• 1
  • 2
2025-07-05, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, människor dras med lätt i strömningar. I grupp får vi panik, vi slår sönder och eldar, lynchar och mobbar. Det krävs en del att kunna stå emot och inte dras med i känslostormar.

Personligen har jag alltid varit "motströms".

Ja, det är bara att kolla hur folk betedde sig under Corona. Folk litade blint på alla så kallade "experter". Tegnells ord var lag, nåde den som ifrågasatte honom. Folk var inte kloka. Samma med Nato. Osv...

Folk köper medias narrativ rakt av. De tänker inte själva. "Ja, men de sa ju på Rapport och Nyhetsmorgon att det är så här, då måste det ju vara sant...."
Citera
2025-07-05, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, det är bara att kolla hur folk betedde sig under Corona. Folk litade blint på alla så kallade "experter". Tegnells ord var lag, nåde den som ifrågasatte honom. Folk var inte kloka. Samma med Nato. Osv...

Folk köper medias narrativ rakt av. De tänker inte själva. "Ja, men de sa ju på Rapport och Nyhetsmorgon att det är så här, då måste det ju vara sant...."
Ja precis. Antingen måste du vaccinera dig eller så blir du betraktad som paria och fråntas mänskliga rättigheter.

Och så hade vi andra sidan, som var övertygade om att alla som vaccinerade sig snart skulle dö, bli impoteta, och allt vad det var för stollerier. 'Pure bloods'..

Nej, jag lät mig inte dras med I någon gäng. Idag är du antingen 100% för Ukraina eller så är du rysstroll (alternativt är du nazist eller ser igenom krigshetsarnas lögner). Svart-vitt tänk råder överallt.

Stoiskt ska man förhålla sig. Och landa någonstans mella de båda lägren - det är alltid närmast sanningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in