2025-07-05, 13:03
Medlem
Men de håller öppet under tiden?
en bilträff för en månad sen
https://www.youtube.com/watch?v=erGmsplHsBw

man kan ju kolla upp ägare med regnr...
Citera
2025-07-05, 13:06
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Svenska inredningsdesignern Sophie Mir har inrett lyxhotell, yachter och privatflyg världen runt.

Men arbetet med överklassklubben Villa Pauli – ägd av H&M-arvtagaren Charlotte Söderström och hennes make – blev en mardröm.

– Jag fick veta att några i ledningen slagit vad om vem som skulle få ligga med mig först, säger Sophie Mir, som stämt ägarparet på 34 miljoner.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...overingsfiasko

Vad är det för svin i H&M sfären? Bojkotta ?

Idiot

Trams, vad har H&M med Villa Pauli att göra?
Senast redigerad av trottwell 2025-07-05 kl. 13:12.
Citera
2025-07-05, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Vem är denna Sophie? Låter lite mytoman i beskrivandet av sina tidigare jobb. Hittar inte mycket om henne på nätet, hemsidan är intetsägande med några stockfoton på fina hotellrum. Omsättning i hennes svenska bolag knappt 4 miljoner. Inga adresser till hennes påstådda kontor runtom i världen. Verkar bo i en vanlig villa i Sollentuna.

Nån som har koll på om hennes CV stämmer?

OBS säger inte att hon ljuger om anklagelserna mot H&M-personerna, men det var något med hennes sätt att beskriva sin karriär som lät mystiskt.

Ja, reagerade också på nåt i historien. Den känns mest som en partsinlaga inför den rättsliga förhandlingen.

Hon har ett bolag som går ok, men verkligen inte mer än ok med tanke på det har två anställda. Gift med en Maximilian. Boende i en normal villa på Musselv*gen 8 i Lidingö, verkar ha fått första barnet efter 40. Har tagit bort adressuppgifterna från mrkoll etc.

Det känns egendomligt att ge ett sånt litet bolag i uppdrag att renovera hela Villa Pauli (stället är verkligen stort och dessutom q-skyddat).
Citera
2025-07-05, 16:28
Medlem
BallaBellas avatar
Jag kan absolut tänka mig att det hon beskriver är sant.
Män med pengar och makt som tror att de kan göra och säga och uppföra sig hur som helst.
Tråkigt att hon har råkat ut för dem.

Enligt artikeln verkar det ju gå bra för henne utomlands så det bästa är väl att hon fokuserar på arbete där. Sedan lägger hon männen i den lilla sandlådan i Djursholm åt sidan och går vidare i livet.
Citera
2025-07-05, 16:36
Avstängd
LuiLuis avatar
Är det olagligt att slå vad om en sådan sak? Att slå vad om vem som får ligga med hantverkarn först?

Åtalspunkter?
Citera
2025-07-05, 20:17
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Vem är denna Sophie? Låter lite mytoman i beskrivandet av sina tidigare jobb. Hittar inte mycket om henne på nätet, hemsidan är intetsägande med några stockfoton på fina hotellrum. Omsättning i hennes svenska bolag knappt 4 miljoner. Inga adresser till hennes påstådda kontor runtom i världen. Verkar bo i en vanlig villa i Sollentuna.

Nån som har koll på om hennes CV stämmer?

OBS säger inte att hon ljuger om anklagelserna mot H&M-personerna, men det var något med hennes sätt att beskriva sin karriär som lät mystiskt.
Skaffa konto på linkedin så skall du få se på fluffade cv’s
Citera
2025-07-05, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Varför stämmer man någon i USA på 300 miljoner för affärer där de alla inblandade plus bolagen är verksamma i sverige? Någonting liktar illa.

Under dessa år av samarbete och alla människor hon mött har hon blivit kallad söt av någon och några har skämtat att dom vill gifta sig med henne...

Och hela flashback tar omedelbart aftonbladets parti.

Jag reagera också på att hon stämt dom på en sådan summa, fungerar inte riktigt så i Sverige, att man känner sig kränkt/blivit utsatt för något så kan man stämma för en stor summa, det funkar bara i USA.

Om alla inblandade är från Sverige och den påstådda kränkningen har hänt i Sverige så är det väldigt konstigt att hon stämmer dom i USA?
Hur har det kommit fram att dom slagit vad?

Och även om dom har slagit vad, är det olagligt? och om det är olagligt, vilken del är olaglig, speldelen (att dom satsat pengar) eller att man försöker förföra någon?

Om dom hade slått vad om att hon kommer vara färdig / inte färdig med projektet i tid, hade det också varit olagligt?
Låter mer som någon som vill ha snabba pengar och tittat på Puff Diddy rättegången där hans ex (Cassie) stämde honom på 30 miljoner dollar (alltså 300 miljoner svenska cirka) annars skulle hon gå ut med vad han gjort med henne, vilket kom ut i vilket fall som helst då staten drog honom till rätten.
Citera
2025-07-06, 11:36
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Jag reagera också på att hon stämt dom på en sådan summa, fungerar inte riktigt så i Sverige, att man känner sig kränkt/blivit utsatt för något så kan man stämma för en stor summa, det funkar bara i USA.

Om alla inblandade är från Sverige och den påstådda kränkningen har hänt i Sverige så är det väldigt konstigt att hon stämmer dom i USA?
Hur har det kommit fram att dom slagit vad?

Stämningen i USA verkar gälla spridande av någon känslig information om hennes kunder. Som hon då påstår att H&M-personerna ska ha gjort. Låter mycket märkligt allting. Hade gärna velat läsa stämningen.
Citera
2025-07-06, 12:27
Medlem
Paris24s avatar
Hon årsomsätter 4 mkr och vill nu pressa 34 mkr från EN klient?...

Jag tror hon får svårt att få nya kunder.

Inredningsarkitekt är kanske världen mest överskattade jobb. De klipper och klistrar ut modetidningar.
Citera
2025-07-07, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Rent trams!!

Vad har Persson med Villa Pauli att göra?
Du vet inte vad du pratar om.

Såvitt jag vet är Charlotte en Persson.
Citera
2025-07-07, 08:42
Medlem
Citat:
Stämningen i USA verkar gälla spridande av någon känslig information om hennes kunder. Som hon då påstår att H&M-personerna ska ha gjort. Låter mycket märkligt allting. Hade gärna velat läsa stämningen.

Okey men då är det spridning av känslig information (vad det nu är för brott) och grejen med att "försöka ligga med henne" har inget med det att göra?
Allt verkar väldigt konstigt
Citera
2025-07-07, 08:53
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Svenska inredningsdesignern Sophie Mir har inrett lyxhotell, yachter och privatflyg världen runt.

Men arbetet med överklassklubben Villa Pauli – ägd av H&M-arvtagaren Charlotte Söderström och hennes make – blev en mardröm.

– Jag fick veta att några i ledningen slagit vad om vem som skulle få ligga med mig först, säger Sophie Mir, som stämt ägarparet på 34 miljoner.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...overingsfiasko

Vad är det för svin i H&M sfären? Bojkotta ?

Framgår det vem som vann vadet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in