Citat:

Ursprungligen postat av 
anonymigast

Hallå! Jag och tjejen hyrde husbil för att ta oss ner till Europa över sommaren! Smidigt tänkte vi de måste ju gå snabbt o åka när de finns vägar som autobahn utan hastighetsgräns!! Men nej då de är ju kö och krasch var och var femte minut får man stå i tre timmars kö!! Så overrated någon mer som varit med om detta!??!??

Vill man verkligen köra fortare än 110 med en husbil?
Väger den mer än 3,5 ton är det dessutom 100 som gäller på autobahn.
Under de gånger jag kört genom europa/tyskland brukar det vara en major incident per Tur&Retur resa. 
Med ett par timmar stillasående kö.
Vägarbeten är där övverallt, men de köerna brukar gå smidigt eftersom dem ofta inte stänger av några filer eller i alla fall har minst två filer genom vägarbetet..
I övrigt så tycker jag autobahn är ganska påfrestande att köra på.
Primärt för att dem ändrar hastighet KONSTANT. Ena stunden är det fri fart, sen skyltas det ner till 100 vääldigt fort utan förvarning med väldigt små skyltar, gärna med en fartkamera med. Och det är nerskyltat pga skitsaker som att vägen svänger mikroskopskt eller att det är en backe.
Har själv fått fortkärningsböter i autobahnkorsningarna A4/A9 samt A10/A24. Vilket förvsso är ställen där jag förstår att det är nerskyltat på då många bilar ska byta färdriktning osv, men skyltingen är som sagt väldigt fult gjort vilket gör att man måste bromsa ner i hastighet, vilket i sin tur skapar faror bakåt.