2025-07-05, 20:52
Medlem
Tom Barrack är USA:s ambassadör i Turkiet. Han vill klassa YPG/SDF som terrorister som har kopplingar till ISIS. Vänta nu. Var det inte YPG/SDF som besegrade ISIS i Syrien? Alla medier började liksom hänga på det.

Citat:
The U.S. envoy to Syria, Mr. Tom Barrack, said: “The PKK, which is classified as a terrorist organization by both the U.S. and Turkey, and its branches, including the SDF and the YPG all have ties to terrorism and ISIS.

https://www.reddit.com/r/Syria/comments/1lnk3jq/the_us_envoy_to_syria_mr_tom_barrack_said_the_pkk/
Senast redigerad av Kollektion 2025-07-05 kl. 20:55.
Citera
2025-07-05, 21:02
Medlem
Besegrade Isis i Syrien? De där sprang upp till bergen och krigade inte förrän USA kom med 87 länder och bombade från luften, ISIS är fortfarande aktiv i Syrien det såg man tydligt de åkte runt med sina flaggor på bilar när Assad blev störtad, ypg och de där som är i samma pack är inget annat än slavar till USA nu får de smaka. Google hur Isis paraderade med deras special forces som de satte i burar finns många videos på det. Ibland blir jag så paff av alla hjärndöda här på Flashback är det ingen som har över 50 i iq här?
Citera
2025-07-05, 22:58
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
Tom Barrack är USA:s ambassadör i Turkiet. Han vill klassa YPG/SDF som terrorister som har kopplingar till ISIS. Vänta nu. Var det inte YPG/SDF som besegrade ISIS i Syrien? Alla medier började liksom hänga på det.

https://www.reddit.com/r/Syria/comments/1lnk3jq/the_us_envoy_to_syria_mr_tom_barrack_said_the_pkk/

Dom fria kurdiska styrkorna var kritiska eftersom dom höll flera kritiska områden säkra vilket gjorde Daesh mindre effektiva.

Men sen ska vi i Sverige nog hålla oss lugna som sålde ut dom tilö Turkiet för att få gå med i NATO. Allt för att sutta litet Goölumkuk
Citera
2025-07-06, 04:40
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4EverAllah
Besegrade Isis i Syrien? De där sprang upp till bergen och krigade inte förrän USA kom med 87 länder och bombade från luften, ISIS är fortfarande aktiv i Syrien det såg man tydligt de åkte runt med sina flaggor på bilar när Assad blev störtad, ypg och de där som är i samma pack är inget annat än slavar till USA nu får de smaka. Google hur Isis paraderade med deras special forces som de satte i burar finns många videos på det. Ibland blir jag så paff av alla hjärndöda här på Flashback är det ingen som har över 50 i iq här?
YPG stred väldigt hårt mot IS. Försök inte ta den kreden ifrån dem. Bergsturkar, men de har min respekt de som stred! Markstider är betydligt hårdare än att bomba från luften.

Då vet ändå de flesta Flashbackare vad jag tycker om sandfolk i största allmänhet.
Citera
2025-07-06, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
YPG stred väldigt hårt mot IS. Försök inte ta den kreden ifrån dem. Bergsturkar, men de har min respekt de som stred! Markstider är betydligt hårdare än att bomba från luften.

Då vet ändå de flesta Flashbackare vad jag tycker om sandfolk i största allmänhet.
Som sagt utan usas koalition så hade dessa ypg peshmerga sdf och shia i Irak varit ett minne blott, IS tog flera städer på mindre än dagar från dessa grupper och då gick IS in med 100-200 krigare. Som sagt man ska vara ärlig☝🏽
Citera
2025-07-06, 10:16
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Som sagt utan usas koalition så hade dessa ypg peshmerga sdf och shia i Irak varit ett minne blott, IS tog flera städer på mindre än dagar från dessa grupper och då gick IS in med 100-200 krigare. Som sagt man ska vara ärlig☝🏽
Utan markstyrkor hade IS inte kunnat krossas som de gjorde, nu krossades inte allt som du antydde i ditt förra inlägg. Men respektera de som gjorde grovjobbet på marken. YPG gjorde ett utmärkt jobb och jag hyser respekt för dem. (Tänk då att du samtalar med en gammal Flashbackrasist)
Citera
2025-07-06, 10:17
Avstängd
Citat:
Utan USA skulle det inte funnits något IS. De skapade det kaos som gav utrymme åt en grupp som den att formas och långt tidigare finansierade de originalet när de beväpnade radikala islamister som slogs mot Sovjet.

"Terrorist" är bara en rent politisk benämning.
Citera
2025-07-06, 10:26
Medlem
Onanikrems avatar
Tragiskt om USA skulle kasta YPG under bussen mindre än tio år sedan de senare gjorde grovjobbet mot IS.
Men skulle heller inte förvåna mig med USAs ledning i dag.
Citera
2025-07-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Utan markstyrkor hade IS inte kunnat krossas som de gjorde, nu krossades inte allt som du antydde i ditt förra inlägg. Men respektera de som gjorde grovjobbet på marken. YPG gjorde ett utmärkt jobb och jag hyser respekt för dem. (Tänk då att du samtalar med en gammal Flashbackrasist)
Jag vet inte vad du vet om krig men ge mig 10 f35 stridsflygplan så kommer jag ta över vilket stad du vill på 1 vecka, IS hade ingenting att skjuta ner dessa plan med de krigade med bokstavligen ak47or och antitank kanoner på sina trucks mot alla. Varför USA gick in i kriget var för att IS närmade sig erbil som USA har sina oljeledningar och ville stoppa de. Alla ha ska ha sin cred som tog upp vapen i kriget men ärlig ska man vara. IS är på framfart och Irak är bara en tidsfråga innan de kör en offensiv där samma i Syrien. I Afghanistan är det fullt krig mellan de och talibanerna.
Citera
2025-07-06, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Utan USA skulle det inte funnits något IS. De skapade det kaos som gav utrymme åt en grupp som den att formas och långt tidigare finansierade de originalet när de beväpnade radikala islamister som slogs mot Sovjet.

"Terrorist" är bara en rent politisk benämning.
IS skapades långt innan usas invasion i Irak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in