna bilen när den drar snett och känna på däcken för att kontrollera om ett eller flera blir orimligt varmt. Känner du också av några vibrationer i ratten?