2025-07-06, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskefluen
Vet ikke navn, men jeg vil tro det er samme gutt som har vrt i nyhetene fr. Google "14ring 83 lovbrudd" s kommer det opp. Dette er bare gjetting, men er stor sannsynlighet for at det er samme kar.. hper de endelig fr gjort noe med han n som han er ett r eldre.
Mest sannsynlig brukt noe brennbart.. iflge vitner som beskriver lyder osv s er ikke dette bare en blle som har tent p noe papir.. det hadde man klart slukke relativt raskt.

Helt for jvlig. Flere alvorlig skadd pga denne ungdommen.

VG skriver: Gutten er godt kjent for politiet fra tidligere, og skal vre registrert med flere forhold mens han var under den kriminelle lavalder.

Han er blitt fulgt opp av barnevernstjenester i ulike kommuner de siste rene
Citera
2025-07-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKvinna
Helt for jvlig. Flere alvorlig skadd pga denne ungdommen.

VG skriver: Gutten er godt kjent for politiet fra tidligere, og skal vre registrert med flere forhold mens han var under den kriminelle lavalder.

Han er blitt fulgt opp av barnevernstjenester i ulike kommuner de siste rene
Str i vg n at det var et "uhell". Har svrt liten tro p det..
Citera
2025-07-06, 16:40
Medlem
Nottelitens avatar
Frn Vg :
Den unge gutten hadde med seg en beholder med brennbar vske om bord i bussen.

Det var en ikke villet handling. Det var en form for uhell som skjer. Han hadde med seg brennbar vske p bussen, sier forsvareren til den siktede gutten
lnk till artikeln :
https://www.vg.no/nyheter/i/yEok5g/b...rennbar-vaeske
Citera
2025-07-06, 16:44
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskefluen
Str i vg n at det var et "uhell". Har svrt liten tro p det..
indikerar att frklaringen r konstruerad, tycker jag...
Citera
2025-07-06, 18:37
Medlem
Vet vi om mannen r frn en skidkande nation?
Citera
2025-07-06, 18:39
Medlem
Nottelitens avatar
Frn Vg :
Han ble varetektsfengslet i to uker, iflge forsvareren hans
lnk till artikeln :
https://www.vg.no/nyheter/i/yEok5g/b...rennbar-vaeske
Citera
2025-07-06, 18:41
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
ett rykte sger att han r frn Syrien men det r absolut inte bekrftat...
Citera
2025-07-06, 18:42
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke. Men jeg mtte noen enormt ubehagelige ungdommer p Ski stasjon, den ene var vel 14-15 r. penbart ruset. Den gangen var det gutten fra en nasjon fdt med ski p beina som helt klart var den som var mest ubehagelig. Han var alts norsk. Han s ogs helt norsk ut. Men om denne gutten p bussen vet jeg ingenting.
Citera
2025-07-06, 18:45
Medlem
Mindbusinesss avatar
Snll, lt inte mina frdomar bli bekrftade
En 15-ring pojke misstnks fr lrdagens kraftiga bussbrand i Nordre Follo i sydstra Norge.
Det bekrftar hans frsvarsadvokat Ole-Kristian Ringnes fr norska medier.
Han beklagar hndelsen och r ledsen fr utgngen, sger han.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-brannskadade
Citera
2025-07-06, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyttepaahytte
Jeg vet ikke. Men jeg mtte noen enormt ubehagelige ungdommer p Ski stasjon, den ene var vel 14-15 r. penbart ruset. Den gangen var det gutten fra en nasjon fdt med ski p beina som helt klart var den som var mest ubehagelig. Han var alts norsk. Han s ogs helt norsk ut. Men om denne gutten p bussen vet jeg ingenting.

Vet du om man kan f fngelse i Norge i 15rsldern?
Citera
2025-07-06, 19:11
Medlem
Citat:
Det er ikke vanlig etter det jeg leser meg fram til. Men jeg er langt fra noen ekspert.

IKKE STRAFFES: Etter straffeprosessloven 174 annet ledd, jf. 184 annet ledd, br personer under 18 r ikke pgripes eller fengsles hvis det ikke er srlig pkrevd.

Alle de vanlige reglene i straffeloven kan brukes hvis den som bryter loven er over 15 r, men det finnes noen spesielle regler for de mellom 15 og 18 r.

Br ikke settes i fengsel.

Iflge loven br ikke unge under 18 r pgripes eller fengsles hvis det ikke er spesielle grunner til det.

Politiet og retten vil uansett vurdere andre former for reaksjoner (straff), som meldeplikt, et opphold p en barnevernsinstitusjon eller liknende.

Men politiet har lov til ta inn en ungdom til politistasjonen eller til andre lokaler som benyttes av politiet p visse vilkr.

Der kan de holde den som er pgrepet i inntil fire timer.

Fakta
Det er f unge som soner i norske fengsler. Ofte velges andre lsninger en ubetinget fengselsstraff for de yngste lovbryterne.

https://www.ung.no/kriminalitet/1079...utt_loven.html
Citera
2025-07-06, 19:16
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Hyttepaahytte
Det er ikke vanlig etter det jeg leser meg fram til. Men jeg er langt fra noen ekspert.

IKKE STRAFFES: Etter straffeprosessloven 174 annet ledd, jf. 184 annet ledd, br personer under 18 r ikke pgripes eller fengsles hvis det ikke er srlig pkrevd.

Alle de vanlige reglene i straffeloven kan brukes hvis den som bryter loven er over 15 r, men det finnes noen spesielle regler for de mellom 15 og 18 r.

Br ikke settes i fengsel.

Iflge loven br ikke unge under 18 r pgripes eller fengsles hvis det ikke er spesielle grunner til det.

Politiet og retten vil uansett vurdere andre former for reaksjoner (straff), som meldeplikt, et opphold p en barnevernsinstitusjon eller liknende.

Men politiet har lov til ta inn en ungdom til politistasjonen eller til andre lokaler som benyttes av politiet p visse vilkr.

Der kan de holde den som er pgrepet i inntil fire timer.

Fakta
Det er f unge som soner i norske fengsler. Ofte velges andre lsninger en ubetinget fengselsstraff for de yngste lovbryterne.

https://www.ung.no/kriminalitet/1079...utt_loven.html
Frn kriminalomsorgen om mnet :
I Norge finnes det tre ungdomsenheter for innsatte i alderen 15-18 r.

Alle fengslene tar bde imot varetektsinnsatte og domfelte.

Ungdomsenhet Vest i Bjrgvin fengsel har 4 plasser.
Ungdomsenhet st i Romerike fengsel har 6 plasser.
Ungdomsenhet Srvest i Agder fengsel, Evje ungdomsenhet har 11 plasser. Fengselet er nypnet i april 2025 og alle plassene er ikke tatt i bruk enn.
lnk till sidan :
https://www.kriminalomsorgen.no/ungd...535454.se.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in