• 2
  • 3
2025-07-06, 20:51
Medlem
CyberIngmars avatar
Svenskar som är födda och uppvuxna i Sverige har ofta redan fått sina värderingar kartlagda. Att tro något annat är naivt. Den rödgröna politiken utgår ifrån att nya svenskar byter värderingar vid gränsen – att de automatiskt försvenskas, att feminism, värdegrund och jämställdhet laddas in som ett nytt operativsystem. Nu ska även de kartläggas, precis som svenskar en gång blev. Välkommen till landet Lagom, där extrema åsikter inte tillåts."

Jag bryr mig inte om du sympatiserar med Hamas, IS, extremvänstern, extremhögern eller nynazister – så länge du håller dig inom lagen. Lever vi i ett demokratiskt samhälle med åsiktsfrihet, måste vi också tåla obekväma åsikter. Jag kanske inte förstår dem, men jag försvarar rätten att uttrycka dem. Så länge dina extrema åsikter inte används för att förtrycka, hota eller skada andra, har du rätt att uttrycka dem. Det är där gränsen går: yttrandefrihet gäller – tills den blir ett vapen mot andras frihet.
Senast redigerad av CyberIngmar 2025-07-06 kl. 20:56.
Citera
2025-07-07, 00:07
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Tanken är att kunna använda resultatet till att via skattemedel få folk att få värderingar som politikerna anser är lämpligare.

Som vanligt i Sverige är tanken att politikerna skall styra över vilka värderingar vi medborgare har istället för att våra värderingar styr över vilken politik som förs.

Att tycka det är bra för att det gäller invandrares åsikter och värderingar är att lura sig själv.

Det ju inte registrering hos SÄPO. Inte den här gången i alla fall. Dessutom tror jag många kommer att lämna rätt svar. Även utlänningar vet vad som anses rätt och fel enligt påbjuden, officiell svensk värdegrund. Och då blir resultatet av undersökningen, att man kan säga att allt är lugnt för det är bara en liten minoritet som har fel åsikter.
Citera
2025-07-07, 11:26
Medlem
STASI DDR Tänk
Citera
2025-07-07, 11:31
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Alla människor som kommer skulle kontrolleras INNAN de släppts in men nu när skiten redan är här är det ett jävla problem.
Citera
2025-07-07, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansingen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1388508

Fyfan detta förslag är rasistiskt kartlägger man svenskars värderingar eller???
Ändå kul att vi har en regering som tror att alla invandrare har samma värderingar. Visserligen är detta ett förslag från L och de måste tro att vi svenskar har samma värderingar när detenda gemensamma vi har är att L suger.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in