Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Känner aldrig så. Visst, kan bli arg om någon beter sig riktigt illa, då kan jag skälla på den personen. Jag hade en bakgrundsilska när jag var kanske 25-35, men den gick bort. Skönt. Bli förbannad hela tiden är inte trevligt, men jag insåg att jag också var i vägen för folk ibland och att min storslagenhet var överdriven. Tycker det är bättre att ta varje konflikt för sig nu, och vifta bort de små. Har blivit mycket lugnare. Ger också folk en chans att förklara sig om det finns läge, för ibland är det inte som man tror. Att bara vara arg på alla är inte bra, det tar på energin och när man har låg energi så blir man lättare arg.
Finns paranoid personlighetsstörning som innefattar att man tror att folk har mer ont uppsåt än vad som är sant.
Kan detta handla om Svensk konflikt rädsla? Varje dag som går så känner jag mer och mer aggression, 4 pensionärer står och pratar och tar upp hela min väg i affären, jag visar tydligt att de är i vägen utan att egentligen säga något, fattar de inte att de är i vägen..... Vad är problemet, vanligt jävla logiskt tänkande?
Eller om jag kör bil och ser någon stackare som vill svänga ut vänster från någon mindre väg, så kan jag tänka mig att stanna så när den personen väl får en chans för att det är fritt från andra vägbanan att svänga ut, ser man det ofta NEJ.